Mielipiteitä hoidosta

Eli meillä olisi alkutalvesta tämä tilanne:

Perheeseen kuuluu isä, äiti, tyttö 7v (ekaluokalla nyt), poika 5v (minieskari), poika 3v ja mahassa kasvaa tyttö, jonka la vuoden vaihteessa.
Minä jään siis kotiin vuoden vaihteessa ja pitäisi ratkaista kahden nuorimmaisen hoitopaikka. Mies käy töissä, jonne on kotoa matkaa noin 8km ja minä työskentelean samassa paikassa.
Työpaikkamme vieressä on päiväkoti missä lapset ovat tähän asti olleet.
Kotimme vieressäkin on päiväkoti.
Mitä mieltä te olette- vaihtaako lasten hoitopaikkaa vai antaako jatkaa entisessä? Lasten on tarkoitus jatkaa puolipäivä hoidossa vauvan synnyttyäkin (tämä on päiväkodin suositus).
Jos lapset jatkavat entisessä päiväkodissa täytyy heidät kuskata autolla, mikä ei luultavasti ole mikään ongelma sinänsä...
Mutta mielipiteitä?
 
Mites ratkaisette kuljetuksen, jos lapset jatkaa vanhassa hoitopaikassa puolipäiväisenä?

Eli jos isä vie lapset aamulla tarhaan, niin lähteekö hän kesken päivän töistä tuomaan lapsia takaisin kotiin vai haetko sinä heidät kävellen? Jos tilanne on tämä, niin sanoisin, että hankalalta kuulostaa. Mitenkään joka päivä ei voi jaksaa vauvaa ja vaunuja työnnellä loskassa 16 kilometriä eikä isäkään varmaan jaksa joka päivä lähteä töistä edestakaisin ajelemaan lapsia kuskaamaan.

Vai tarkoittaako puolipäivä-hoito teidän tilanteessa sitä, että lapset olisi pari kolme päivää viikossa koko päivän hoidossa ja sitten pari päivää kokonaan vapaalla? Jos tilanne on tämä, niin sitten kuljetus ei olisi ongelma ja ehdottomasti suosittelisin, että lapset saisivat jatkaa vanhassa hoitopaikassaan.
 
Siis olsivat joka päivä tai neljänä päivänä viikossa sen pari tuntia hoidossa. Isä veisi aamulla hoitoon ja minä hakisin heidät autolla kotiin... Eli meillä on siis kaksi autoa kätössä. =)
 
samassa paikassa antaisin olla, jos vaihtaisivat hoitopaikkaa niin se olis sama kun jäisivät kotiin. Minä kylläkin hoitaisin 3vuotiaan kotona ja pitäisin 5vuotiaan puoli/kokopäiväisenä tarhassa kun jäisi vain puoli vuotta eskariin. (tosin sitä ei kysytty)
 

Yhteistyössä