?
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja marianna:En ole ollut töissä pariin vuoteen opiskelujen takia. Kuulun kyllä oman alani liittoon.
Miestä ahdistaa eniten asuntomme "tilanpuute". Hän tarvitsee oman työhuoneen eikä hän halua että esimerkiksi olohuoneessa tai takkahuoneessa on mitään lapsen tarvikkeita. Minulla pitää olla oma työhuone myös, koska olen ajatellut alkaa tehdä freelancerina töitä kotoa käsin... ja miehen mielestä lapsikin tarvitsee oman tilavan huoneen. Meillä on myös yksi huone kokonaan käytössä miehen golf-kamoille, laskettelu ja veneily-varusteille ym. harrastussälälle, joka ei mahdu minnekään muualle. Autotalli on kokonaan käytössä koska meillä on kaksi autoa, varastokin on täynnä kaikenlaista, jota miehen mielestä ei voi poiskaan heittää. Toivoisin olevani provo, tämän kertominen on todella noloa, en ikinä kehtaisi tunnustaa tutuilleni tätä...
Miehesi ei (ainakaan vielä) halua lapsia. Ei se sen kummallisempaa ole. Kirjoitin ylempänä kuinka jostain luopumalla saa jotain tilalle. Miehesi ei ole valmis luopumaan siististä olo- ja takkahuoneesta eikä omasta roinastaan. Kyllä niihin lapsen kamoihin tottuu... Ihan hyvin ne kirkuvan- tai pastellinväriset lelut yms. sopivat joukkoon.
Mutta miehesi ei ainakaan vielä ole valmis elämäntapansa muutokseen. Ikävää sinun kannaltasi. Itse en ole katunut, vaikka puolisoni kanssa kuolemanväsyneitä olemmekin. Valvominen olisi sujunut nuorempana molemmilta paremmin. Ei siinä lapsen lelut paljoa pistä silmää lattioilta. Mutta eipä mene talo millekään kissayhdistykselle aikanaan. Leivästä en tiedä, mutta elämää ja tarkoitusta lapsi taloon tullessaan tuo.