Elät siis vaaleanpunaisissa pilvilinnoissa.Haluan uskoa lapsieni (huomaa monikkomuoto!) olevan onnellisia, toiveikkaita, nauravia ja elämänuskoisia, elämälle ahneita ihmisiä.
Elät siis vaaleanpunaisissa pilvilinnoissa.Haluan uskoa lapsieni (huomaa monikkomuoto!) olevan onnellisia, toiveikkaita, nauravia ja elämänuskoisia, elämälle ahneita ihmisiä.
Mitä sä kiukuttelet? Jotkut ihmiset oikeasti ovat tasapainoisia ja onnellisia ja heidän lapsistaankin kasvaa samanmoisia..Elät siis vaaleanpunaisissa pilvilinnoissa.
Jos sä olet katkera elämälle, ei kaikki sentäs oleElät siis vaaleanpunaisissa pilvilinnoissa.
En mä mitään kiukuttele. Yritän haastaa ihmisiä ajattelemaan tekojaan laajemmin. Mutta useimmat vaan tuijottavat omia napojaan ja hankkivat huvikseen lapsia tänne kärsimään koulukiusattaviksi adhd-apinoiksi, joiden vanhempia tämäkin palsta näyttää olevan täynnä.Mitä sä kiukuttelet? Jotkut ihmiset oikeasti ovat tasapainoisia ja onnellisia ja heidän lapsistaankin kasvaa samanmoisia..
Lapseni, joista osa aikuisia, eivät ole varsinaisia synkistelijöitä ja pähkääjiä. Totta kai elämänmurheet välillä käy yli, mutta toivon sen elämännälän ja-rohkeuden kantavan silloinkin.Elät siis vaaleanpunaisissa pilvilinnoissa.
Pystyy, mutta mitä nyt oikeastaan ajat takaa? Eutanasian kategorista kieltoa vai mitä?Pystyykö kukaan täällä tämän tason abstraktiin ajatteluun?
Itse tuotatte ihmisiä, jotka jossain vaiheessa toivoisivat mieluummin olevansa kuolleita, mutta te olette pakottaneet heidät elämään omasta itsekkäästä halustanne. Lapsenne tulevat joskus olemaan vanhoja/ sairaita/ masentuneina itsemurha-alttiita.
Vaihda jo levyä, sun mielipide on tullut useammassakin ketjussa selväksi. Keskustelu ei ole yhden asian toitottamista, aiheesta riippumatta, vaan kykyä kuunnella myös muiden mielipiteitä ilman jatkuvaa päänaukomista.En mä mitään kiukuttele. Yritän haastaa ihmisiä ajattelemaan tekojaan laajemmin. Mutta useimmat vaan tuijottavat omia napojaan ja hankkivat huvikseen lapsia tänne kärsimään koulukiusattaviksi adhd-apinoiksi, joiden vanhempia tämäkin palsta näyttää olevan täynnä.
.
Noh, tuo kuulostaa lähinnä siltä että et uskalla ottaa vastuuta teoistasi todellisuudessa, vaan perustelet asioita oman mukavuutesi kautta.Vaihda jo levyä, sun mielipide on tullut useammassakin ketjussa selväksi. Keskustelu ei ole yhden asian toitottamista, aiheesta riippumatta, vaan kykyä kuunnella myös muiden mielipiteitä ilman jatkuvaa päänaukomista.
Kiitos Kepsis! Joku sentään ymmärtää että elämän itseisarvoinen hyysääminen ei ole ainoa avain onneen kaikissa tapauksissa.Yleensäkin tämä sairaalloinen paapomisyhteiskunta on järjetön.
Elämän pyhyys on vähintäänkin kieroutunut käsite nykyaikana.
Jokaisella tulisi olla oikeus päättää siitä haluaako enää elää. Se on itsekästä ja täysin epähumaania ajatella että elämä tulee kaikissa muodoissaan yrittää säilyttää hinnalla millä hyvänsä ihmiskehossa.
Tässä kyllä hyvä pointti, uuden elämän synnyttäminen vaatii enemmän vastuuta ja harkintaa kuin vanhan lopettaminen vaikka siinä vaiheessa kun potilas on jo saattohoidossa.Miksei? Ihan ihmiset niitä lapsia omasta halustaan tekevätkin. Ei ne lapset pyydä tänne tulla. Miksei sitten sama toimisi toisessa päässä?
Okei, leikitään sitten tätä kun jaksat jankuttaa..Kaiken tämän voi välttää kun jättää ne lapset hankkimatta, toisin sanoen olemalla heitä pakottamatta siihen. En näe itseisarvoa siinä että jonkun PITÄISI elää yhtäkään elämää.
En mä siinä mitään huonoakaan näe. En myöskään sano että niin pitäisi käydä. Mutta vaikka koko ihmiskunta haihtuisi ilmaan tällä sekunnilla, niin kenelle sille olisi enää mitään merkitystä. Ei kenellekään. Ihmisillä on merkitystä vain toisilleen.Okei, leikitään sitten tätä kun jaksat jankuttaa..
Sun mielestä koko ihmiskunnan pitäisi päättyä tähän? Kenenkään ei tarvisis lisääntyä, koska lapsille tulee niin vaikea elämä kuitenkin eteen ettei se ole elämisen arvoinen? Meidän lapset on siis viimeinen sukupolvi maan päällä, mitä hyvää sä siinä näet?
Miksi mielestäsi oikeutta eutanasiaan tulisi rajata? Ainakaan niiden osalta, jotka pystyvät esittämään oman toiveensa asian suhteen?En osaa sanoa, miten sitä pitäisi rajata.
Minä kannattaisin psykologin/psykiatrin arviota eutanasiaa nythetiannamulle haluavan mielentilasta mikäli ko. henkilö ei ole parantumattomasti sairas tms.. Muuten angstiteinejä kaatuisi ihan hetkellisestä päähänpistosta kuin heinää sadonkorjuussa.Miksi mielestäsi oikeutta eutanasiaan tulisi rajata? Ainakaan niiden osalta, jotka pystyvät esittämään oman toiveensa asian suhteen?
En mä itsemurhaakaan pidä lähtökohtaisesti hyvänä asiana. Ymmärrän sen kyllä tilanteissa, joissa ihminen on jo saanut apua ongelmiinsa ja yrittänyt niin paljon, ettei enää jaksa. Sen tulisi olla ihan viimeinen keino.Miksi mielestäsi oikeutta eutanasiaan tulisi rajata? Ainakaan niiden osalta, jotka pystyvät esittämään oman toiveensa asian suhteen?
En minä olekaan. Psykologin/psykiatrin näytettyä vihreää valoa ("kyllä, potilas käy täysillä") he saavat aivan itse päättää roikkuvatko narun jatkona vai eivät.Eikös se oliskin kiva?
Miksi sinä olet oikeutettu päättämään heidän puolestaan?