Mielipiteeni juhannuksena kuolleista:

• Viestiketjun aloittaja Bad
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kuolema ei katso ajankohtaa. Sen sijaan uutisointi on kummallista: Joulu vaati uhreja, Juhannus vaati uhreja, aivan kuin joulu ja juhannus olisivat syynä kuolemaan. Ihan tavallisena viikonloppunakin saattaa kuolla onnettomuuksissa ja hukkumalla sama määrä ihmisiä kuin juhannuksena.

lisäys
Alkuperäinen kirjoittaja mitäs;24058969:
No eipä ole hukkunut tänä jussina lähimmäisiäni. Ei tuu edes mieleen ketään tuttua joka moista harrastas. Ja ihmiset jotka menevät vesille humalassa, saavat yhtä paljon mun sääliä kun rattijuopot yms
Joka harrastaa veneilyä siis

"totta"
Alkuperäinen kirjoittaja mitäs;24058906:
Hukkuneet, jotka eivät ole käyttäneet pelastusliivejä, niin eivät jaksa hetkauttaa
Sama täällä! Kuinka aikuiset voi edelleen olla noin tyhmiä ja välinpitämättömiä?
Sitä kuolemaahan suorastaan kerjätään

"vieras"
Juhannuksena kuolleet muuten uutisoidaan ihan erityisen tarkasti. Kukaan ei ota huomioon että "Juhannuksena kuolleisiin" luokitellaan sekä juhannuksen aatonaattona, juhannusaattona sekä juhannuspäivänä kuolleet. Se tekee yhteensä 3 päivänä. Jos siinä ajassa kuolisi ihan minä hyvänsä ajankohtana, vaikka elokuun 15.- 17. päivinä hukkumisonnettomuuksissa, talon palamis- ja liikenneonnettomuuksissa sekä tappeluissa ja muun väkivallan seuraamuksena Suomessa 4-6 ihmistä, ei puhuttaisi Elokuun uhreista.
Mutta kun se tapahtuu JUHANNUKSENA! Juhannus on siis erittäin pelottava, vuosittain ihmisuhreja vaativa jumaluus.
Vähän kuin Atsteekkien Quetzalcoalt. Sillä erolla, että se vaati uhrauksia.
Juhannus ottaa uhrinsa itse!

[QUOTE="vieras";24059020]Juhannuksena kuolleet muuten uutisoidaan ihan erityisen tarkasti. Kukaan ei ota huomioon että "Juhannuksena kuolleisiin" luokitellaan sekä juhannuksen aatonaattona, juhannusaattona sekä juhannuspäivänä kuolleet. Se tekee yhteensä 3 päivänä. Jos siinä ajassa kuolisi ihan minä hyvänsä ajankohtana, vaikka elokuun 15.- 17. päivinä hukkumisonnettomuuksissa, talon palamis- ja liikenneonnettomuuksissa sekä tappeluissa ja muun väkivallan seuraamuksena Suomessa 4-6 ihmistä, ei puhuttaisi Elokuun uhreista.
Mutta kun se tapahtuu JUHANNUKSENA! Juhannus on siis erittäin pelottava, vuosittain ihmisuhreja vaativa jumaluus.
Vähän kuin Atsteekkien Quetzalcoalt. Sillä erolla, että se vaati uhrauksia.
Juhannus ottaa uhrinsa itse![/QUOTE]

Ja kun porukka on kännissä, todenäköisyydet kuolemalle kasvavat. Ja koska juhannus tunnetaan virallisena: "vedetään kunnon perseet" -päivänä, niin on melkein odotettavissa että joku kuolee.

"jellona"
Ystäväni kuoli auto-onnettomuudessa 10v sitten juhannuksena. Täysin selvinpäin oli. Arvatkaa paljonko nakertaa teidänlaisten ääliöiden 10v jatkuneet kommentit joissa oletatte että jokainen juhannuksena kuollut oli kännissä. HV!

"vieras"
Jos porukka on kännissä, niin 99% kuolemista on omalla käytyksellä aiheutettettuja. Se 1% on varattu sellaisille tapaturmille ettei ole väliä onko kännissä tai ei, niin ne kuitenkin olisivat tapahtuneet.
Vielä suuremma syyllä; jos on itse aiheutettuja kuolemia kännissä, niin onko ne sitten mitään Juhannuksen uhreja? :D
Eikös ne olisi "uhreja", joilla ei ole mitään omaa osuutta omaan kuolemaansa? Uhri on viaton.

"vieras"
Ja kun porukka on kännissä, todenäköisyydet kuolemalle kasvavat. Ja koska juhannus tunnetaan virallisena: "vedetään kunnon perseet" -päivänä, niin on melkein odotettavissa että joku kuolee.
MIksei sitten puhuta "Vapun uhreista", vaikka vappuna vedetään viinaa kitusiin vähintäänkin yhtä paljon kuin juhannuksena?
Ja tapahtuu pahoinpitelyitä, liikenneonnettomuuksia ynnä muita?

"vieras"
Mun serkku hukkui 15 vuotta sitten juhannuksena, täysin selvinpäin oli. Lähtivät veneilemään ja matkalla takaisin saareen nousi myrsky. Toinen serkku pelastui (oli myös selvinpäin, kaikki me jotka oltiin juoneet oltiin maissa). Turha selittää, että kaikki juhannuksena hukkuneet olisi humalassa.

"entä"
[QUOTE="vieras";24059494]Mun serkku hukkui 15 vuotta sitten juhannuksena, täysin selvinpäin oli. Lähtivät veneilemään ja matkalla takaisin saareen nousi myrsky. Toinen serkku pelastui (oli myös selvinpäin, kaikki me jotka oltiin juoneet oltiin maissa). Turha selittää, että kaikki juhannuksena hukkuneet olisi humalassa.[/QUOTE]

Oliko sun serkulla pelastusliivit?

Yhteistyössä