mielialalääkkeet ja imetys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tantta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tantta

Vieras
heippa!

mulle on määrätty cipralex nimistä lääkettä paniikkioireisiin ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon mutta nyt en kuitenkaan tiedä uskallanko aloittaa vaiko en...lääkäri oli sitä mieltä et ihan turvallisesti voi imettää mutta en tiiä...hitsi...

tiedän että tämä lääke tulisi auttamaan mua paljonki.vauva nyt reilu puoli vuotias ja tähän asti imettänyt koko ajan ja korvikkeita en ole ntanut.toisaalta voisin kyllä hyvin jo korvikkeita antaa jo ja syödä "rauhassa" noita lääkkeitä ettei tarvis miettiä onko kuiten jotain haittaa... mutta kun mulla pää ei anna periksi vielä lopettaa imetystä!!!jotekin vain mietin et pakko vielä vähän aikaa imettää,annan korvikkeita sit jossain vaiheessa.mut sit jos onkin otollinen tilanne et voisin antaa niin jotenkin vain päätän et imetän....siis hankalasti selitetty,ymmärsiköhän kukkaan :(...

mutta nuo lääkkeet haluaisin kuiten aloittaa...en jaksa enää näitä olotiloja....
tuntuu et nuppi sekoaa kun näitä asioita pähkäilee suuntaan ja toiseen...

antakaa mulle neuvoja ja ehkä kokemuksia miten voisi toimia tässä tilanteessa!!

lapsi on jo sen ikäinen että pärjää vallan hyvin korvikkeillakin,joten voit lopettaa imetyksen ja aloittaa lääkkeet.
Itse en söisi mitään keskushermostolääkkeittä jos kerran imettäisin,ne tutkimuksen...mikään ei ole varmaa:/

kiitos rohkaisuista!ehkä tässä tarvi ulkopuolisen näkemyksen asiaan vaikka toki itse päätöksen teenkin.taidan aloitaa kuitenkin lääkkeet ja antaa korviketta samalla.ei noita imetyskertoja tulis kuitenkaan montaa vuorokauteen.

Nykyään on tutkimustietoa, että melkein kaikkien lääkkeiden kanssa voi imettää. Jos kuitenkin mietit asiaa, niin HUS:n sivuilla on Teratologisen tietopalvelun numero, missä he arkisin aamupäivisin vastaa juuri näihin kysymyksiin.

Vaikka vauva onkin jo hyvänikäinen, niin imetystä ei silti tarvi lopettaa, jos on sellainen lääke, mikä ei erity/erittyy hyvin vähän äidinmaitoon. Suositusten mukaan imetystä kun voi jatkaa 1-2vuoteen asti.

Yhteistyössä