mies aamulla kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina vain pahempaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aina vain pahempaa

Vieras
mies aamulla kotiin
on ollut tosi äreä ja hermostunut pitkän aikaa Haukkuu mua tosi törkein sanoin. On ollut aina epävakaa persoona, suuttuu lupsakasta miehestiä hillittömään vihaan ihan tyhjästä.

Nyt en pysty edes katsomaa häntä, koska viimeeksi haukkui minua niin todella rumin sanoin. Illalla lähti salaa ulos ja tuli viiden jälkeen. Ravintola, jossa oli ollut on vieressä, ja menee kiini puoli neljä. Mies ei yleensäkään ole ravintolassa kuin kahteen saakka.

Kun tuli kotiin, rupesi syyttämään mua mykkäkoulusta, ja ettei ymmärrä mistä edes johtuu. Hän on uskomaton tuossa, ei muista mitään pahoja tekojaan. Sitten syytti mua jostain tekstarista, josta en tiennyt mitään. Eli kuvitteleeko harhoja, jotta saa oikeutuksen olla yötä pois kotoa. Hän ei ole koskaan pyytänyt mistään mitään anteeksi, toisaalta näemmä ei edes muista mitään. Pelottava mies. Mua ahdistaa tämä, olin muutenkin miettinyt eroa ja mies on kai toivonut jatkumista, mutta että yö sitten kriittisellä hetkellä pois kotoa. Totuutta mieheltä ei voi kiristää, hän kiistää pokerina aina kaiken ja raivostuu sen lisäksi. Sanoi että oli jutellut vain ravintolanpitäjän kanssa illalla.
Mun oli pakko ottaa unilääke kuuden jälkeen vielä, kun mua ahdisti niin kovasti.

ahdistaa

"Totuutta mieheltä ei voi kiristää, hän kiistää pokerina aina kaiken ja raivostuu sen lisäksi. Sanoi että oli jutellut vain ravintolanpitäjän kanssa illalla"

Luin illalla Helsingin Uutiset lehteä. Siellä miestoimittaja oli kirjoittanut hauskalla tyylillä jutun avioerojutuista elokuussa. Hän oli haastatellut pitkän uran tehneitä parisuhdeterapeutteja. Molemmat naisia.

Elokuun tilastot ovat hieman siistiytyneet viime vuodesta.
Jutussa sanottiin, että riidat kärjistyvät sadeilmoilla. Mies voi ottaa teräviä ja jutut luisuvat käsistä.

Ehkä et lue tuota lehteä.

Muistan elävästi Tuhna Papan häipymiset omille teilleen. Yhtenä vappuna hän palasi aamulla klo viisi ja sitten erään pikkujoulun reissulta aamulla kymmenen maissa. Oli muka nukahtanut sohvalle jonkun kaverin luokse.

Näitä tapauksia olisi kirjaksi asti. Seli seli voisi olla tuon kirjan nimi.

Jos miehelläsi on alko-ongelma, vilkaise www.tukiasema.net sivua.

Älä ala lääkitsemään itseäsi unilääkkeillä. Tarvitset vertaistukea.
Et voi muuttaa miestäsi. Ainostaan itseäsi.

Ihme kyllä en koskaan menettänyt Tuhna Papan takia yöunia. Kun hän aikoinaan häipyi kotoa, voin entistä paremmin.

Nykyään hän voi hyvin. On jo päässyt viinasta eroon.

Kirjoitan kahvitauolla. Tykkään kirjoitella Elleissä, mutta ei kaikki pidä minun jutuista.

Elän miehetöntä elämää. Lapset ovat jo aikuisia ja lasten suhde isään on erinomainen. Hän on erittäin rakas persoona lapsille ja minulle.

Joskus Tuhna Pappa lueskelee näitä juttuja. Olisin iloinen, jos hän kommentoisi tähän viestiketjuun. Terapiassa hän on varmasti törmännyt monenlaisiin tarinoihin.

Päivä kerrallaan hiljaa hyvä tulee.

Käy lukemassa www.al-anon.fi sivulta tyyneysrukous. Ole hyvä itsellesi.
Rauhoitu itsellesi mieleisten asioiden parissa. Minä pidän kävelystä.
Kävelin tänään töihin helteessä. Olisin voinut ottaa kaikki Manskun varrella olevat kukat syliini. Viimeinen kukkalaatikko oli tipahtanut tuulessa alas.

