Mielipiteesi Helsingistä?

  • Viestiketjun aloittaja Hoihoihoi
  • Ensimmäinen viesti
Hoihoihoi
Kertookas palstalaiset, minkälainen mielikuva teillä on Helsingistä? Muuttaisitteko sinne mielellänne, pakon edessä vai ette koskaan? Mikä siellä tökkii, jos tökkii?

Kyselen tällaista koska olen törmännyt usein "Helsinki-inhoon" ja ihmisiin jotka avoimesti haukkuvat kyseistä kaupunkia, joka on mielestäni jotenkin tosi outoa, koska kaikkihan itse saa asua missä tykkää :) Itse olen pieneltä paikkakunnalta, mutta asunut Helsingissä jo melkein vuosikymmenen ja kyllä tämä on mielestäni tosi kiva paikka - niin kuin kaikki muutkin!
 
se joku
Monet kuvittelee että keskusta= Helsinki . Mutta Helsingissä on paljon kivoja lähiöitä, joista pääsee lähelle luontoa.

Itse asuin syntymästäni aina 19 vuoitaaksi asti Pohjois_Helsingissä ja viihdyin todellla, bussilla pääsi keskustaan, kauppakeskukset ja kouut olivat lähellä, mutta myös pellot ja metsät ;)

Keskustaan en lasten kanssa muuttaisi, mutta ehkä sinne pohjoisosan lähiöihin kyllä.
 
"mii"
Noo, keskusta on kivaa aluetta, samoin muutama muu alue, jonne minulla ei ole varaa muuttaa. Ne peruslähiöt eivät houkuttele. Mieluummin asun täällä Espoon puolella.
 
Olen asunut useammassakin paikassa eri puolilla Helsinkiä, en usko että muuttaisin sinne enää. Helsinki on liian pieni ollakseen suurkaupunki mutta silti osin ylikansoitettu ja ruuhkainen. Iso osa lähiöistä on ihan järkyttäviä paikkoja asua. Tähän kun lisätään törkeät asuntojen hinnat niin eipä juuri kiinnosta. Ainoa hyvä puoli on hyvä työllisyystilanne ainakin tietyiltä osin.
 
Beep
[QUOTE="mii";24461611]Noo, keskusta on kivaa aluetta, samoin muutama muu alue, jonne minulla ei ole varaa muuttaa. Ne peruslähiöt eivät houkuttele. Mieluummin asun täällä Espoon puolella.[/QUOTE]

Mitkä paikat Espoossa sit hyviä?
 
"minttuli"
Mä oon asunut Tampereella, Espoossa ja nyt Helsingissä, ja kyllä viihdyn täällä parhaiten... Riippuu tietysti myös asuinalueesta itse nykyään asun Kumpulassa ja kyllä tämä on ihana paikka asua :)
 
se joku
No mä en halua keskustaan juurikin ilmansaasteiden takia ja sen väen paljouden vuoksi. Arvostan myös sitä että palvelut ovat lähettyvillä. En voisi kuvitella asuvani Espoon Lastokaskessa jossa lähikauppa on Siwa.
 
4x
Suomessa asuessa en muualla asuisi kuin Helsingissä. Olen asunut eri lähiöissä, parhaiten viihdymme idässä, enkä täältä muuttaisi pois. Luonto ja palvelut lähellä, keskustaan pääsee nopeasti ja helposti metrolla.
 
Beep
Mielipiteeni Helsingistä on se, että tämä ei enää ole kaupunki jossa vietin lapsuutta ja nuoruutta. Katukuva on muuttunut hurjasti. Joka paikka rakennetaan ihan täyteen ja asutetaan paljolti myös maahanmuuttajilla.

Helsingissä on ainakin toistaiseksi paljon hyvinkin paljon toisistaan poikkeavia asuinalueita, eli jos ei rahasta pulaa, saa asua suht mukavastikin.
 
"minttuli"
^ Joo moni paikka on rakennettu liian täyteen. Oma lempparini on nykyinen asuinalueeni Kumpula, joka on ihanan rauhallinen, luonnonläheinen "pikkukylä" ratikkamatkan varrella :) Tykkään kovasti myös esim. Tapanilasta ja muutenkin pohjois-Helsingistä.
 
Helsinki on ihana kaupunki! Täältä löytyy ihania vanhoja kivitaloja, mukulakiviä, tunnelmallisia puistoja, museoita ja luontoa ja vaikka mitä. Julkinen liikenne pelaa (tosin joiltain osin voisi parantaakin) ja erityyppisiä asuinalueita on vaikka kuinka -senkun vain valkkaa mieluisensa. Olen asunut Helsingissä 16 vuotta ja viihdyn hyvin, enkä pois muuttaisi. =)
 
Jos mun olisi pakko muuttaa takaisin Suomeen, voisin hyvin kuvitella asuvani esim. Puistolassa. Toisaalta Helsinki on hurjan kallis ja turhan asutettu, muuttaisin kyllä mieluummin johonkin Helsingin lähelle, mutta kuitenkin ulkopuolelle. 100km säteellä Helsingistä on paljon houkuttelevampia asuinalueita kuin Helsinki itse.
 
Kiips
Keskusta on hieno ja siellä asuisin jos olisi pakko. Lähiöt siellä ei kiinnosta. Tunnelmasta puuttuu joku, en viihdy Helsingissä.
Tämä vastaa omia tuntojani aika tarkkaan. Helsinki ei herätä mitään tunteita. Turusta tykkään vaikka asunkin Tampereella(tulin aikoinaan opiskelemaan ja jäin). Käyn ihan mielelläni Helsingissä, mutta toki lähden mieluummin ulkomaanreissulle jos saan valita - sehän on nykyisillä lentojen hinnoilla ihan validi vaihtoehto...
 
+ paljon palveluja (Suomen mittakaavassa ainakin)
+ paljon tekemista
+ hyvat ostosmahdollisuudet
+ lyhyt matka lahtea matkalle laivalla, lentokoneella, junalla jne.
+ keskusta on kiva

- asunnot ylihinnoiteltuja
- liikaa maahanmuuttajia
- osa lahioista aivan kamalia
- talvella kylma tuuli keskustassa
- ihmiset tuntuu valilla jotenkin toykeilta
 

Yhteistyössä