Mielipiteesi Helsingistä?

  • Viestiketjun aloittaja Hoihoihoi
  • Ensimmäinen viesti
Helsinki, oli minulle lapsena se kaupunki, jonne mentiin kun mentiin kaupungille ja ostoksille.
Ja vieläkin oikeastaan, se edustaa minulle ns. kaupunkia, kun menen kaupunkiin menen stadiin.
Tämä naapurikaupunki, jossa asun ei edusta minulle kaupunkia.
Pidän Helsingistä, se on todella kaunis kesäkaupunki. Olen asunut siellä pariin otteeseen ja jälkimmäisiä Helsingin vuosiani kaipaan aina välillä vieläkin.
Voisin asua siellä vieläkin, tosin en ihan keskustassa tämän perheeni kanssa. Vaikka Helsingin keskusta minulle pääosin sitä rakkainta Helsinkiä edustaakin. Toisaalta, ei tästä naapurista ole sen pitempi matka kaupunkiin, kuin itse kyseistä kaupungista olisi kaupunkiin ( sinne keskustaan siis:D) ja huomaan, että omille lapsillenikin Helsinki, on se kaupunki. Helsingillä on hohtonsa.=)
 
  • Tykkää
Reactions: SporttisMama
No miten sen sanois.. Jos mulla olis ollut vaihtoehtoja niin en olis Helsinkiin halunnut syntyä. En pidä idästä, jossa olen koko elämäni asunut. Keskusta on aivan liian saasteinen ja, no, liian "kaupunki". Mukavampia ja miellyttävän oloisia paikkoja on juurikin joku Kumpula, Tapanila vaikuttaa myös ympäristöltään kivalta.. Puotila ja Vartsika taas idästä, sekä Aurinkolahti Vuosaaresta.

Mutta itseasiassa missään päin pk-seutua en koe olevan niin ihanaa että haluaisin täällä asua.
 
"Tiina"
Kertookas palstalaiset, minkälainen mielikuva teillä on Helsingistä? Muuttaisitteko sinne mielellänne, pakon edessä vai ette koskaan? Mikä siellä tökkii, jos tökkii?

Kyselen tällaista koska olen törmännyt usein "Helsinki-inhoon" ja ihmisiin jotka avoimesti haukkuvat kyseistä kaupunkia, joka on mielestäni jotenkin tosi outoa, koska kaikkihan itse saa asua missä tykkää :) Itse olen pieneltä paikkakunnalta, mutta asunut Helsingissä jo melkein vuosikymmenen ja kyllä tämä on mielestäni tosi kiva paikka - niin kuin kaikki muutkin!
Helsinki on ihana kesäkaupunki! Jos ei olisi lapsia, voisin kuvitella asuvani Hgissä. Lasten kanssa koen turvallisemmaksi pienemmän kaupungin, jossa talot ovat halvempia ja välimatkat lyhempiä. Täällä pohjoisessa on luntakin mukavasti talvisin :).
 
"alma"
Me asumme Etelä-Helsingissä ja viihdymme hyvin. Meiltä on matkaa rautatieasemalle ehkä kilometri, ja en kyllä osaa pitää aluetta mitenkään saastaisena, täyteen ahdettuna ja meluisana. Meri ja Kaivari on viiden minuutin kävelymatkan päässä. Spurguja on jonkin verran, mutta eipä ne minua häiritse. Ainoa miinuspuoli on pirun kallis asuminen, oikeastaan muta vikaa en keksi.
 
"kaunis"
Ihana siisti ja sivistynyt paikka, toisin kuin suurin osa Suomen muista kammotuksista. :)
Toki Helsingissäkin huonompia paikkoja on, mutta muihin verrattuna erityisen ihana.
 
