Mies äsken: "En ymmärrä miten perheelliset ihmiset oikein tulee toimeen?" Lukekaa viesti ja kommentoikaa please!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Tässä tätä: Miehen nettotulot noin 2000 euroa kuussa, mun tulot noin 900. Tupa noin 250 neliötä. Kolme lasta eikä vielä ole nälkää nähty. ja tilaa meillä on vähän liikaakin...

no meillä miehen tulot o oin 1500 ja mulla 700, paitis tässä kuussa saan vähemmän kun oon sairaslomalalolut koko kuun.

Hei ap, oletko ajatellut mitä tapahtuu jos miehesi päättää muutaman vuoden päästä vaihtaa nuorempaa? Sinulla ei töitä, ei tuloja( ei eläkekertymääkään) ei lapsia?! Ja miehesi vaihtaa nuoren uuden vaimon jonka kanssa hankkii perillisiä, joita ei sinulle koskaan suonut..

Alkuperäinen kirjoittaja miisa:
Hei ap, oletko ajatellut mitä tapahtuu jos miehesi päättää muutaman vuoden päästä vaihtaa nuorempaa? Sinulla ei töitä, ei tuloja( ei eläkekertymääkään) ei lapsia?! Ja miehesi vaihtaa nuoren uuden vaimon jonka kanssa hankkii perillisiä, joita ei sinulle koskaan suonut..

No onhan tuo riski tietysti olemassa. Meillä ei ole avioehtoa, joten saisin erossa puolet miehen omaisuudesta. Olemme lisäksi tehneet sopimuksen siitä, että erotilanteessa emme ala riidellä omaisuuden jaosta, vaan kaikki menee puoliksi, paitsi se mitä tulemme aikanaan perimään. Miehellä sit omaisuutta on aika paljon (ja osa siitä jo minun nimissäni), joten siinä mielessä tilanteeni on ihan turvattu.

Sun miehen ei voi aidosti haluta lapsia vaan pitää rahaa tekosyynä, ja ns"tilanpuutetta". Kuulostaa meinaan ihan sairailta sen perustelut, suorastaan naurattaa :laugh: anteeks. Kerroppa sille että esim meillä on näin:
2 aikuista, 2 lasta ja koira. Tilaa 80 neliötä. Minä saan kotihoidontukea eli olen kotiäiti, mitä se nyt käteen sit on, n. 300e?. Mies saa käteen n. 1200e? Asumistuki oli 60e. Tiukkaa on juu toki, mutta jos me muka joskus tultas samaan (ei tulla) NOIN isot rahat joka kk niin me asuttais varmaan jossain linnassa ja syötäis kaviaaria :laugh: . Että pistähän se miehes puhutteluun ja sanoa et on ihan ok jos haluaa myöntää ettei OIKEASTI haluakaan lapsia sillä noi sen syyt on TÄYTTÄ PSKAA! KUKAAN mun ystävistä ei saa eikä tuu KOSKAAN saamaan tollaisia palkkoja ja silti niillä on perheet...niin kuin mooooonilla muillakin suomalaisilla. Notta semmosta.

Alkuperäinen kirjoittaja marianna:
Alkuperäinen kirjoittaja ai:
mikset muka saa työttömyyspäivärahaa? Eihän se ole puolison tuloista kiinni.

Eikö ole vai? Kyllä se minun ymmärtääkseni riippuu perheen tuloista ja omaisuudesta... tai sitten mies vaan väittää niin, koska hänestä olisi noloa että vaimo nostaisi yhteiskunnalta tukia.

Kyllä puolison tulot vaikuttavat työttömyysrahaan.

Ei menis mulla noi perustelut läpi. Ja jos on sitä mieltä, että olkkarissa tai takkahuoneessa ei saa olla lapsen tavaroita, niin ei tod kannata hankkia lasta. Muksuilla kun on tapana roudata kamojaan ihan joka paikkaan OMASSA KODISSAAN.

Alkuperäinen kirjoittaja voi herranjee:
Ei menis mulla noi perustelut läpi. Ja jos on sitä mieltä, että olkkarissa tai takkahuoneessa ei saa olla lapsen tavaroita, niin ei tod kannata hankkia lasta. Muksuilla kun on tapana roudata kamojaan ihan joka paikkaan OMASSA KODISSAAN.

Isossa talossa kyllä ei tarvitse olla lapsen tavaroita ihan joka huoneessa. Ihan oikeasti. Se ei tarkoita, että kaikkien tavaroiden pitäisi olla vain ja ainoastaan lastenhuoneessa. Toki ne lelut ehkä voivat siellä käydä, mutta ne myös lähtevät sieltä muualle lapsen mukana.

Nimimerkilä meillä olkkari tai työhuone ei ole erityisesti leikkipaikka ja lasten roinien säilytyspaikka. Takkahuoneessa ja keittiössä on ihan säilytyspaikat leluille... Ja lapsenkin menin hankkimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja tekosyy:
Raha on ap:n miehen tapauksessa pelkkä tekosyy. Taidat olla miehen kanssa joka ei halua lapsia, piste.

Tätä minäkin peesaan.

Kävi minullakin mielessä. Oletteko ap keskustelleet mitä haluatte elämältä ja tulevaisuudelta ihan oikeasti? Haluaako mies ollenkaan lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Kumpikin on tietyssä mielessä oikeassa. Mutta kyllä esim insinööriä palkkaava ryhtyy miettimään, jos ensin ollaan oltu koulutusta vastaavassa työssä ja sen jälkeen useamman vuoden vaikka puhelinmyyjänä lehtiä myymässä (yleensä ei vaadi teknistä koulutusta). Toki usein voi olla hyvä selitys, mutta voi kuvastaa myös henkilön kunnianhimoa ja kykyä tehdä haastavampia tehtäviä. Kaikki siis riippuu myös kokonaisuudesta.

Mutta eihän tuo ole mikään perustelu olla tekemättä muun alan töitä, jos vaihtarina on työttömyys?

Vai onko sinun mielestäsi esim. tuossa omassa esimerkissäsi parempi vaihtoehto olla ensin koulutusta vastaavassa työssä ja sitten useampi vuosi työttömänä, verrattuna useampaan vuoteen muulla alalla?

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Sun miehen ei voi aidosti haluta lapsia vaan pitää rahaa tekosyynä, ja ns"tilanpuutetta". Kuulostaa meinaan ihan sairailta sen perustelut, suorastaan naurattaa :laugh: anteeks. Kerroppa sille että esim meillä on näin:
2 aikuista, 2 lasta ja koira. Tilaa 80 neliötä. Minä saan kotihoidontukea eli olen kotiäiti, mitä se nyt käteen sit on, n. 300e?. Mies saa käteen n. 1200e? Asumistuki oli 60e. Tiukkaa on juu toki, mutta jos me muka joskus tultas samaan (ei tulla) NOIN isot rahat joka kk niin me asuttais varmaan jossain linnassa ja syötäis kaviaaria :laugh: . Että pistähän se miehes puhutteluun ja sanoa et on ihan ok jos haluaa myöntää ettei OIKEASTI haluakaan lapsia sillä noi sen syyt on TÄYTTÄ PSKAA! KUKAAN mun ystävistä ei saa eikä tuu KOSKAAN saamaan tollaisia palkkoja ja silti niillä on perheet...niin kuin mooooonilla muillakin suomalaisilla. Notta semmosta.

**

En voisi olla enempää samaa mieltä.
Ongelmansa kullakin - raha ei tuo onnea ja muuta klisettä tähän perään.

Yhteistyössä