Mies äsken: "En ymmärrä miten perheelliset ihmiset oikein tulee toimeen?" Lukekaa viesti ja kommentoikaa please!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marianna

Vieras
Mieheni on sitä mieltä, että meillä "ei ole varaa" hankkia lapsia, koska
a ) 200 neliön asuntomme on jo nyt "liian ahdas" (ja meitä asuu siinä kaksi!)
b ) huolimatta hänen yli 9000 euron kk-tuloistaan, meillä on todella "tiukkaa" taloudellisesti ja vaikeuksia ylläpitää sellaista elintasoa kuin hän haluaisi.

Olen itse tällä hetkellä työtön, en tosin saa miehen tulojen takia mitään tukia. Olen ehdottanut miehelle että menisin töihin, mutta hän ei anna minun mennä tekemään muuta kuin jotain koulutustani vastaavaa (olen koulutukseltani FM, mutta alaltani on vaikeaa löytää töitä). Mieluiten hankkisin lapsia nyt, koska olen jo 32 v. (mies samanikäinen)

Ja tämä ei ole sitten mikään provo! Olen aidosti järkyttynyt siitä, millaisen materialistin kanssa olen mennyt naimisiin! Hänelle tekisi todella hyvää lukea vaikka tämän palstan äitien kertomuksia heidän toimeentulostaan, ja lakata elämästä omassa todellisuudesta vieraantuneessa maailmassaan...

Ahdistaa! :(

Tässä tätä: Miehen nettotulot noin 2000 euroa kuussa, mun tulot noin 900. Tupa noin 250 neliötä. Kolme lasta eikä vielä ole nälkää nähty. ja tilaa meillä on vähän liikaakin...

En nyt oikein muuhun voi konnemtoida muuta kuin että kukin kokee riittävän varannon omalla tavallaan, mutta missään tapauksessa ei pidäkkään ottaa vastaan ei koulutusta vastaavaa työtä. Sillä hankaloittaa vain oman alan töiden saamista.

voisko olla ettei vaan halua? kun jos lapsen oikeasti haluaa niin ei sitä ala niitä rahoja miettimään. Pitäähän silloin pystyä myös luopumaan omista "turhista" menoista