Teen töitä ja piirtelen mitä sattuu. Tänään piirtelin kuvan naisesta.
Toiseen kuvaan piirsin takin ja hameen.

Aamulla skypetimme perheen kanssa. Miten ihmeellinen laite internet onkaan.

Kun aikoinaan hätäilin Tuhna Papan perään, kehittelin mielessäni laitetta, jonka voisi asentaa mieheen. Sen laitteen avulla olisin aina tiennyt missä mies vipeltää. Onneksi tuollaista laitetta ei ole myynnissä.

Olen mahdoton räpätäti ja huumorintajuni on outo. Jos olet ahdistunut, niin ehkä tästä höpinästä tuli sinulle vain huono olo.

Ehkä fiksummat Ellit antavat sinulle paremmin tukea.

Nyt lähden taas jatkamaan töitä.

alkoholistin kanssa on juuri tuollaista asua ... syy juomiseen olitkin sinä ei hän eikä hra kuningas alkoholi joka taas vei viimeiset pennit lompakosta..
Miksi se sinua haukkuu..
Minä olin aina kura - p..ja lehmä milloin kirahvi ja aasi..

Kun erosin olen joka mieheltä saanut ihania sanoja kuinka suloinen ja kiltti ja kaunis olen vaikkakin jo nuoruus on takana.. Niin se muuttuu katsojan silmissä...
nm. kameljontti - seepra - kirahvi

käyttää alkoholia päivittäin. Rahamme menevät sinne aika isossa määrin, mutta varsinaista känniä hänellä on harvoin. Hän osaa olla häijy myös ilman viinaa, ihan samalla tavalla.

käyttää alkoholia päivittäin. Rahamme menevät sinne aika isossa määrin, mutta varsinaista känniä hänellä on harvoin. Hän osaa olla häijy myös ilman viinaa, ihan samalla tavalla.

saada seksiä, silitteli peffaa. Kun käännähdin, ja kysyin, että onko sinulla jotain sanottavaa, hän hermostui, ja alkoi haukkua taas minua kovin sanoin. Olisin odottanut, että olisi sanonut anteeksi vaikka kuinka hiljaisella äänellä, ja ehkä kontaktikin olisi ollut silloin mahdollista. Mutta ei, vaati sitä minulta. Hän saa valtavia raivareita vaikka siitä, jos sanon, alkaakohan tänään sataa. Saattaa reagoida tähän, "vittu saatana, eihän se minun vikani perkele ole, jos sataa". Tästä yltyy hurjaan haukkuun ja lähtee ovesta ulos. Kun tulee takaisin, ihmettelee, mikä mulla taas on perkele, kun en saa heti hymyiltyä, kun tulee takaisin. Keskustelu tästä ei auta, mies ei näe omaa osuuttaan asiaan yhtään. Mä jouduin olemaan koko ajan varuillani mitä sanon, ja silti joskus voi vaikka vahingossa sanoa, että onkohan lotto voimassa. Ja siitä homma taas lähtee...

Minkä ihmeen takia olet vielä yhdessä miehesi kanssa?

Minä en katselisi päivääkään miestä, joka minulle raivoaisi, kiroilisi tai haukkuisi.

[koska haluan, että hän ymmärtää mitä on tehnyt. On kertonut kylillä, miten hankala muija sillä on, on kuin leijonan kitaan menisi. Minusta se tuntuu niin pahalta niin pahalta.

Jos en saa häntä tajuamaan, en tiedä, miten voin jatkaa elämääni. Asiat jäävät käsittelemättä, niinkuin ne on kaikki jääneet tähän päivään asti. Mä ehkä pyydän anteeksi mökötystä tms, muuten asiat ovat aina haudattu. Miehen kanssa olisi saatava selväksi suhde ennen eroa. Kauheaa kun ei voi selvittää kokemiaan vääryyksiä, kun toinen puhuu jotain aivan muuta kieltä ja asiaa. Mä haluaisin käydä läpi nämä pahat teot, etteivät ne vaivaisi mua enää uudessa elämässä. Tiedän, että taatusti vaivaavat muuten, joa voivat jopa sairastuttaa minut.

