mielialalääkitys

hihhuli
et varmasti ole ainoa :hug:

Itselläni vaikea paniikkihäiriö ja pitkäaikainen masennus.
Läkkeet oli ennen lasta ja raskaus ajan / imetyksen pois käytöstä, mutta takaisin tulossa :ashamed:

Oireet palaamassa kun lääkkeet ollet poissa ja en tiedä kauan jaksan olla oireiden kanssa..
 
Hei!

Mulla uusi myös vaikea ahistuneisuus raskauden puolivälissä ja nyt kun olo vain jatkuu samanlaisena (rv 28+2), jouduin alottamaan uudelleen jo lopetetun lääkityksen. Harmittaa kovasti!

Millaisista oireista kärsitte?

Mulla masennus ja ahistus pukeutuu kuoleman ja sairauden pelkoon. Fyysisiä oireita ilmaantuu myös aina; outoja tuntemuksia siellä täällä kropassa, huimaavaa oloa jna. Oon ihan varma, että kärsin jostain vakavasta sairaudesta ja elämä on ohi. Vaikka järki pystyis ajattelemaan miten järkevästi, niin tunteet on mitä on.

Paljon voimia teille! Toivotaan että kääntyy vielä iloksi..
 
Mulla paljon fyysisiä oireita: pahoinvointia, huimausta, puutumista, heikotusta, unettomuutta jne. Vähän on oireet helpottunu kun lääkitys ollu kolmatta viikkoa.
Hirvittää kuitenkin ajatus että koko loppuelämän joutus lääkityksellä olemaan.

On myös vaikea hyväksyä tämmönen sairaus omalle kohdalle ja väkisinkin syö itsetuntoa. :ashamed:
 
-Ninnuli-
kyllä on masentuneta ja mielialalääkityksellä olevia äitejä paljon!
täältä siis rihkeena yks ilmoittautuu, ekaa kertaa ku tällä palstan osiolla käyn! :wave:
 
miäki just 3 viikkoo sit uskaltauduin lääkärii ja sain ahistukseen lääkityksen.mulla monien vuosien ajan paniikkikohtauksii ja sit kuoleman pelkoa..koko ajan epäilin eri sairauksia...ja luin lääkäri kirjoja pakonomaisesti...oireet vaihteli koko ajan...esim luulin et mul on aivokasvain tai imusolmukesyöpä tai sydänvika tai rintasyöpä...ja aina kuolemaan johtava...meni voimat tohon pelkoon ja lopult elämä tuntu luisuvan käsistä...nyt vähä alkaa elämä voittaa ku lääkäri kerto mistä kaikki mietteet johtu...ja sain oikean lääkityksen
 
DIESELmom harmaana
mulla oireita oli
masennus, itkeskely, väsymys, unettomuus, kiukkuisuus, pahoinvointi, painon nousu, sydämen tykytykset jne
itelläni oireiden aihettajaksi selvisi hormonaalinen ehkäisy. pari viikkoa ilman hormoneja niin olo parani kummasti. niihin en enää koske.

toki masennus on vakava vaiva, eikä sitä pidä noloilla ja siihen saa apua kun hakee, mutta laitoin vain tämän oman kokemuksen jotta muutkin voi miettiä jos oireille löytyy näinkin yksinkertainen aiheúttaja.

tsemppiä kaikille. :hug:
 

Yhteistyössä