Mies ei anna alkaa yrittäjäksi.

  • Viestiketjun aloittaja yrittäjäksi?
  • Ensimmäinen viesti
yrittäjäksi?
Ei usko että tulisin menestymään yrittäjänä mutta itse haluaisin sitä kokeilla.Mitä te palstalaiset tekisitte jos miehenne ei suostuisi ja itse haluaisitte alkaa yrittäjäksi?
 
Siis näinhän se menee että startti ja -> vie ihan shatanasti aikaa. Onko teillä lapsia?
 
viisas mies
Täällä on koko kaupunki täynnä näitä pikkurouvien ikiomia ungelmayrityksiä, on jos jonkin sortin rättikauppaa, askartelutarvikeliikettä sun monenlaista muuta. Yhteistä niille kaikille on se että ne eivät yleensä kestä vuotta kauempaa ennenkuin lopettavat ja joku toinen hölmö tulee tilalle. Joillakin miehillä vielä on rahaa ja kärsivällisyyttä antaa vaimojensa kokeilla "siipiään" yrittäjinä ja yleensä siitä tulee se kuuluisa kanan lento kun liiketoimintaosaaminen ja -ymmärrys on samaa luokkaa kuin sialla hopealusikoiden suhteen..
 
Saako udella mille alalle?
Kaksi yrittäjää perheessä voipi olla liikaa jos suunnitelmissa kasvu?
 
Jotain kai se on tehtävä.

Onko ihan oma vai ketju? (siis mahd tuleva yritys)
 
Viimeksi muokattu:
No jos saa organisoitua ajankäytön järkevästi niin mikänottei.
Päivät ei tuppaa jäämään sitten siihen "ysistä viiteen".
Oletko tehny jo liiketoimintasuunnitelman? Onko hoitoapua lähellä? (lapset)
 
Yrittäjyys on semmoinen asia, jossa koko perheen tulee olla tukena.

Oletko tehnyt markkinointitutkimusta tms. vai onko "pula" sun omaa mututuntumaa? Jos muutama ihminen on sanonut kaipaavansa vaatekauppaa, niin se tuskin tarkoittaa sitä että kaikki muutkin kaipaa...

Millainen väestön ikäjakauma tai tuloluokat, oisko niitä asiakkaita loppujen lopuksi?
 
yrittäjäksi?
Olen tehnyt vähäsen markkinointitutkimusta vielä ei asia ole kovin pitkällä.Lapsille ei olisi muuta hoitopaikkaa kun päiväkoti ja tiedän että päivät olisivat pitkiä.Nyt on mies saanut tehdä pitkiä päiviä kun olen lasten kanssa kotona mutta kun ikuisesti työtönkään en haluaisi olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjäksi?;27346257:
Olen tehnyt vähäsen markkinointitutkimusta vielä ei asia ole kovin pitkällä.Lapsille ei olisi muuta hoitopaikkaa kun päiväkoti ja tiedän että päivät olisivat pitkiä.Nyt on mies saanut tehdä pitkiä päiviä kun olen lasten kanssa kotona mutta kun ikuisesti työtönkään en haluaisi olla.
No katsele rauhassa ja kehittele. Eikö sulla oo intressiä osallistua miehen yritykseen? Kun on laajentamassakin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjäksi?;27346276:
Osallistuisin mutta hänen työnsä sellaista mitä en pysty tekemään.
Sun täytyy osata myydä se idea että ukkos suostuu:D
Älä unohda käyttää naisellisia avuja;)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjäksi?;27346276:
Osallistuisin mutta hänen työnsä sellaista mitä en pysty tekemään.
Et edes esim. taloushallintoon?

Mutta toisaalta on aivan yhtä epävarmaa olla osallisena miehen yrityksessä, kun pitää omaa. Lähtökohtaisesti yrittäjäperheessä kannattaisin mallia, jossa toinen olisi vieraalla töissä oleva palkkatyöläinen. Ei olisi ns. kaikki munat samassa korissa, mikäli nurin menisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"lissu"
No unelmiahan ihmisellä pitää ja saa olla! Ja jos todella tuntuu siltä että tää on just se juttu jota haluan niin ei kun siitä vaan. Kerranhan täällä vaan eletään.
 
"lissu"
Täällä on koko kaupunki täynnä näitä pikkurouvien ikiomia ungelmayrityksiä, on jos jonkin sortin rättikauppaa, askartelutarvikeliikettä sun monenlaista muuta. Yhteistä niille kaikille on se että ne eivät yleensä kestä vuotta kauempaa ennenkuin lopettavat ja joku toinen hölmö tulee tilalle. Joillakin miehillä vielä on rahaa ja kärsivällisyyttä antaa vaimojensa kokeilla "siipiään" yrittäjinä ja yleensä siitä tulee se kuuluisa kanan lento kun liiketoimintaosaaminen ja -ymmärrys on samaa luokkaa kuin sialla hopealusikoiden suhteen..
No onko se sitten jotenkin sulta pois? Eikö ihmiset saa tehdä mitä haluaa, eihän ne sun rahojas ja aikaas tuhlaa!
 
yrittäjäksi?
[QUOTE="vieras";27346297]Et edes esim. taloushallintoon?

Mutta toisaalta on aivan yhtä epävarmaa olla osallisena miehen yrityksessä, kun pitää omaa. Lähtökohtaisesti yrittäjäperheessä kannattaisin mallia, jossa toinen olisi vieraalla töissä oleva palkkatyöläinen. Ei olisi ns. kaikki munat samassa korissa, mikäli nurin menisi.[/QUOTE]

Taloushallinto muiden hoidossa. Tietysti olisi hyvä jos toinen olisi palkkatöissä mutta niitä työpaikkoja on vaan niin vähän että yrittäjäksi alkaminen ainoa vaihtoehto.
 

Yhteistyössä