Papan kuolleista nouseminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkuinen

Vieras
Mummoni kertoi tänään lapselleni siitä miten voi rukoilla jne..että Taivaan Isä voi sitten ehkä auttaa jotenkin jne.. Poikani mietti vähän aikaa ja sanoi mummolle jos rukoillaan yhdessä voisiko taivaan isä nostaa papan kuolleista takaisin tänne elämään kun minulla on niin ikävä..

Meinasin purskahtaa itkuun itsekkin kun sivusta kuuntelin..pappani poisnukkumisesta on reilu vuosi..mutta siltikin tuo mitä poikani ajatteli oli jotenkin ihanaa...mutta miten sitten selvittää ettei sellasta voi tehdä edes taivaan isä..

Alkuperäinen kirjoittaja itkuinen:
Mummoni kertoi tänään lapselleni siitä miten voi rukoilla jne..että Taivaan Isä voi sitten ehkä auttaa jotenkin jne.. Poikani mietti vähän aikaa ja sanoi mummolle jos rukoillaan yhdessä voisiko taivaan isä nostaa papan kuolleista takaisin tänne elämään kun minulla on niin ikävä..

Meinasin purskahtaa itkuun itsekkin kun sivusta kuuntelin..pappani poisnukkumisesta on reilu vuosi..mutta siltikin tuo mitä poikani ajatteli oli jotenkin ihanaa...mutta miten sitten selvittää ettei sellasta voi tehdä edes taivaan isä..

:hug: Voi, lapset ne ajattelee niin ihanan yksinkertaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Alkuperäinen kirjoittaja itkuinen:

:hug: Voi, lapset ne ajattelee niin ihanan yksinkertaisesti.

Niin minustakin, niin ihana ajatus sinällään...:`(

No taivaskoti on helpompi selittää kun se, että on kuollutkuollut ja kuopattu maahan :o
Pahemmat traumat mulle olis pikkuisena tytöntyllerönä tullut jos 'touuden' olisin kuullut!
Kyllä mä sitten vähän vanhempana asian käsitin aikuisten oikeesti- sitten kun olin kypsä tajuamaan.

Meillä poika sai onneksi tuntea pappani reilun 4 vuotta onneksi..ja olivat ylimmät ystävykset.Poika oli mukana hautajaisissa ja näki papan kuolleena kun itse halusi ja sanoi, että äiti ei ole pappa enää täällä vaan on mennyt enkeliksi kuori vain jäi.. Hautajaisissa heitti hautaan valkoisen ruusun ja toivotti hyvää matkaa perille asti. Nyt käydään useasti haudalla, poika vei virpomisvitsankin papalle ja juttelee haudalla monesti..mutta tänään enää mulla ei riittänyt enää sanoja miten olisi selittänyt sitä, olen nimittäin itsekkin vielä aivan hajalla...

Alkuperäinen kirjoittaja The Titityy:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyyhän?:
Mummo voisi vielä lisätä että papalla on hyvä olla taivaassa, parempi kuin täällä maan päällä.

miksi valehdella lapselle?

Tosi asioita, ei valheita ollenkaan. =)

Hahaa, kuka voi väittää että ihmisellä olisi parempi taivaassa kuin täällä? huh,huh...

Alkuperäinen kirjoittaja kysyyhän:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyyhän?:
Mummo voisi vielä lisätä että papalla on hyvä olla taivaassa, parempi kuin täällä maan päällä.

miksi valehdella lapselle?

Tosi asioita, ei valheita ollenkaan. =)

Hahaa, kuka voi väittää että ihmisellä olisi parempi taivaassa kuin täällä? huh,huh...

Raamattu, hyvä ystäväiseni.

Voi hyvän tähen tuota taivas-lässytystä. Kyllä lapsi kuoleman hyväksyy, mutta aikuinen on se, joka luulee lasta heikoksi kestämään. Aikuinen siinä on se reppana kun ei pysty käyttämään sanaa kuolla/kuolema, vaan pitää pehmentää asiaa taivasjutuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuolema on kuolema:
Voi hyvän tähen tuota taivas-lässytystä. Kyllä lapsi kuoleman hyväksyy, mutta aikuinen on se, joka luulee lasta heikoksi kestämään. Aikuinen siinä on se reppana kun ei pysty käyttämään sanaa kuolla/kuolema, vaan pitää pehmentää asiaa taivasjutuilla.

Täällä sitten yksi reppana ilmoittautuu...antakaa tulla vaikka lunta tupaan..

Mä en edes usko Jumalaan, mutta lapsille sanon että ihmiset (ja eläimet) menee taivaaseen. Tyttö on käsittänyt sen niin, että ne istuu jossain tuolla ylhäällä pilven päällä, ja hän saa mun puolestani olla täysin siinä uskossa vielä pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mä en edes usko Jumalaan, mutta lapsille sanon että ihmiset (ja eläimet) menee taivaaseen. Tyttö on käsittänyt sen niin, että ne istuu jossain tuolla ylhäällä pilven päällä, ja hän saa mun puolestani olla täysin siinä uskossa vielä pitkään.

Näin mä kanssa ajattelen..ja toisaalta itsekkin toivon että sinne taivaaseen joskus käy tie..

Pitääkö tästäkin änkätä?

Toiset olkoon sitä mieltä että taivaassa parempi- toiset olkoon sitä mieltä että koko homma on humpuukia.

Ei toisen vakaumusta tai elämänkatsomusta sovi väheksyä tai pilkata tai väittää valheeksi.
Kunnioitusta toisia kohtaan ja ennenkaikkea toisen surua kohtaan!

Ja toiset lapset hyväksyy asiat eritavalla. Omani vaatisi nimenomaan tuota taivasajatusta- paljon pienemmistäkin asioista näkee painajaisia.

Tuota noin... Kun nuo taivasjutut ei ole mitään satuja aikuisenkaan mielestä. Vaan Jumalan lapsena pääsee taivaaseen tämän maallisen matkan jälkeen. Jeeesus on tie , totuus ja elämä. Lapselle voi sanoa, että pappa on taivaassa ja siellä on hyvä olla, se on ihana paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Tuota noin... Kun nuo taivasjutut ei ole mitään satuja aikuisenkaan mielestä. Vaan Jumalan lapsena pääsee taivaaseen tämän maallisen matkan jälkeen. Jeeesus on tie , totuus ja elämä. Lapselle voi sanoa, että pappa on taivaassa ja siellä on hyvä olla, se on ihana paikka.

Niin tuo varmasti olisi ihan hyvä..kun ollaan kyllä puhuttu siitä taivaasta ja että pappa on siellä..mutta kokeilen nyt tuolla.