Hankit asunnon, muutat pikkuhiljaa tai rysäytät kerralla, kun mies on menossa. Jos pitää kysellä, miten selitellä lähtöä, vika on itsessäsi.. läheisriippuvaisuutta? Ehkäpä mies onkin hankala, että älyäisit lähteä..

Ehkä sun täytyy kestää se, ettei kaikkia "kokemiaan vääryyksiä" voi koskaan "selvittää" selväksi. Tunne on lähes sietämätön, mutta voi olla, että sun täytyy nyt vaan elää se läpi. Et välttämättä saa pakotettua toista katsomaan asioita sinun näkökulmastasi, jos tällä toisella ei ainakaan juuri nyt ole tahtoa siihen. Onko koskaan ollutkaan tai tuleeko vielä olemaan – sen tiedätte vain te kaksi.

Kuulostaa ehkä julmalta, mutta käyttäydyt nyt niin kuin koira, ihmisen paras ystävä. Alistut ja matelet, kyselet vienosti lotoista ja säistä, vaikka toista ilmeisesti v..tuttaa jo niin, että pää halkeaa. Tällä nöyristelevällä käytöksellä mahdollisesti yllytät toista "potkimaan" sinua henkisesti lisää. Jos toinen saa raivareita tyhjästä, et voi koskaan olla tarpeeksi mato matala, etteikö hän löytäisi sinusta syytä raivoonsa.

Jos kumpikaan ei voi hyvin, on löydettävä ratkaisu. Olet jo kokeillut alistuvaa strategiaa ja yrittänyt asioiden puimista. Etkö huomaa, ettei strategiasi toimi? Aiotko toistaa samaa ja hakata päätäsi seinään, jos asiat eivät etene? Yritä ahdistuksesi keskelläkin olla ratkaisukeskeinen. Miten saat ahdistavan tilanteen loppumaan? Voisitko vielä yrittää kommunikaatiota jollain toisella tavalla vai onko se tie käyty loppuun? Ulkopuolista keskusteluapua? Aikalisä suhteessa? Ero? Vain itse tiedät vastauksen. Marttyyrina tulessa makaamalla et joka tapauksessa voita miehesi rakkautta. Menetät vain itsekunnioituksesi rippeetkin.

Olet nyt myrskyn silmässä etkä ehkä näe elämäsi "isoa kuvaa". Mieti, miten saisit henkistä etäisyyttä asioihin niin, että voisit tehdä nyt itsesi kannalta kestävän ja järkevän ratkaisun. On loppuelämäsi ensimmäinen päivä ja olet itse sen päähenkilö, ei yksi joku oikkuileva mies, jonka kanssa olet sattunut päätymään yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelevä onnellinen vaimo:
Minkä ihmeen takia olet vielä yhdessä miehesi kanssa?

Minä en katselisi päivääkään miestä, joka minulle raivoaisi, kiroilisi tai haukkuisi.

Nyt kirjoitan kotona. Ap. kuvaili ihan tavallisen kuiva huikka kohtauksen. Opin tuon termin Al-Anon vertaisryhmässä.

Haukkuminen ja mitätöinti kuuluu taudin kuvaan.

Katsoin eilen telkkarista ykköseltä ohjelman Taiteilijaelämää. Näyttelijä Taisto Reimaluoto kertoi edesmenneestä isästään. Miehen touhut olivat ihan normaaleja viinaa ja lääkkeitä väärinkäyttävän miehen juttuja. Huutamista, krapulassa nukkumista.

Taisto kertoi lämpimästi isästään. Minulla on tavallaan ikävä noita omituisia vuosia.
Elämämme oli jatkuvaa komediaa. Kuin non stop Uuno elokuvaa.

Lotosta ei kannata ap:n kysellä. Sinulla on jo päävoitto, kun olet saanut tuollaisen miehen. Ota tai jätö. Kanna ristisi tai jätä kantamatta. It is up to you lainaan taas Tuhna Papan viisautta. Niin hän aina minulle sanoi, kun valitin jostakin asiasta.

