mielenkiinnosta, hervannan parjaajille ja vihaajille

;)
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Diplomi-insinöörit ovat varmaan pelottavia. Joka viides tamperelainen diplomi-insinööri asuu Hervannassa, joka on eniten suhteessa väkilukuun koko Tampereen seudulla. Ja sitten, kun Hervannassa on vielä melkoisesti diplomi-insinööriksi opiskelevia sekä Hermian vuoksi päivisin tunkee vielä muualta lisää tänne töihin, niin kyllähän siinä alkaa insinöörifoobikkoa alkaa ahdistamaan.

http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article121958.ece
Siinähän se vastaus tulikin, olenkin aina ihmetellyt miksi en oikein viihdy Hervannassa. Oonkin aina pitänyt insinöörejä outoina ja DI:t vasta outoja onkin.
Hervannassa on tullut kumminkin käytyä aikas usein, kun joskus siellä on asunut enemmänkin tuttuja, muttei enää.
Enkä kyllä sitten siellä enää ole käynytkään, kun katsastuskonttorilla viimeksi kohta kaksi vuotta sitten.
Hervannan paraspuoli on varmaan tosiaan se, että motari on lähellä...

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
On jotenkin kumma juttu että joka kerta jotain, tai sit vaan mulla ja miehellä on tarkka silmä. Joku juo avoimesti raakaa viinaa suoraan pullon suusta kävellessään kultsinsa kainalossa, toinen murahdellen nenä turpean punaisena taapertaa hakeen lisäkaljaa ja mummo huutaa perään et sais räjäyttää nuo kaikki :D , Yks tahvo nousee taksista housut puolitangossa ja kävelee hitaasti itekseen puhuen järkyn hajusena Duo:n . Kesällä lasten kaa puistoon siellä, matkalla kaksi juoppoa miestä sammunu nurmikolle ja joku mummo peittelee niiden naamaa lehdellä ettei iho pala :whistle: jne...pikku esimerkkejä. Mut se siitä.
Mitähän elokuvaa olet kattonut? Tuo ei kylläkään ole arkipäivää hervannassa, enneminkin omaa mielikuvitustasi..oletkohan sekoittanut Hervannan ja kenties jonkun muun kaupunginosan??

Mutta siis, itse asun siis etelä-hervannassa, tässä lähellä on lenkkipolku 3min kävelymatkan päässä 2 järveä 5-10min matkan päässä ja kolmas n. 20min matkan päässä. Ahvenisjärvi ja sen luonto on AIVAN keskustassa(Duossa kävijät, muualla asuvat, eivät taida edes tietää mitään tuosta järvestä). Hervannassa on aivan KAIKKEA!! Täältä ei puutu mitään! Itse asuin "rauhallisessa" Pappilassa ja siellä vasta tenukeppejä heilui. Linnainmaan S-marketilla niitä oli aina ja siellä ne huuteli kaikkee ja aiheutti tappeluita. HUOM! Asuin siellä alle vuoden, Hervannassa asuneena 22-vuotta, en ole KERTAAKAAN nähnyt samanlaista menoa, kun Linnainmaan S-marketilla ja Pappilan Eetunkadulla!

hulina
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Väkivaltatilastot?
tilastoista sen verran joka vuosi ilmoitetaan alkuvuodesta tesoma on ollut tilastoissa ykkösenä, otetaanpas huomioon myös väkiluku!
hervannassa asuu ihmisiä pienen kaupungin verran.......

Alkuperäinen kirjoittaja hulina:
Väkivaltatilastot?
tilastoista sen verran joka vuosi ilmoitetaan alkuvuodesta tesoma on ollut tilastoissa ykkösenä, otetaanpas huomioon myös väkiluku!
hervannassa asuu ihmisiä pienen kaupungin verran.......
Aivan TESOMA. Kukaan tuskin edes kieltää Tessun olevan roskasakkialuetta?
Valitettavasti tiedän aivan liikaa tarinoita Hervannan väkivaltaisuudesta, huumeongelmista yms. Joten mulle on turhaa vakuutella kuinka rauhallinen paikka Hervanta on.
Miksi jatkuvasti lehdissä on uutisia rikoksista, parvekkeelta putoamisista tai väkivaltateoista jotka tapahtuivat juuri Hervannassa? Ei se ainakaan nosta käsitystä siitä kuinka idyllinen kaupunginosa on Hervanta.

