mies ei anna imettää.

mitähän voisimme perheeni kanssa tehdä kun mieheni sanoi minulle että nyt saa riittää tuo imetys. poikamme on 1v4kk ja minä sekä poika olemme molemmat tosi tyytyväisiä olleet tähän imetykseen.sain kunnon "kyytiä" kun sanoin etten vielä lopeta ja aioin pitää pääni. mutta on nyt pakko kait imettää salaa kun muuten saan selkääni huolella. vaan en ymmärrä miksi joku voi olla imetyksestä noin vastaan.onhan se sen oma lapsi,tai siis meidän yhteinen. ja jos se kerta ei ole minulle lainkaan vastenmielistä imettää taaperoa niin luulis että se ei haittaa häntäkään. sanokaa jotain hyviä vinkkejä miten tämän kauhean kiistan voisi saada ratkaistuksi. mä olisin halunnu tissutella poikani kans tonne loppukesään.... nytkin jouduin lähtemään yksin kulkemaan jonnekkin kun ei tuosta tule mitään. no toivotaan ettei kellään olisi samanlaista tyrannia puolisona.

nyt vain pikapikaan imetystukilistan sivuille ja tulosta sieltä tekstit pitkän imetyksen hyvistä puolista, josko isän silmät avautuisi ja näin hän ajattelisi myöskin lapsen parasta.
Tsemppiä taaperoimetykseen, meillä se ei enää onnistunut, vaan tyttö vieroitti itsensä rinnasta 1v2kk ikäisenä.

isäntä tainnut katsoa että, taapero jo niin iso ettei tissiä tarvi...vähän taitaa olla mustis :eek: :ashamed: onhan se mukava kuulla että jollain maitoa riittää noinkin pitkälle ja taapero tykkää juoda. ;) toivottavasti saatte isännän järkiin ja saatte jatkaa imettämistä rauhassa. :whistle: ;)

Meillä mies kans toitotti, että imetys pitää lpettaa ja lopetinkin kyllä tytön ollessa 1v5kk:n ikäinen. Varmaan miehen asenne vaikutti osaltaan, mutta suurin syy oli, että aloin itse tympiintyä siihen kauluksessa roikkumiseen. Ympäristökin toisinaan karsasti, tarkoitan kun kyläiltiin ym.
Syy miehen asenteeseen oli se, kun hänen mielestään meidän aamut alkoivat niin aikaisin, kun tyttö oli tissin perään eli alkoi heti herättyään pyytää maitoa. (No, aamut ovat vain aikaistuneet, vaikka en enää imetäkään...) Ja päiväkiukuttelutkin johtuivat kuulemma tissin puutteesta. Nyt on nähty, miten väärässä hän oli, mutta eipä ole kyllä sitä minulle myöntänyt.
Siitä mies kyllä muisti kiitellä, miten hyvää ravintoa olen lapsellemme antanut ja miten terveenä hän on ilmeisesti sen takia pysynyt.
Neuvoja en osaa oikein antaa, jos ei järkipuhe mene perille. Onhan se imetys lapselle tärkeä juttu, mutta on kyllä sanottava, että itselle on ollut toisaalta selpotus, kun tissittely loppui. Yhtään itkua ei vieroituksen takia ole itketty vaan lopetin ilmeisesti juuri oikeaan aikaan. Keksin vain tytölle aina jotain kivaa tekemistä, kun alkoi pyytää maitoa.
Jos yhtään lohduttaa niin monet itkut itsekin itkin, kun mies välillä sai tunteet niin pintaan painostuksellaan.
Voimia!

täh
eikö kukaan kiinnitä huomiota siihen että nora saa selkäänsä jos imettää ja on saanut kyytiä kun on imettänyt? eli siis että ongelma ei ole varmastikaan pelkkä imetys vaan miehellä niitä ongelmia taitaa olla aikas paljon enemmän. ja siitä johtuen tietenkin norallakin. sääliä vaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 12:46 täh kirjoitti:
eikö kukaan kiinnitä huomiota siihen että nora saa selkäänsä jos imettää ja on saanut kyytiä kun on imettänyt? eli siis että ongelma ei ole varmastikaan pelkkä imetys vaan miehellä niitä ongelmia taitaa olla aikas paljon enemmän. ja siitä johtuen tietenkin norallakin. sääliä vaan.
Samaa mieltä :wave: Otahan yhteyttä neuvolaan ja kerro asiasta, jos asia on todella sanan mukaisesti noin. Taitaa olla isoja ongelmia taustalla?

Meilläkin mies rupesi yksvuotissyntymäpäivän tienoilla vihjailla, että kauanko oikein meinaan imettää. Tuntuu olevan aika yleistä, kavereilla on ollut samantapaista. Muttei nyt kuitenkaan kukaan tietääkseni ole selkäänsä saanut sen takia :eek: Mä lopetin sitten imetyksen kun tyttö reilu 1 v 1 kk, se riitti sitten mulle ja tytöllekin, ilman itkuja lopetettiin.

