mielenkiinnosta, hervannan parjaajille ja vihaajille

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No multa varastettiin pihalta ja ne räkivät teinit, uuh
Heh, monenkohan palstalaisenkin se täydellinen unelma-alue on niin täydellinen muutamien vuosien päästä, kun ne idyllisten omakotialueiden satojen lapsiperheiden muksut pääsee teini-ikään.. :D
On varmaan rauhallista ja ihanaa :whistle:
On kyllä rauhallisempaa ja avarampaa kuin betonihirvityslähiössä :$

Kuulopuheisiin (ja siihen villiin 80-lukuun) perustuu monen käsitys Hervannasta. Hervanta on iso paikka, mahtuuhan sinne monenlaista sakkia, joten jos sattuu niin ikävästi et omalle kohdalle osuu joku ikävä juttu, niin helposti siinä leimaantuu koko paikka. Ite asuin hervannassa v. 95-99, ja tykkäsin. Äitini asuu viäkin, ja tykkää kovasti.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Diplomi-insinöörit ovat varmaan pelottavia. Joka viides tamperelainen diplomi-insinööri asuu Hervannassa, joka on eniten suhteessa väkilukuun koko Tampereen seudulla. Ja sitten, kun Hervannassa on vielä melkoisesti diplomi-insinööriksi opiskelevia sekä Hermian vuoksi päivisin tunkee vielä muualta lisää tänne töihin, niin kyllähän siinä alkaa insinöörifoobikkoa alkaa ahdistamaan.

http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article121958.ece
Noita insinöörejä riittää kyllä joka paikassa, niitähän on muutenkin ihan liikaa koulutettu ja sitten sitä ollaan työttöminä

Huvitutti harmailee
Kauppakeskus Duo:ssa pari kertaa käynyt. Kyllä on niin rähjäistä juoppoa ja narkkaria aulat täynnä. En uskaltaisi yksin edes kauppaan mennä. Samoten kesällä "keskusta" laitapuolen kulkijoita pullollaan. YÖK!

Mää asuin siellä 90-luvulla,etelähervannassa siis!Enkä takasin halua,jos joku siellä viihtyy niin ok! :D Mää asuin siinä pakolaiskeskuksen ja krimin talojen välissä ja niissä kahdessa kerrostalossa mitkä olivat uusia ja hienoja (kummassakin 3 rappuu ja 6 kerrosta) oli kaksi työssäkäyvää ihmistä!!siis kahdessa kerrostalossa!Poliisit kävivät harvase päivä pihalla ja yks äiti piikitteli itteensä hiekkalaatikon vieressä ja heitteli ruiskut nurtsille,yks tyyppi päätti tappaa ittensä rappukäytävässä ja verta jokapuolella,yks tyyppi suihkutti mukuloitten päälle kyynelkaasua,lastenkin fillarit varastettiin pyöräsuojasta jne.jne.Ja yöllinen hiihdäntähän oli sitten taas omaa luokkaansa :D Enkä sano pahalla,en itsekkään mikään pulmunen ole,mutta jos joku tykkää niin mikäjottei! :D

hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Diplomi-insinöörit ovat varmaan pelottavia. Joka viides tamperelainen diplomi-insinööri asuu Hervannassa, joka on eniten suhteessa väkilukuun koko Tampereen seudulla. Ja sitten, kun Hervannassa on vielä melkoisesti diplomi-insinööriksi opiskelevia sekä Hermian vuoksi päivisin tunkee vielä muualta lisää tänne töihin, niin kyllähän siinä alkaa insinöörifoobikkoa alkaa ahdistamaan.

http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article121958.ece
Noita insinöörejä riittää kyllä joka paikassa, niitähän on muutenkin ihan liikaa koulutettu ja sitten sitä ollaan työttöminä
Diplomi-insinööreistä ja arkkitehdeistä työttömänä on koko Suomessa 2,1 %. Ehkä se sitten sinusta on paljon vai onko sinulla jotain luotettavampia tilastoja?

(Lähde: Tekniikan Akateemisten liiton työllisyyskatsaus, 3. vuosineljännes 2008)

hervannassa tosi paljon esim poliiseja ja tuskin kovin rikollisia ovat :whistle: ja muitakin normaaleja ihmisiä sanoisin että enemmistö on täysin normaaleja työssäkäyviä ihmisiä,tosiasia on vaan se et treella on kalliit asunnot suhteessa palkkoihin, ja hervannasta saa 120 000 kivan saunallisen kolmion/neliön tohon rahaan saa yksiön/pienen kaksion muualta ja kaupungista ei edes sitäkään..ja suurinosa suomalaisista nyt vaan tienaan sen verran että kuitenkin enemmistöllä on varaa ottaa vain se 150 000 lainaa ku taas vähemmistöllä se yli 200 000e tai 300 000e..Niin ja ite oon asunut 3 vuotta siellä ja muuttasin takas nimenomaa hervantaa jos treelle muutan vaikka olis varaa muuttaakin muualle mutta joko siitä paikasta tykkää tai sit ei ja ite tykkään just siks et kaikki palvleut lähellä, bussit kulkee koko ajan,ihmisiä ja elämää paljon ympärillä, superhyvät ulkoilumaastot, lasten leikkipuistot hyvin pidettyjä ja niihin on panostettu, paljon lapsiperheitä, ystäviä, on siellä paljon syit miks muuttaisin,ite en viihtys maalla tai ihan kaupungissa tää on sopiva välimaasto :D ja siis tulen muuttamaan hyvin tod. näk sinne kun täältä porista lähdetään,asutaan nyt idyllisellä uudella rivarialueella ja eipä tää juur poikkea siitä asumiesta siellä,ainoa plussa on tää oma piha.

