imetys ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:

Sitten on myös moraalin ja omantunnon kysymys antaa vauvalle Jekovit-tippoja
, siinä annoksessa kun on alkoholia tyyliin saman verran kuin siinä annoksessa, mitä vauva saa muutaman siiderin nauttineen äidin maidosta. (hankala lause)

Tuossa imetys ja alkoholi asiassa ei niinkään ole kyse siitä, että vauva saa alkoholia maidon kautta, vaan siitä, että äiti ei välttämättä ole kykenevä huolehtimaan vauvasta turvallisesti nautittuaan alkoholia.

Mä oon sit aika täydellinen kun en anna noitakaan.. :D

Tuskin tästä tarvii enää sen kummemmin minun alkaa vääntämään, mun pointtina oli vaan se et mun mielestä ei ole oikein imettää heti alkoholin nauttimisen jälkeen, toki se lapsesta huolehtiminenkin on iso osa asiaa, mut jos aatellaan et äiti juo 1 oluen, niin vaikka se ei kuinka missää tuntuis ja näkyis niin musta on vaan väärin samantien alkaa imettää..
Oikein miellyttävä mielikuva, äiti imettää ja siemailee olutta siinä ohessa, kun eihä se mihinkää vaikuta.. :D

Nämä on juuri niitä mielikuvia. Faktat on että lapsi ei saa äidinmaidosta alkoholia vaikka äiti olisi humalassakin, mutta humalainen äiti ei ole oikea ihminen hoitamaan lasta. Sen enempää imettämällä kuin pullosta ruokkimallakaan. Maitoa ei siis tarvitse lypsää pois siksi että se olisi "pahaa", vaan ainoastaan siksi että se voi parantaa oma aoloa kun saa tissit tyhjenemään.

Mielikuvia taas on tuo alkoholin ja imetyksen yhdistäminen. Itse en näe siinä yhdessä oluessa tai siiderissä, sen enempää kuin viinilasillisessa vaikka juuri ennen imetystä mitään kyseenalaista. Kuitenkin jos lähtisin jonnekin oikein kunnolla ottamaan niin en varmaan ruokkisi vauvaa edes pullosta seuraavana aamuna vaan joku muu saisi hoitaa tuon. Ihan siksi että itse omassa mielikuvassani tuo aamuinen tunkkaisen heikko olo ja vauvan hoito eivät kuulu yhteen. Siksi siis vauva olisi jonkun muun hoidettavana siihena sti kun itse olisin taas normikunnossa. Kyse siis mielikuvasta, ei siitä etten seuraavana aamuna olisi kykenevä hoitamaan lasta.

En mä nyt sitä tarkoita, että on ok, kun äiti kännää ja samalla imettää. Siinä ne näe mitään pahaa, että äiti juo silloin tällöin yhden tai vaikka kaksi siideriä illalla, ja imettää vauvaa, kun tämä seuraavan kerran maitoa haluaa. Yhdellä siiderillä tarkoitan siis yhtä annosta, en niitä 0,5l juomia.

Mieluummin itse juon yhden siiderin kotona kuin menen baariin sitä juomaan. Ja ei, alkoholia ei ole pakko saada, mä juon lähes aina limua. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja tipi:
?
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja tipi:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Voit imettää heti aamulla vaikka ois heikko olo. Voit imettää heti vaikka 10 siiderin jälkeen, kunhan et ole humalassa.

Ja sitä alkoholiako ei enää aamulla muka ole kehossa vaikkei olis humalassa?

Itse en imettäis aamulla, illalla kyllä jo uskaltaa.

Yksi alkoholiannos palaa 1,2-2,4 tunnissa riippuen henkilön painosta ja maksan kunnosta.

http://www.paihdelinkki.fi/alkoholineuvonnan-opas/alkoholin-palaminen

Aivan, riippuen henkilön painosta ja maksan kunnosta. Ja montako ottaa ja mihin aikaan, millä nopeudella juo... Ja jos niitä siidereitä juo sen 10 niin aamulla voi imettää vai?

Oletin, että vastasit tuon tummennetun ap:lle (koska siitähän tässä nyt oli kyse), joka joisi muutaman eli mahdollisesti 3-4? Ja joka on tottumaton alkoholiin joten oletettavasti maksa on kunnossa ja polttaa alkoholia hyvin.
Kuulostaa nimittäin siltä, että tuo 10 siideriä oli vaan heitto, ei hän tainnut kysyä apua siihen voiko 10siiderin jälkeen imettää aamulla :D

Vastasin Katherine Wheelin heittoon... Voit imettää vaikka heti...

Yhteistyössä