Olemme päättäneet mieheni kanssa että sitten kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa tai jo aiemmin jos he haluavat teini-ikäisenä muuttaa niin myymme Espoon paritalomme ja ostamme asunnon Eirasta, Punavuoresta tai Töölön rannasta. Silloin myymme auton pois ja nautimme elämän helppoudesta lähellä kaikkea. Sitä odotellessa asustelen väljästi Espoossa meren rannassa ja pyöräilen pääsääntöisesti joka päivä Helsinkiin töihin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
"a.p"
[QUOTE="vieras";24461930]edelleen missä on spurguton lähiö? olen nähnyt spurguja myös eiran puistoissa ja töölössä.[/QUOTE]

Mielestäni on paljonkin kaupunginosia missä ei spurguja näy, joskus joku satunnainen känninen asukas, mitä näkyy sitten ihan kaikkialla Suomessa. Esim. juurikin Kumpula, Käpylä, Arabia, Viikki, Tapanila, Torpparinmäki jne... Ei siellä deekuja näy kaduilla makaamassa.
 
Asumaan Helsinkiin? En näe tapahtuvaksi enää ikinä....
Mutta ei mulla ole mitään varsinaisesti Helsinkiä vastaankaan.

Asumisen kannalta _tila_ lienee se avainsana.

Mä en pidä ihmisistä. Varsinkaan vieraista ihmisistä. Asun mielelläni niin, ettei vieraat ihmiset häiritse mua, eikä mun tarvitse pelätä häiritseväni niitä.

Koska sen sijaan viihdyn eläinten keskellä (omien, en pidä vieraista eläimistäkään), on Helsinki pois laskuista. Ei sieltä löydy sellaista kolkkaa, ainakaan millään tavallisen tallaajan tuloilla, jossa voisi rauhassa lampsia tällaisen eläinlauman keskellä.

Liian tiivistä, liikaa ihmisiä, liikaa virikkeitä mun makuun. Ei muuta vikaa.
 
Beep
[QUOTE="vieras";24461930]edelleen missä on spurguton lähiö? olen nähnyt spurguja myös eiran puistoissa ja töölössä.[/QUOTE]

Sulta tais mennä pointti ohi. Eli ei tosiaankaan kovasti löydä alueita, jonne ei spurgut seikkailisi. Yleensä ne kuitenkin majailee tietyillä paikoilla. Joku Torpparinmäki tulee vaikka mieleen, ettei varmaan kovin montaa siellä hengaa.
 
-_-
En muuttaisi Helsingin lähiöihin. Olen stadilainen, ja pysyn aina stadilaisena, vaikka olen sellainen vasta kolmannessa polvessa. Kallio ja keskusta ovat ne alueet, joissa voisin asua, sillä työläistaustalla olen lähtöisin Vasikselta. Itse muutin Pitkänsillan toiselle puolelle... Viihdyn parhaiten aivan keskustassa, mutta esim. linjoilta saisi tällä hetkellä huomattavasti enemmän neliöitä samaan hintaan - kummasti sillä yhdellä sillalla on vaikutusta, joten harkinnassa on muutto takaisin työläiskaupunginosaan. ;-)
 
Oon asunut koko ikäni, 41 vuotta, Helsingissä enkä Suomessa haluis muualla asua.
Helsinki on ainoa oikea kaupunki Suomessa. Tampere on kiva, muttei riittävä.

Täällä on palveluita, menoja, kaikki toimii ja on lähellä.
Töitäkin on aina löytynyt.

Totta, et todella moni lähiö / alue on ihan saastaa ja asuntojen hinnat on kovat.
Mamuja on tietyillä alueilla ja tietyissä kouluissa paljon.

Oon ite lähes aina asunut vanhalla asuinalueella Länsi-Helsingissä 10-20 min päässä keskustasta kulkupelistä riippuen.
Ikinä en muuttais itä- enkä oikein pohjois-Helsinkiinkään.
Lasten kanssa en Töölöä keskustampaan haluis ellei Kaivopuistoa lasketa.
 
