Hu-huu...cymbaltan käyttäjiä etsitään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuuli ja tuiverrus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuuli ja tuiverrus

Vieras
Selailin noita aikaisempia ketjuja cymbaltasta, ja siellä moni valitteli alun hurjaa väsymystä.
Kysyisinkin nyt cymbaltan käyttäjiltä että onko teillä mennyt tuo väsymys ohi, kun lääkkeen käyttö on jatkunut pidempään?
Oletko muuten ollu tyytyväinen lääkkeeseen, onko se auttanut? Millaisia aloitusoireita oli, entä kuinka pian tunsit lääkkeen auttavan?

Mulla vasta aloitetttu cymbalta sekamuotoiseen ahdistukseen ja keskivaikeaan masennukseen.
Otan lääkkeen iltaisin, 30mg.
Aika vetämätön olo on ollut.
Suomi24 palstalta löysin yhden tuoreen keskustelun lääkkeestä.Melkoisen moni käyttäjä valitteli vielä kuukaudenkin käytön jälkeen voimakasta motivaation puutetta ja uupumusta:=(

Käytin cymbaltaa noin vuosi sitten. Lääke ei sopinut minulle ollenkaan, noin 2 kk taistelin jarkuvan janon, hikoilun ja oksentamisen kanssa ja lopetin. Onko sinulle sanottu, että lääke pitäis ottaa illalla? Minulle sano psykiatri, että lääke pitäisi ottaa ehdottomasti aamulla...

Kyllä, lääkäri määräsi illalla otettavaksi, sillä saattaa kuulemma väsyttää rajusti.
Mites ruttunokka, huomasitko mitään vaikutusta mielialaan tuon 2kk aikana, vaikka olikin noita fyysisiä haittavaikutuksia?
Oletkos nyttemmin löytänyt sopivan lääkkeen?

Mä olen taistellut ilman lääkettä. En huomannut mielialassa eroa, varmaan siksikään, koska voin niin pahoin koko ajan, kun lääkettä otin. Mulle se lekuri sano, että se lääke piristää!!! :o :o Että sen vuoski pitää just aamulla ottaa... Mä sanoin sille kerran, että olen ottanut tuon pahoinvoinnin takia just illalla sitä lääkettä, että ei tarttis päivällä potea niin huonoa oloa, se sano että eiku se on tarkoitettu aamulla otettavaksi....

Mun eräs ystävä käyttää cymbaltaa, ja hänellekkin on määrätty illalla otettavaksi.Eli taitaa olla aika lääkärikohtaista, kuka määrää mitenkin...
Niin, tää mun ystävä on muuten suht tyytyväinen cymbsltaan, mutta hänkin kyllä valittaa että sellainen tietylainen passiivisuus on päällä kaiken aikaa. Kaikkeen tekemiseen on kuulemma vähän vaikea tarttua.

tyytyväinen cymbaltan käyttäjä täällä. otan 60mg aamuisin ja aloittaessa tuota ei ollut mitään väsymystä tms.. jo lyhyellä käytöllä huomasin silloin että itkut ym muut jäi pois ja tasoitti mieltä

Eikö enempää cymbaltan käyttäjiä linjoilla?!
Taitaa olla harvinaisempi lääke, vai liekö sitten niin uusi, ettei siitä ole vielä kamalasti kokemuksia.

Uusimmat

Yhteistyössä