eli mun näkökanta (=raha) näyttääkin olevan kaikista relevantein ja yksiseliiteisin näkökanta?
Juu raha ja veroeurot jäävät kuule himmenemään taustalle tässä kannattavuusasetelemassa, jos aletaan puhumaan siitä, miten toimikaan hyvä ÄITI
eli mun näkökanta (=raha) näyttääkin olevan kaikista relevantein ja yksiseliiteisin näkökanta?
tuun neuvomaan sua äitiydessä heti kun saan siitä omakohtaista kokemustaJuu raha ja veroeurot jäävät kuule himmenemään taustalle tässä kannattavuusasetelemassa, jos aletaan puhumaan siitä, miten toimikaan hyvä ÄITI
tuun neuvomaan sua äitiydessä heti kun saan siitä omakohtaista kokemusta
Paiskin töitä 24h ja olen samalla kotiäti. Olen näet vaikeasti vammaisen lapsen omaishoitaja ja 2 vuotiaan kotiäiti. Aika ComboMiltäs nyt tuntuu oi kotiäidit. Voitte omia kommentteja miettiä työssäkäyviä kohtaan ja minä olen nyt tyytyväinen kun arvonne on näytetty.
Minä olen kahden jo aikuisen lapsen työssäkäyvä yrittäjä-äiti ja maksan ihan mielelläni veroina kotihoidontukia. Lapset ovat vain hetken pieniä.Miltäs nyt tuntuu oi kotiäidit. Voitte omia kommentteja miettiä työssäkäyviä kohtaan ja minä olen nyt tyytyväinen kun arvonne on näytetty.
Kyllähän mekin pärjättäisiin, mutta itse kasvoin suht köyhissä oloissa, enkä halua lasteni myös vaan "pärjäävän". Onneksi on osa-aikatyön mahdollisuus (johtuen juurikin siitä, että olen hyvin kouluttautunut ja työpaikkoja löytyy vähän joka puolelta), että enemmän se lapsi kotona saa mun ja iskän kanssa olla, kuin siellä hoidossa.Jospa joku perhe pärjää taloudellisesti myös vaikka toinen olisi kotona.
Jospa se kotiäiti ei ole kotona vain itsensä vuoksi, vaan siksi että haluaa tarjota lapsilleen hyvän elämän.. kiireettömän, stressittömän alun. Jossa lapsia ei tarvitse repiä aamulla klo. 6 ylös jos niitä nukuttaa, sen sijaan lapset saa vaikka kömpiä äidin viereen josta saavat rauhassa herätä.. jnejnejne. Tosin joidenkin mielestä tämä on ilmeisesti lapselle lähinnä haitaksi... joo, vinoon kasvavat kun saavat liikaa rakkautta ja vanhemman läsnäoloa.
Pointtini on että ihan sama jos joku on sitä mieltä että kotiäidin tulisi saada 0 tukea yhteiskunnalta, kaikenlaisiin mielipiteisiin on oikeus. Ainahan niitä löytyy kenen mielestä kenenkään muun ei tulisi saada minkäänlaista tukea kuin "minä itte".
Mutta on törkeää väittää että kotiäidit on kotona vain itsensä vuoksi ja vain työäidit ajattelee ensisijaisesti lapsensa parasta. Eiköhän suurin osa äideistä ajattele ensisijaisesti lapsensa parasta, valitsi sitten miten tahansa. Ei kotiäitikään jää kotiin jos se tarkoittaa lasten nälkäkuolemaa, toiset vaan tulee toimeen vähemmälläkin rahalla ja se kotiin jääminen on mahdollista.
Et näköjään tajunnut tuosta jutusta mitään - tai et halua tajuta.Alkuperäinen kirjoittaja voi virpiä;27568529:Voi Virpiä Puoliso on varmasti sen verran heikosti ansaitseva, että Virpi -parka on joutunut itse töihin heti äitiysloman jälkeen. Ressulla on niin katkera olo että.
Peesi tälle viimeiselle kyllä. Ja pitää miettiä, että siihen kotihoidon laatuun vaikuttaa myös se muukin aika, kun lapsi asuu kotona, ei vain se ensimmäinen 3 vuotta. Lapsella ihan varmasti on parempi elää, kun molemmilla vanhemmilla on työpaikat, eikä tarvitse huolehtia taloudesta ja käyttää turhia resursseja siihen.Kuulostaa pelottavan tutulta tuo kuvaamasi tilanne. Lähipiirissä "saan" seurata useampaakin vastaavaa tapausta, jotka suureen ääneen haukkuvat/arvostelevat töissä tai opiskelemassa käyviä äitejä lastensa päivähoitoon laittamisesta. Mun mielestäni tuollaiset "äidit" saisivat pitää suunsa kiinni, katsoa peiliin ja miettiä sitä, onko heidän toimintatapansa todellakin lapselle eduksi. Toki itselleen on helppo valehdella. Mun mielestäni lapsen edun kannalta ratkaisevaa ei niinkään ole se kotihoidon ajallinen pituus, vaan pikemminkin se kotihoidon laatu.
En lukenut ketjua kuin tähän viestiin asti ja olen tasan samaa mieltä. Mistä tämä johtuu, kotihoidosta?Ainoa, mistä olen samaa mieltä on tuo kaihertava ajatus, että miksi Suomessa lapset eivät voi kovin hyvin, vaikka heitä kotihoidetaan keskimärin paljon pidempään kuin muissa Euroopan maissa?
Tottakai alle 3-vuotiaalle riittää, että on sapuskaa ja katto pään päällä. Mutta kyllä mua ärsytti jo ala-asteikäisenä se, kun luokkakamut reissasivat ympäri Eurooppaa ja meillä kesälomareissut rajoittuivat mummolaan ja jos tuuri kävi, niin Suomen tivoliin. Ja jos voin omat lapseni siltä ärsytykseltä välttää ja antaa heille jo lapsena enemmän elämyksiä, niin miksen sitä tekis?No ensin ehkä kannattaa määritellä mikä on köyhä olo. Ei minunkaan vanhemmilla mun lapsuudessa kotihoitoaikana ollut varaa kuin perunaan ja suurustekastikkeeseen, mutta en mä siitä alle 3-vuotiaana tajunnut hölkäsen pöläystä. En siis todellakaan usko että alle 3-vuotias kärsii jos vanhemmilla ei ole rahaa kuin sen verran että "pärjätään". Tai jos kärsii niin on siinä jo aikaisin opetettu lapselle että rahalla saa ja hevosella pääsee.....
Mutta se on ihan totta että nykyisin tarttis olla sitä sun tätä eikä riitä se että on katto pään päällä ja ruokaa pöydässä.