"vieras"
Helsingin ainut miinus on kallis asuminen. Roskiin, narkkeihin, kerjäläisiin ja moniin eri kansallisuuksiin tottuu. Täällä saa elää aika vapaasti. Kukaan ei jää perään möllöttään näytit miltä tahansa. Töitä ja palveluja piisaa ja julkinen liikenne on maan paras. Aion silti lähitulevaisuudesa muuttaa täältä pois juuri asumisen kalliuden vuoksi. Haluan omakotitalon ja täältä tällä palkalla siitä saa vaan haaveilla.
 
"eee"
[QUOTE="a.p";24461972]Mielestäni on paljonkin kaupunginosia missä ei spurguja näy, joskus joku satunnainen känninen asukas, mitä näkyy sitten ihan kaikkialla Suomessa. Esim. juurikin Kumpula, Käpylä, Arabia, Viikki, Tapanila, Torpparinmäki jne... Ei siellä deekuja näy kaduilla makaamassa.[/QUOTE]

Pakko kommentoida tuohon sen verran, että kaikkialla Suomessa ei todellakaan liiku edes satunnaisesti humalaisia ihmisiä. Itse asuin 15 lapsuusvuottani paikkakunnalla, jolla en koskaan nähnyt spurguja. Kyllä Suomesta sellaisia paikkoja löytyy varmasti vaikka kuinka, tosin ei sieltä Helsingistä. :)
 
"a.p"
^ Puhuinkin alueen asukkaasta, joka on humalassa. Eli siis tyyliin sinusta, minusta, kenestä tahansa palstalaisesta joka joskus menee humalassa/hiprakassa kotiinsa ja kävelee sinne vaikka bussipysäkiltä.
 
siellä on mun makuun liikaa ihmisiä :D

mutta kulkuyhteydet houkuttaa ja kyllä mä ehkä voisin joskus kuvitella sielläkin asuvani. ehkä. mutta en juuri nyt. eli vähän kahdenvaiheilla olen siitä mitä mieltä siitä kaupungista olen.
 
näin
Kun Helsingistä puhutaan asuinkaupunkina, niin ihmisille tulee vain mielikuva, että täällä asutaan ruuhkaisessa keskustassa. Todellisuudessa vain rikkaat asuvat keskustassa ja me muut keskustan ulkopuolella. Täällä on ihan samanlaista ja -näköistä kuin muissakin kaupungeissa. Jokainen asuu suurin piirtein n. 10 km keskustasta lähiössä. Kulkuyhteydet ovat loistavat ja kuukausilippu bussiin maksaa n. 43 eur eli edukasta on. Työtä on myös paljon tarjolla samoin kolutusta.

Maalta kotoisin olevat viihtyvät harvoin, mutta me näillä kulmilla syntyneet emme tiedä parempaa. Täällä on kaikenlaista ja aukioloajat hyviä.

En muuttaisi mistään hinnasta enää takaisin kuolleelle maaseudulle.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;24462330:
Kun Helsingistä puhutaan asuinkaupunkina, niin ihmisille tulee vain mielikuva, että täällä asutaan ruuhkaisessa keskustassa. Todellisuudessa vain rikkaat asuvat keskustassa ja me muut keskustan ulkopuolella. Täällä on ihan samanlaista ja -näköistä kuin muissakin kaupungeissa. Jokainen asuu suurin piirtein n. 10 km keskustasta lähiössä. Kulkuyhteydet ovat loistavat ja kuukausilippu bussiin maksaa n. 43 eur eli edukasta on. Työtä on myös paljon tarjolla samoin kolutusta.

Maalta kotoisin olevat viihtyvät harvoin, mutta me näillä kulmilla syntyneet emme tiedä parempaa. Täällä on kaikenlaista ja aukioloajat hyviä.

En muuttaisi mistään hinnasta enää takaisin kuolleelle maaseudulle.
Ja juuri ne lähiöthän karmeita ovatkin...
 
"vieras"
[QUOTE="rtee";24462292]Jos Suomessa pitää asua, niin Helsingissä. Siellä on paljon palveluita ja tapahtumia. Mutta mieluiten asun ulkomailla.[/QUOTE]

Suomikin on ulkomaa ulkomailta katsottuna.;)
 

Yhteistyössä