Mielialat vaihtelevat, mistä apua?;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
En tiedä koska tämä alkoi, olisiko jo kestänyt 2kk tämä kauhea olo :( Mielialat vaihtelee monta monta kertaa päivän aikana. Välillä olen tai tunnen olevani niin onnellinen ja iloinen, välillä suututtaa niin paljon, että tekisi mieli hakata päätä seinään, ja itkettää ja masentaa, sitten jonkun ajan päästä tuntuu että mitä minä tässä masistelen ja tulen ehkä hiukan paremmalle päälle mutta kohta sama alkaa alusta :( Olen väsynyt tähän! Mikä mulla on? Ja en ole raskaana, siitä ei ole kysymys. Tuntuu että jokin on nyt pahasti pielessä, mutta en tiedä mikä, ja miten siitä ottaa selvää. Tästä kärsii nyt minun lisäksi myös mies ja lapsi. Lapselle huudan joskus kurkku suorana ihan pienistä asioista ja lapsi on alkanut olemaan todella pahalla päällä joka päivä, ennen oli niin iloinen ja nauroi koko ajan, ja hänhän on vasta reilun vuoden :( Voi mitä olen saanut aikaan! Ja miehelle olen poissaoleva enkä haluaisi läheisyyttä tai jotenkin seksi ja niin lähellä olo ällöttää, en tajua itseäni! Onko kokemuksia vastaavasta, mistä hankin apua?

Mutta mikä tässä minua pelottaa on se että tuntuu että minussa on paljon vihaa, en tiedä ketä tai mitä kohtaan, ehkä itseäni, en tiedä mutta tuntuu että kohta räjähdän, tunnen niin vihaa tai olen suurimman osan päivästä todella vihainen. Yirtän esittää muille, miehelle ja lapselle että kaikki on hyvin vaikka ei todellakaan ole. En uskalla kertoa tästä miehelle koska en ite tiedä mistä tämä johtuu ja hän syyttäisi itseään...huoh :(

Olen syönyt pillereitä, samoja jo 3 vuotta ja nämä "oireet" ovat alkaneet vasta nyt äsken tai niinkuin sanoin 2-3kk sitten... eli ei varmaan johdu tai voi johtua noista pillereistä.

[QUOTE="Väsynyt";22538551]En tiedä koska tämä alkoi, olisiko jo kestänyt 2kk tämä kauhea olo :( Mielialat vaihtelee monta monta kertaa päivän aikana. Välillä olen tai tunnen olevani niin onnellinen ja iloinen, välillä suututtaa niin paljon, että tekisi mieli hakata päätä seinään, ja itkettää ja masentaa, sitten jonkun ajan päästä tuntuu että mitä minä tässä masistelen ja tulen ehkä hiukan paremmalle päälle mutta kohta sama alkaa alusta :( Olen väsynyt tähän! Mikä mulla on? Ja en ole raskaana, siitä ei ole kysymys. Tuntuu että jokin on nyt pahasti pielessä, mutta en tiedä mikä, ja miten siitä ottaa selvää. Tästä kärsii nyt minun lisäksi myös mies ja lapsi. Lapselle huudan joskus kurkku suorana ihan pienistä asioista ja lapsi on alkanut olemaan todella pahalla päällä joka päivä, ennen oli niin iloinen ja nauroi koko ajan, ja hänhän on vasta reilun vuoden :( Voi mitä olen saanut aikaan! Ja miehelle olen poissaoleva enkä haluaisi läheisyyttä tai jotenkin seksi ja niin lähellä olo ällöttää, en tajua itseäni! Onko kokemuksia vastaavasta, mistä hankin apua?[/QUOTE]

Aivot tarvitsevat oikeita ravinteita: D3-vitamiinia reilusti, omega3, mäkikuismaakin on kehuttu . Siis kipin kapin luontaistuotekauppaan!

Oisko sulla niin henkisesti kuormittava elämänvaihe, että se aiheuttaisi tuota? Masennusta tai ahdistuneisuutta? Kokemusta valitettavasti löytyy ja itselläni on jonkun sortin ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriötä ja masennusta.

[QUOTE="äiti";22538711]Aivot tarvitsevat oikeita ravinteita: D3-vitamiinia reilusti, omega3, mäkikuismaakin on kehuttu . Siis kipin kapin luontaistuotekauppaan![/QUOTE]

iso peesi tähän. Ravinnolla on merkitystä ja omega3 varsinkin tasaa mieltä.

Janottaako usein? Kuvailemasi oireet voivat liittyä verensokerin voimakkaaseen vaihteluun. Oletko huomannut liittyvätkö ne syömiseen/juomiseen/naposteluun mitenkään? Katoaako äreys jos juo mehua? Alkaako väsymys vähän syömisen jälkeen?

Masennukselta kuulostaa. Silloin mielialat voivat vaihdella todella rajusti. Uskalla hakea apua rohkeasti! Voit vielä muistella myöhemmin, että kannatti hakea apua.

Lapseen ja mieheesi ei saa pahaa oloaan purkaa, jos on oikeasti tosi vittumainen olo! Tuo ei kuulosta enää ihan miltään normaalilta naisen hormonaaliselta mielialojen vaihtelulta.

Yhteistyössä