Mieluisin kasvisruokanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
Ja resepti siihen, kiitos...

Uusia juttuja haluan testata, mutta TOIMIVILLA ohjeilla. Nettihän on pullollaan kaikenlaisia ohjeita, mutta viimeaikaiset kokeilut on mennyt ihan metsään. Yäk. Nyt haluan siis herkullisia kasvisruokaohjeita!

Pakko vastata tähän kuten yks exä, beans on toast :laugh: :laugh: se yritti kovasti päteä kun aikoinaan heilasteltiin ja sanoin olevani vege. "juu hänkin tykkää kovasti kasvisruuista, esim pavut ja paahtis on tosi hyvää..." :D :heart:

Tällä hetkellä tykkään kovasti punajuurivuuasta, mutta siihen tulee toki kermaa ja aurajuustoa (jos haluaa) että ihan vege se ei ole.

Mutta raastetaan punajuuria vuokaan
Sekoitetaan joukkoon tölkki ananaskuutioita
ripsitään suolaa ja pippuria
Ruokakermaa sen verran että riittää, ei tarvi kokonaan peittyä ainesten, mutta likipitäen ainakin
Aurajuustomuruja pinnalle jos siitä tykkää.

Haudutellaan uunissa kypsäksi 175-200 astetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tällä hetkellä tykkään kovasti punajuurivuuasta, mutta siihen tulee toki kermaa ja aurajuustoa (jos haluaa) että ihan vege se ei ole.

Ruokakermaa sen verran että riittää, ei tarvi kokonaan peittyä ainesten, mutta likipitäen ainakin

Kiitos, tällästä reseptiä olenkin kaivannut! Tossa just pari päivää sitten kokelin yhtä punajuurivuokaa, mutta siitähän tuli aivan kamalaa. Johtui varmaan siitä, että se sisälsi riisi-ohraseosta ja omenaa. Toi sun ohje kuulostaa muuten hyvältä, mut noi ananakset vähän epäilyttää. Tykkään kyllä ananaksesta, mutta punajuurivuoan seassa tuskin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Kiitos, tällästä reseptiä olenkin kaivannut! Tossa just pari päivää sitten kokelin yhtä punajuurivuokaa, mutta siitähän tuli aivan kamalaa. Johtui varmaan siitä, että se sisälsi riisi-ohraseosta ja omenaa. Toi sun ohje kuulostaa muuten hyvältä, mut noi ananakset vähän epäilyttää. Tykkään kyllä ananaksesta, mutta punajuurivuoan seassa tuskin.

Se on oikeasti ihan hyvää siellä, tuo hiukan makeutta.
Mä lisään kyllä aina sipuliakin kun tykkään siitä niin kovasti.

Ehkä se on toi ranskalainen kasvispata, paprikaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, sipulia, valkosipulia, hieman suolaa, yrttisekoitusta, mustapippuria. Voissa+kookosöljyssä tein viimeksi ja hyvä tuli.

Mä tein punajuurivuokaa siten, että siivutin kuoritut punajuuret, ne vuokaan kerroksittain, päälle suolaa, mustapippuria ja auraa+kermaa. Eli vähän eri muotoista kuin aiempi ohje ja ilman ananasta. MIELETTÖMÄN hyvää!! :p

Oma suosikkini on kasvissosekeitto. Ihan tuoreita tai pakastevihanneksia keitetään, kaadetaan osa keitinvedestä pois (kannattaa laittaa sivuun johonkin astiaan että saa lisättyä tarpeen mukaan) sauvasekoittimella soseeksi ja Koskenlaskija-sulatejuustoa (Voimakas on maukkain, luonnollisesti) sulatetaan joukkoon.

"Pyttipannu" on kanssa hyvää: sipulia, paprikaa ja kesäkurpitsaa pyöräytetään pannulla voissa. Jos haluaa lihaa, niin esim. UkkoPekka tai Wilhelm-makkara sopii hyvin, mutta kasvisversiokin menee. Ihan sellaisenaan tai lihan lisäkkeenä.

Tän reseptin oon täältä saanu ja on hyväksi havaittu
Porkkanapihvit
2,5dl raakaa porkkana raastetta
0,5dl korppujauhoja
1dl kermamaitoa
0,5dl vehnäjauhoja
(0,5dl voisulaa)Itse jätän tuon usein pois tulee muuten aika rasvaista
1tl suolaa
1/4 tl valkopippuria
1/4 tl muskottipähkinää
1muna

Ensin korppujauhot turvotetaan kermamaidossa. Kaikki aineet yhdistetään ja taikinasta muodostetaan lusikalla pihvejä.

Suosittelen ohjeen tekemistä ainakin kaksin tai kolminkertaisena, ohje aika pieni.
Pihvit maistuvat perunamuusin ja valkokastikkeen kanssa

Sit toinen on kasvisgratiini mistä tykkään

Alkuperäinen kirjoittaja maija:
Bataatti-porkkana sosekeitto
bataattia, porkkanaa, kavislientä ja soseutettaan - sit joukkoon purkki tuorejuustoa

Samalla kaavalla porkkana-maissi sosekeitto

Purkki tuorejuustoa? Kuinka isosta sopasta kyse?
Mä laitoin eilen noin 600 g porkkanoita ja lisäksi muutakin ja 1 rkl tuorejuustoa.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
bataattia, porkkanaa, kavislientä ja soseutettaan - sit joukkoon purkki tuorejuustoa

Mä laitoin eilen noin 600 g porkkanoita ja lisäksi muutakin ja 1 rkl tuorejuustoa.

Siis se pikkupurkki ja mä teen aina 2-3 litraa :)

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Mä käytän noin 1,5-2 litran sosekeittoon isosta tuorejuustorasiasta puolet eli oisko sellasen 100-125 g.

Mä laitan bataattia, porkkanaa ja punaisia linssejä ja lorautan kermaa sekaan ja jätän toki osan keitinlientäkin, en mä pelkällä kermalla...

Yhteistyössä