Nimetön
No onhan toi aika "sairasta" imettää noin pitkään!
Jos miehelläsi on enemmän älliä päässä kun sinulla?
Kyllä varmasti oma miehenikin kommentoisi jos noin iso lapsi (ei siis enää vauva!) roikkuisi tississä.Aika luonnotonta. :/

Paavo-Riikka
Ihan sairasta keskustelua... Jokainen imettää niin kauan kun tuntuu hyvältä, eikä taaperoimetyksessä ole mitään väärää! Rakas keskustelun aloittaja, hae ihmeessä apua parisuhteeseesi, jos miehesi oikeasti on väkivaltainen, kuten viestistäsi voi ymmärtää.

imettäminen on ok
Imetys on äidin ja vauvan välinen juttu. Siihen ei mielestäni ole miehellä, anopilla, kumminkaimalla eikä muillakaan mitään sanomista! Itselläni tyttö 1v 4 kk jota vielä imetän iltaisin ja joskus päiväunillekin mennessä. Velipojan kanssa lopeteltiin imetys pari kuukautta aiemmin. Jokainen tekee, mikä hyvältä tuntuu ja parhaaksi kokee. Lapset ovat erilaisia eikä taaperoimetyksessä ole mitään pahaa. Tsemppiä ja jaksamista ketjun aloittajalle! =)

Voi ressukat, sinä ja lapsesi! Minä imetin esikoista hiukan yli kaksivuotiaaksi ja mieheni vain kannusti. Monesta muusta asiasta mekin saadaan tappelu aikaiseksi, mutta tästä oltiin yhtä mieltä!

Mikäköhän siinä imetyksessä niin miestäsi häiritsee? Kerro nyt ainakin hänelle, että ei sitä kerralla voi lopettaa, lapselle se on aika traumaattista! Hiljaa hyväå tulee tässäkin asiassa ja imetyskertojen vähentäminen pikkuhiljaa monen viikon aikana on parempi kuin kertarysäys.

Siis henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että teidän täytyisi saada jatkaa imetystä lapsen ja sinun tahdon mukaisesti, mutta selkäänsä siitä ei tosiaan kannata ottaa. Tosin, olen myös sitä mieltä, että selkäänsä ei kannattaisi ottaa mistään asiasta vaan häipyä, mutta kun tiedän että tosielämä ei ole niin helppoa kuin vieressä neuvominen, niin...

Mutta siis, yritä nyt saada miehesi edes ymmärtämään, että helpompaa koko perheelle on lopettaa pikkuhiljaa kuin rysäyttää kerralla isin tahdon takia... =(

Voimia sinulle ja lapsellesi!!!

Voi ressukat, sinä ja lapsesi! Minä imetin esikoista hiukan yli kaksivuotiaaksi ja mieheni vain kannusti. Monesta muusta asiasta mekin saadaan tappelu aikaiseksi, mutta tästä oltiin yhtä mieltä!

Mikäköhän siinä imetyksessä niin miestäsi häiritsee? Kerro nyt ainakin hänelle, että ei sitä kerralla voi lopettaa, lapselle se on aika traumaattista! Hiljaa hyväå tulee tässäkin asiassa ja imetyskertojen vähentäminen pikkuhiljaa monen viikon aikana on parempi kuin kertarysäys.

Siis henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että teidän täytyisi saada jatkaa imetystä lapsen ja sinun tahdon mukaisesti, mutta selkäänsä siitä ei tosiaan kannata ottaa. Tosin, olen myös sitä mieltä, että selkäänsä ei kannattaisi ottaa mistään asiasta vaan häipyä, mutta kun tiedän että tosielämä ei ole niin helppoa kuin vieressä neuvominen, niin...

Mutta siis, yritä nyt saada miehesi edes ymmärtämään, että helpompaa koko perheelle on lopettaa pikkuhiljaa kuin rysäyttää kerralla isin tahdon takia... =(

Voimia sinulle ja lapsellesi!!!

Kamala äijä sulla...hirveetä, mutta jos rakastat miestäsi ja luvassa on turpajuhlat jos imetät, lopeta ihmeessä. Herranen aika eihän se ole enään sen värtti! Lapsesi on saanut jo tarpeeksi hyvää maitoa ja että lapsesi tulee kasvamaan rauhallisessa ja rakastavassa ympäristössä, lopeta. Se ei auta jos menet puhumaan neuvolaan, tuskin ne tulee antamaan tukkapöllöä miehellesi ja torumaan, hommahan vaan pahenisi.

Olen samaa mieltä muiden kanssa, imettäkää niin pitkään kun pystytte mutta ei oman terveyden kustannuksella.

Tsemppiä :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 22:01 Suklaahippu kirjoitti:
mä en henk.koht. ymmärrä miksi pitää imettää noin kauan... Kukin tyyllillään...
Mä taas en käsitä miksi imetys pitää lopettaa niin kovin aikaisin! Aion imettää meillä tätä toista ainakin pari vuotiaaksi jos vaan onnistuu, mun mielestä se on ihan luonnollista ja ihanaa kun saa vauvan kanssa yhteisiä hetkiä :)

No jos mies suhtautuu noin ja uhkaa selkäsaunalla imetyksen päätteeksi, niin kyllä siinä on vika miehessä ja pahasti! Mun mielestä sitä lapsen ikää on tähän turha sörssätä, vaan keskittyä siihen, miksi joku reagoi noin yhtäkkiä :eek:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 23:45 Champion kirjoitti:
Mä taas en käsitä miksi imetys pitää lopettaa niin kovin aikaisin! Aion imettää meillä tätä toista ainakin pari vuotiaaksi jos vaan onnistuu, mun mielestä se on ihan luonnollista ja ihanaa kun saa vauvan kanssa yhteisiä hetkiä :)
Anteeksi nyt vaan, mutta onko teillä 2-vuotias vielä vauva....
Minäkään en ymmärrä taaperoimetystä, mutta jokainen tyylillään. Itse olisin lopettanut viimeistään yhden vuoden paikkeilla, ellei lapsi olisi itse kyllästynyt aiemmin. Toisaalta eipä taida ap:n miehellä olla ihan kaikki kotona korvien välissä jos vaimoaan hakkaa. Oli syy mikä hyvänsä.

Yhteistyössä