Mielialalääkkeitten käyttäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pipo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pipo"

Vieras
Kuinka pian teillä on lääkkeen aloituksesta alkaneet sivuoireet?
En ole varma onko mahollistakaan alkaa näin pian. Ehkä tunti sen jälkeen kun olin lääkkeen ottanut niin on ollut koko ajan pahoinvointia :/

molemmat mainitut lääkkeet ja pari muuta kokeilleena en pysty sanomaan että suosittelisin.mulla ainakin sivuvaikutuksia tulee niin paljon ja varmasti,että en mitää hyviä puolia edes huomannut.

Mulla alkoi Cipralexista sivuoireet parin tunnin päästä lääkkeen otosta. Pari viikkoa kesti asteittain helpottaen. Tosin mä ainakin aloitin 5mg ja pikkuhiljaa annosta nostettiin. Nyt menee 15mg. Tsemppiä matkaan.

Osaltaan saattaa olla ihan "korvien välissäkin", varsinkin itselläni jos luen listaa sivuvaikutuksista niin tuleehan niitä....

Mulla alkoi Cipralexista sivuoireet parin tunnin päästä lääkkeen otosta. Pari viikkoa kesti asteittain helpottaen. Tosin mä ainakin aloitin 5mg ja pikkuhiljaa annosta nostettiin. Nyt menee 15mg. Tsemppiä matkaan.

Osaltaan saattaa olla ihan "korvien välissäkin", varsinkin itselläni jos luen listaa sivuvaikutuksista niin tuleehan niitä....

No joo. MIetin kanssa että onko juuri mielikuvitusta kaikki, kun luin ne sivuoireet ennen lääkkeen nappaamista. Mutta kyllä mulla koko ajan hieman etoo ja jossain vaiheessa päivää vapisutti. Siis fyysisesti en tärissyt, mutta tuntui että tutisuttaa. :D No toivottavasti helpottaa pian.

[QUOTE="aapee";24724295]No joo. MIetin kanssa että onko juuri mielikuvitusta kaikki, kun luin ne sivuoireet ennen lääkkeen nappaamista. Mutta kyllä mulla koko ajan hieman etoo ja jossain vaiheessa päivää vapisutti. Siis fyysisesti en tärissyt, mutta tuntui että tutisuttaa. :D No toivottavasti helpottaa pian.[/QUOTE]

Joo, toi "sisäinen" tutina on kans ihan tuttu oire.

Kyllä se siitä, koita jaksaa :)

Minulla Citalopram aiheutti pahoinvointia about tunti lääkkeen ottamisen jälkeen, se jatkuikin sitten enemmän tai vähemmän voimakkaana pari päivää.
Eka viikko oli aika kamala, oksetti,väsytti aivan älyttömästi..
Sitten helpotti ja on kyllä mahtava lääke,kannatti kärsiä se eka viikko! :)

Olen itse käyttänyt tota lääkettä. Luithan pakkausselosteen ennen käyttöä? Se voi aiheuttaa vakavia sivuoireita joidenkin luontaistuotteiden ja esim. mao-estäjiin kuuluvien lääkkeiden kanssa (jos oot parin viikon sisällä noita käyttäny). Ei pitäis vaikuttaa noin nopeesti sivuvaikutuksia paitsi jos: annostus on väärä/olet tosi hoikka/ allerkginen jollekkin aines-osalle/oot alle täysi-ikäinen.

Ota yhteys lääkäriin.

Miksiköhän sitten tänään ei ole ollut enää yhtään huono olo, eikä mitään oireitakaan? Lääkkeen otin taas 45 min sitten, mutta mitään eilisen kaltaisia tuntemuksia ei ole.

[QUOTE="pipo";24727455]Miksiköhän sitten tänään ei ole ollut enää yhtään huono olo, eikä mitään oireitakaan? Lääkkeen otin taas 45 min sitten, mutta mitään eilisen kaltaisia tuntemuksia ei ole.[/QUOTE]

Oliskohan nuo "sivuoireet" olleet jotain muita oireita, jotka vaan tulivat sattumalta sopivaan aikaan? Itsellä 40mg sepram, ei oo ollu sivuoireita missään vaiheessa, mutta suurta apua muuten :)

Oliskohan nuo "sivuoireet" olleet jotain muita oireita, jotka vaan tulivat sattumalta sopivaan aikaan? Itsellä 40mg sepram, ei oo ollu sivuoireita missään vaiheessa, mutta suurta apua muuten :)

En tiiä kyllä. Saas nähdä miten nyt tänään menee. Voi se johtua siitäkin että join kamalasti kahvia eilen, mutta en sitten tiiä.

Miten pian tuo lääke auttaa? Auttaako nopeampaa jos on vaikka 5 vuotta sitten syönyt samaa lääkettä parin vuoden ajan? Vai onko mitään merkitystä?