no en oo tampereella asunut, mutta mitä ihan täällä helsingissäkin huomaa, niin kyllä ne on ne pari lähiötä jotka joutuu kovan leiman alla olemaan vuodesta toiseen...ja oon kyllä asunut aika laidasta laitaan pitkin helsinkiä ja voin kokemuksesta sanoa, että niitä juoppoja ja narkkareita taatusti näkee missä päin vaan jos haluaa nähdä.itse asun nyt eräässä pahamaineisessa kaupunginosassa ja rehellisesti voin sanoa, että toistaiseksi ollut rauhallisin asuinpaikka mun historiassani.

hulina
onhan täällä narkkeja/juoppoja yms....mutta hervanta ei ole paha paikka asua,tesomalle en ikuna muuttaisi.
te ette tajua pointtia mitä olen yrittänyt selittää hervannassa asuu 30 000hlö sitäkö ei oteta huomioon.
miksi hervanta on ollut 2000 vuonna suomen paras lähiö jos tämä on niin hirveä slummi lähiö?

onhan täällä narkkeja/juoppoja yms....mutta hervanta ei ole paha paikka asua,tesomalle en ikuna muuttaisi.
te ette tajua pointtia mitä olen yrittänyt selittää hervannassa asuu 30 000hlö sitäkö ei oteta huomioon.
miksi hervanta on ollut 2000 vuonna suomen paras lähiö jos tämä on niin hirveä slummi lähiö?
Sitä oikeasti moni tamperelainen on ihmetellyt MIKSI Hervanta valittiin parhaaksi lähiöksi.
Ymmärretty on että Hervanta on 30 000 asukkaan lähiö. Varmasti löytyy suomesta saman kokoisia pikkukaupunkeja joissa on vähemmän ongelmia.
Hervannassa toki on rauhallisiakin alueita.

hulina
Sitä oikeasti moni tamperelainen on ihmetellyt MIKSI Hervanta valittiin parhaaksi lähiöksi.
Ymmärretty on että Hervanta on 30 000 asukkaan lähiö. Varmasti löytyy suomesta saman kokoisia pikkukaupunkeja joissa on vähemmän ongelmia.
Hervannassa toki on rauhallisiakin alueita.
täällä sattuu olemaan lähiötten parhaat palvelut,kolme koulua,lukio,tekut,poliisikoulu ammattikoulu,yms

partsilta tippuminen onkin kovan luokan rikos :D sitä tapahtuu ympäri suomea.
Väitinkö sitä rikokseksi? Se kertoo lähinnä päihteidenkäytöstä.
Mutta onhan se harvinaisempaa että 2 peräkkäistä tapausta lyhyessä ajassa tapahtuu samassa kaupunginosassa.
Sun mielestä hervanta on hieno kaupunginosa. Mutta monen muun tamperelaisen mielestä se on jotain ihan muuta. Jokainen peilaa ympäristöään eritavoin.

hulina
Mutta onhan se harvinaisempaa että 2 peräkkäistä tapausta lyhyessä ajassa tapahtuu samassa kaupunginosassa.
Sun mielestä hervanta on hieno kaupunginosa. Mutta monen muun tamperelaisen mielestä se on jotain ihan muuta. Jokainen peilaa ympäristöään eritavoin.
juu ja on erittäin harvinaista kun tippuu partsilta jota tapahtuu tosi harvoin tänä vuonna 2tapausta, viime vuonna ei yhtään
yleensä niiten mielestä jotka ei ole täällä edes käynyt/asunut lukenut vain lehdistä mutta ei tiädä oikeasti hervannasta mitään

mää
Harmaana voin kertoa, että olen rakastunut Hervantaan ja Hervannan nuorisoon. Olen siis töissä siellä, ja aivan ihanaa väkeä. Ongelmia on, totta kai, mutta hervantalaiset vaikuttavat kuin pikkukyläläisiltä verrattuna muihin Tampereen nuoriin, jotka ovat niin "kaupunkilaista"... Tykkään todella ja puolustan Hervantaa nykyisin henkeen ja vereen, jos joku kehtaa alkaa haukkua!

juu ja on erittäin harvinaista kun tippuu partsilta jota tapahtuu tosi harvoin tänä vuonna 2tapausta, viime vuonna ei yhtään
yleensä niiten mielestä jotka ei ole täällä edes käynyt/asunut lukenut vain lehdistä mutta ei tiädä oikeasti hervannasta mitään
Itse olen siel asunut. Ja tunnen mm Hervannassa lapsuutensa ja nuoruutensa viettäneitä.

jos kerran 3 vuodessa toinen tippuu ja toinen itse hyppää onhan se kamalaa :eek:

hulina
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
jos kerran 3 vuodessa toinen tippuu ja toinen itse hyppää onhan se kamalaa :eek:
taitaa viime kerrasta olla jo 5v aikaa kun joku hyppäs partsilta alas,mutta kun se tapahtuu hervannassa se on kamalaa.......;)

Yhteistyössä