Nythän ap:n miestä ei ole kai voitu pitävästi "diagnosoida" alkoholistiksi. Ehkä nykyinen ahdistava elämäntilanne saa tilapäisesti lievittämään hermostusta alkoholin avulla, mutta mehän emme tiedä, kuinka pysyvä tilanne tämä on/on ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Avaimet vielä:
Nythän ap:n miestä ei ole kai voitu pitävästi "diagnosoida" alkoholistiksi. Ehkä nykyinen ahdistava elämäntilanne saa tilapäisesti lievittämään hermostusta alkoholin avulla, mutta mehän emme tiedä, kuinka pysyvä tilanne tämä on/on ollut.

Totta turiset. Jätämme ap:n miehen diagnosoinnin tähän. Netin tarkoitus on antaa vertaistukea eikä tohtoroida asioita uuteen uskoon.

Kuiva huikka termi on jännä juttu. Minusta tuntuu, että sitä harva vieläkään tietää.
Samoin läheisriippuvuus sana oli minulle kuin taivaanmannaa. Tohtoroin itseäni vuosia.
Nykyään olen vain nettiriippuvainen. Kun pääsen netistä joskus eroon, niin kai olen jostain uudesta asiasta tohkeissani.

Ilmastonmuutos uhkaa. Jos ap:n mies välitä siitä, niin minä säästän luontoa hänen puolesta. Kun vain keksisi miten. Elän omasta mielestä esimerkillisesti.

Jos puoliso alistaa sinua ja haastaa riitaa ja saa raivareita odottamattomissa tilanteissa. Tilanne voi johtua siitä, että puoliso ei voi itse tehdä ratkaisua erosta vaan entistä hunommalla ja huonomalla käytöksellä yrittää saada sinut itse ottamaan eroaskeleen. Hän saattaa nujertaa sinut täysin, jos et ajoissa tajua tilannetta. Niin julmaa se voi tuollaisen kanssa olla!

Alkuperäinen kirjoittaja voiko ola näin:
Jos puoliso alistaa sinua ja haastaa riitaa ja saa raivareita odottamattomissa tilanteissa. Tilanne voi johtua siitä, että puoliso ei voi itse tehdä ratkaisua erosta vaan entistä hunommalla ja huonomalla käytöksellä yrittää saada sinut itse ottamaan eroaskeleen. Hän saattaa nujertaa sinut täysin, jos et ajoissa tajua tilannetta. Niin julmaa se voi tuollaisen kanssa olla!

Kommentoin tähän juttuun. Kun aikoinaan uhkailin avioerolla, mies tuumasi "voit lähteä kun olet ensin hommannut uuden äidin lapslle."

Juopon puheet ovat järjettömiä. Vaihtoehtoja oli tasan yksi. Joko lähden yksin ilman lapsia tai sitten jään tilanteeseen.

Kaikki sukulaiset ja tutut hokivat, etä minulla on ihana ja hyvä mies. Sisarukseni ovat sanoneet, että olen itse syypää eroon. Olen katkaissut kaikki välit sisaruksiini.

Minun ja ex-miehen avioerosta on jo 10 v aikaa ja asiat ovat selvittämättä. Sitä ei tule koskaan tapahtumaan, kiitos exän joka on vihassaan ja katkeruudessaan katkaissut kaikki välit minuun. Lapsiin pitää sentään vaihtelevaisesti yhteyttä. Ihminen joka ei anna anteeksi ja on sinulle katkera roikkuu edelleen sinussa. Voi olla että joku päivä huomaat etti se nyt niin kamalaa olekaan vaikka hankala ex ei haluakaan selvittää välejä tai ei tajua omaa osuuttaan asioiden kulusta. Sinä tiedät missä ollaan menty ja se riittää.

En ole minäkään saanut selvittää muutakuin oman pääni sisällä. Se saa riittää, elämässä on niin palon muita ilonaiheita ettei noihin luuerimiehiin kannata tuhlata enää yhtään energiaa!!!! Olet vahvempi kuin uskotkaan kun alat toimia!

Muuten AP:llä ja mulla samanlainen mies mut mun mies tuleeki tosiaan aamulla,
ei aamuyöstä. mut en mä jaksa enää piitata enkä kysellä missä horo hyppää,
kuhan vaan saan olla rauhassa itse.