Mielipiteitä alkoholin käytöstäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva, että ajattelet alkoholikäyttöäsi. Miksi olet kiinnostunut siiät, mitä muut siitä ajattelee? Korvaani tuo kuulostaa kohtuulliselta ja ihan suositusten mukaiselta, niinkuin hyvin itse tiedät. Tietysti se riippuu miten reagoit alkoholiin, jos oksennat ja kuset housuun kolmesta tuopista, niin ehkä se sitten on kohdallasi liikaa. Itse juon hyvin paljon harvemmin, mutta huomattavasti enemmän kerralla.

Itse otan suunnilleen saman verran.

Oletko itse huolissasi?
Kuinka usein juot itsesi humalaan, ja jääkö sinulta asioita sen takia hoitamatta tai kadutko jälkeenpäin juomistasi?

Tuossa on melkoinen vaihteluväli... yksi purkki kerran viikossa on todellakin ok mutta 3 purkkia kahdesti viikossa kuulostaa mun korvaan aika paljolta, jos toistuu joka viikko. Tosin itselläni kolme purkillista saa aikaan jo ihan humaltumisen.

[QUOTE="Lissu";26805166]Tuossa on melkoinen vaihteluväli... yksi purkki kerran viikossa on todellakin ok mutta 3 purkkia kahdesti viikossa kuulostaa mun korvaan aika paljolta, jos toistuu joka viikko. Tosin itselläni kolme purkillista saa aikaan jo ihan humaltumisen.[/QUOTE]

Sama täällä! Mun korvaan kuulostaa aika paljolta tuo kerralla juotu määrä.

No riippuu myös esim. siitä juotko ne putkeen telkkaria kattellessa, vai meneekö esim. illallisen kyytipoikana tai pidemmillä aikaväleillä päivän aikaan. Ei tuo olisi esim. Italiassa paljonkaan annoksia.

Mutta noin se mullakin alkoi, pahimpina aikoina meni 9l viiniä viikossa + viikonlopun rälläämiset.
Taas saanut hieman rotia ja ehkä juon nyt saman verran kuin sinä. + viikonloppujen mahdolliset menot...

Hyvä että ite oot huolissas/kiinnostunut omasta kulutuksestasi, toivottavasti pystyt pitämään sen aisoissa, niin ei sulla ole hirveetä hätää.

Mä juon joka la ja su 6-24 kaljaa, ja vasta vähän aikaa sitten tajusin sen olevan aika paljon.. En oikein tiedä miten pitäisi toimia.. Vähentää vai lopettaa kokonaan?

Kohtuukäytön rajana pidetään naisella 5 annosta/vrk ja 16 annosta viikossa. Tuo 3*5dl on päivittäisen kohtuukäytön rajoilla ja viikkoannoskin pysyy sulla alla joka tapauksessa. Tietysti jonkinlainen riippuvuus voi olla jopa tuolla, joten jos sun on pakko aina ottaa, kannattaa asiaa miettiä.

Ja sanomattaki selvää on et tuo 'kohtuu' menee reippaasti yli molempien rajojen...

Uusimmat

Yhteistyössä