mielipiteitä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laydee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

laydee

Uusi jäsen
24.02.2008
2
0
1
meillä siis tilanne tämä pikaisesti kerrotuna, kertokaahan ehdoituksia ja mielipiteitä jos en itse ihan näin lähietisyydeltä näe kaikkea.
lapsi on 2v 8kk. isä 33v ja minä yh.27v koskaan ei olla asuttu perheenä. ei jurikaan tulla toimeen isän kanssa, olen koittanut kuitenkin olla hienotuteinen ja ja ystävällinen tapaamiset on isän toiveesta meidän kotona. isä asuu 130km päässä. hän maksaa elatusmaksut 125 ja matkat meidän kotikaupunkiin tullessaan. joulun yli meni 2,5kk ettei tavannut lastaan muuten 1-2kertaa kuussa joko päivän tai kaksi. useimmiten noin 5tuntia päivän aikan koska auto matkat vie aikaa. isä haluaisi että toisin lasta hänen koti kaupunkiinsa ja olen niin muutaman kerran tehnyt, oma kustanteella ja silloin myös maksanut lapsen kustannukset tapaamisen ajan. isä on kerran ollut 3 tuntia tapaamisesta myöhässä ja vaan katsoo kun joku muu hoitaa lasta ja leikkii. tai lopettanut tapaamisen aikaisemmin, minulla ei ole autoa, isällä on. olen siis lainannut auton ja ajanut edestakaisin, mitä en meinaa jaksaa, en ole ajo ihminen, linja-auto tulisi myös kysymykseen. kun isä on lapsen kanssa meidän kotona minä koitan olla poissa. siivoan asunnon että heidän on kiva olla tulen takaisin niin kaikki on sotkettu mitään ei ole laitettu takaisin ja ruoat on pöydällä ja likaiset astiat, viimeksi maito-nokkamuki oli jätetty valumaan sohvan väliin joka on nyt sitten pilalla. sohva on alle vuoden vanha, sain viellä eteisessä puolittaisen kahvimukin käteen ja että vietkö ton keittiöön. roskia ei myöskään ole laitettu roskiin tai ruoan tähteitä.
tapaamisiä on myös peruttu juuri kun tapaamisen olisi pitänyt alkaa vaikka matkaan menee jo2h että soittaa olisi voinut aijemmin ettei ole lähtenyt tulemaan eikä aijo tullakkaan. tänään mies ei tullut sovitusti koska ei ollut saanut rahaa bensoihin lainaksi, (mies käy työssä.) ja syytti omaa isäänsä siitä ettei ollut lainannut. soitin vaarille eikä isä ollut edes kysynyt rahaa lainaksi.
en odota isältä ystävyyttä tai kaveruutta, kunnioitusta minun kodissani, siisteys ja tavarat, ja että hän tulisi kuten lupaa, meillä on mysö oikeudessa vahvistettu päätösä jossa isä saa tavata lasta joka viikko joko meillä tai omassa kodissaan yhden yön yli.kaksi yötä 1.8 alkaen. hän haastoi minut oikeuteen koska suostuin tapaamisiin vain jokatoinen viikko.ja silti suostuin joka viikkoisiin tapaamisiin, ja minun piti tämä sopimus oman asianajajni kanssa tehdä koska isällä ei ollut aikaa, vaikka olin jo laatinut sopimuksen joka toisille viikoille, tosin tapaamiset eivät ole viellä koskaan onnistuneet joka viikko koska isä ei ole tullut joka viikko. koskaan en ole itse perunut tapaamista paitsi kun tyttö oli korvatulehduksessa ja korkeassa kuumeessa,siitä minulle suututtiin, ja kerran kun olin itse niin väsynyt etten olisi jaksanu lähteä kaupungille pyörimään koko päiväksi. aina on saanut tulla ja olla yötä ja syödä meidän ruoat ja ei ole tarvinut omia vaippojakaan tapaamisiin tuoda. tapaamisista siis koituu minulle ruoka kustannuksia aina. miten minun pitisi toimia, tehdä uusi tarkemi sopimus miten toisen kotona käyttäydytään ja miten toimia peruutus tilanteessa,(perumistä tapahtuu siis joka toinen kerta), jos olen itselle sopinut menoa. isä myös vetoaa siihen että minun pitisi tuoda lasta sinne omakustanteella. heille kotiin ei tosin saa mennä koska ei halua sinne ketään. isovanhemmilee saa mennä mutta siellä kissoja joille olen allerginen. missä minun oletetaan olevan tapaamisen ajan? onko joitain hyviä ideoita vai antaa isän vaan valehdella ja perua ja tuhota huonekaluja ja sotkea. kerran palatessani kotiin oli päällä oleva ja kahvia sisältävä kahvinkeitin laitettu minun tietokoneeni päälle. isä myös kirjottelee meillä sähköpostia ja mesettää kun on lapsen kanssa. itse haluaisin luottaa häneen ja että hän kävisi säännöllisesti ja alkaisi ottaa tyttöä luokseen viikonlopuiksi, tosin suhdetta heidän välilleen ei näin pitkien tapaamis välien takia ole syntyny, eikä tätä menoa synnykkään.

Kirjaat nuo kaikki äsken kirjoittamasi petetyt lupaukset ja sopimuksista lipsumiset ylös ja toiselle puolelle listaat, kuinka itse olet tehnyt helpoiksi isän ja lapsen tapaamiset. Varaat ajan lastenvalvojalle ja teette uudet tapaamissopimukset. Annat esimerkiksi tavata jatkossakin asunnossasi sillä ehdolla, että asunnon siisteys säilyy ja isä tuo omat ruoat mukanaan. Matkakulut isälle oli suunta miten päin tahansa. Ja esimerkiksi yksi päivä kuukaudessa isä voi tavata lastaan isovanhempien luona? Ettei kaikki tapaamiset ole sun luona tai sun vastuulla kuljetustenkin suhteen?

mä kanssa tossa lueskelin muidenkin juttuja, ja soittelin isän äidille että jos siellä kerran kuussa olis tapaaminen joko päivä tai yön yli. isä lupasi puolet maksaa linja-auto kustannuksista, hänelläkään kun ei paljona rahaa ole. siisteydestä en uskaltanut viellä puhua, mutta pakkohan se on ottaa esille. on se hassua kun alkuun ei tavaanu lastaan kun ei ollu autoa ja nyt ei tapaa kun auto vie kaikki rahat, hän siis aikoo luopua autosta että voi tavata tytärtään... aina vaan selityksiä...

Yhteistyössä