Itse olen asunut Hervannassa 96-04 eikä minulla ole juurikaan pahaa sanottavaa.
Kerran on osoiteltu käsiaseella kun baarista palattiin ja kerran äitemuorin auto pöllittiin parkkipaikalta ihan silmien alta. Perävalot vaan vilahti.

Hervanta on kuin pieni kaupunki tampereen kupeessa. Asukkaita lienee nykyään yli 25000 jotka ovat sadasta eri kansalaisuudesta.

Hervannassakin on alueita joissa en viihtyisi.
Oikeastaan en muutaman vuoden maalla olon jälkeen kaipaa Hervannasta muuta kuin kotiin kuljetettua pizzaa.

??
Pakolaiskeskus? Oon varmaan asunut täällä liian vähän aikaa, mutta en muista täällä olleen mitään pakolaiskeskusta kymmeneen vuoteen. Sehän on Tammelassa lähellä keskustaa.

Useilla lähiöilla taitaa olla huono maine vanhoja peruja. Oon käynyt Hervannassa kerran, ja mieluiten asuisin kyllä jossain Pyynikillä/Pispalassa jos Tampereelle muuttaisin, mutta jos pääsisi esim. kahdeksanteen kerrokseen avoimin näkymin, niin mikä ettei :)

määä
vanhin poika 28v asuu hervannassa ja viihtyy ja kämppäkin on tosi kiva ja hyvin laitettu. siellähän on kaikki ihan lähellä. ei se enää ole sellainen kuin joskus on ollut.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Pakolaiskeskus? Oon varmaan asunut täällä liian vähän aikaa, mutta en muista täällä olleen mitään pakolaiskeskusta kymmeneen vuoteen. Sehän on Tammelassa lähellä keskustaa.
90-luvun alussa oli,sitten siirty tammelaan

Joka kerta kun anopilla käydään (Teekkarinkadulla), aina on jotain hässäkkää - lähikaupassa varkaita, ulkona meuhkaavaa nuorisoa tai meuhkaavia maahanmuutajia jne.. Jokaikinen kerta kiitän onneani kun astun autoon, että onneksi ei tarvitse asua Hervannassa lasten kanssa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja määä:
vanhin poika 28v asuu hervannassa ja viihtyy ja kämppäkin on tosi kiva ja hyvin laitettu. siellähän on kaikki ihan lähellä. ei se enää ole sellainen kuin joskus on ollut.
Onhan,kaikki ei vaan tajuu tai näe sitä nurjaa puolta.levottomuusjaksot menee
kausittain,riippuen linnatuomioiden pituudesta eli välillä rauhallista,kun kaverit riihimäellä

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Mää asuin siellä 90-luvulla,etelähervannassa siis!Enkä takasin halua,jos joku siellä viihtyy niin ok! :D Mää asuin siinä pakolaiskeskuksen ja krimin talojen välissä ja niissä kahdessa kerrostalossa mitkä olivat uusia ja hienoja (kummassakin 3 rappuu ja 6 kerrosta) oli kaksi työssäkäyvää ihmistä!!siis kahdessa kerrostalossa!Poliisit kävivät harvase päivä pihalla ja yks äiti piikitteli itteensä hiekkalaatikon vieressä ja heitteli ruiskut nurtsille,yks tyyppi päätti tappaa ittensä rappukäytävässä ja verta jokapuolella,yks tyyppi suihkutti mukuloitten päälle kyynelkaasua,lastenkin fillarit varastettiin pyöräsuojasta jne.jne.Ja yöllinen hiihdäntähän oli sitten taas omaa luokkaansa :D Enkä sano pahalla,en itsekkään mikään pulmunen ole,mutta jos joku tykkää niin mikäjottei! :D
Kohta on vuosi 2009. Ei olla enää 90-luvulla.

vieras
Hervantaa haukkuvat yleensä ne, jotka eivät koskaan ole täällä asuneet!

Itse olen viihtynyt täällä jo 25-vuotta, ja uusi asunto Etelä-Hervannasta haussa samalta alueelta kuin nytkin.

PS: ikinä en ole ollut sossun asiakas tai narkkari=)

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Kohta on vuosi 2009. Ei olla enää 90-luvulla.
Kyllä mulla siellä edelleen tuttuja on!!

;) ;)

hulina
Hervantaa haukkuvat yleensä ne, jotka eivät koskaan ole täällä asuneet!

Itse olen viihtynyt täällä jo 25-vuotta, ja uusi asunto Etelä-Hervannasta haussa samalta alueelta kuin nytkin.

PS: ikinä en ole ollut sossun asiakas tai narkkari=)
samoin,hengissä ollaan :D

been there..
Asuin joskus ekan vuoden siellä kun muutin Tampereelle. Se riitti. Musta tuollaiset betonilähiöt ovat vain tosi masentavia. Kauppakeskus jossa päivittäin kävi, on täynnä haisevia mölyäviä pummeja. Kaupungin vuokra-asuntoja on paljon, mikä näkyy. Lastani en siellä kasvattaisi, koska hyvin todennäköisesti se lapsiaines päiväkodeissa ja kouluissa on aika monenkirjavaa ja ongelmaista. Ei se lasten vika, mutta lähiöissä, joissa asuminen halvempaa ja on kaupungin vuokra-asuntoja, asuu keskimäärin enemmän päihde- ym ongelmaisia.

Yhteistyössä