mielenkiinnosta, hervannan parjaajille ja vihaajille

kko
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Diplomi-insinöörit ovat varmaan pelottavia. Joka viides tamperelainen diplomi-insinööri asuu Hervannassa, joka on eniten suhteessa väkilukuun koko Tampereen seudulla. Ja sitten, kun Hervannassa on vielä melkoisesti diplomi-insinööriksi opiskelevia sekä Hermian vuoksi päivisin tunkee vielä muualta lisää tänne töihin, niin kyllähän siinä alkaa insinöörifoobikkoa alkaa ahdistamaan.

http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article121958.ece
Noita insinöörejä riittää kyllä joka paikassa, niitähän on muutenkin ihan liikaa koulutettu ja sitten sitä ollaan työttöminä
Diplomi-insinööreistä ja arkkitehdeistä työttömänä on koko Suomessa 2,1 %. Ehkä se sitten sinusta on paljon vai onko sinulla jotain luotettavampia tilastoja?

(Lähde: Tekniikan Akateemisten liiton työllisyyskatsaus, 3. vuosineljännes 2008)
Jollain meni insinöörit ja diplomi-insinöörit sekaisin..

Hervantaa haukkuvat yleensä ne, jotka eivät koskaan ole täällä asuneet!

Itse olen viihtynyt täällä jo 25-vuotta, ja uusi asunto Etelä-Hervannasta haussa samalta alueelta kuin nytkin.

PS: ikinä en ole ollut sossun asiakas tai narkkari=)
Sitä mä en väitäkkään että sä olisit,mutta totuus on se että suurin osa ongelmaisista asuu samalla tienoolla.

vieras
Musta on hassua, kuinka ihmiset luulevat, että kaupungin vuokra-asunnot ovat vain määrätyissä lähiöissä. Esim. Tampereen kaupungin vuokra-asuntoja sijaitsee oikeastaan joka kaupunginosassa ja kun vielä ottaa päälle muut sosiaalisin perustein jaettavat vuokra-asunnot, niin niitä on oikeasti vähän joka nurkalla. Myös niillä ns. arvostetuilla alueilla.

Asuin aiemmin pientaloalueella ja yllätyksekseni huomasin vasta vuoden asuttuani, että naapuririvari oli vuokrakämppiä. Ihmiset vain kuvittelevat, että vuokratalot ovat määrätynlaisia ja määrätyissä paikoissa, eivätkä tajua ollenkaan, että saattavat jopa asua sellaisen vieressä.

been there..
Musta on hassua, kuinka ihmiset luulevat, että kaupungin vuokra-asunnot ovat vain määrätyissä lähiöissä. Esim. Tampereen kaupungin vuokra-asuntoja sijaitsee oikeastaan joka kaupunginosassa ja kun vielä ottaa päälle muut sosiaalisin perustein jaettavat vuokra-asunnot, niin niitä on oikeasti vähän joka nurkalla. Myös niillä ns. arvostetuilla alueilla.

Asuin aiemmin pientaloalueella ja yllätyksekseni huomasin vasta vuoden asuttuani, että naapuririvari oli vuokrakämppiä. Ihmiset vain kuvittelevat, että vuokratalot ovat määrätynlaisia ja määrätyissä paikoissa, eivätkä tajua ollenkaan, että saattavat jopa asua sellaisen vieressä.
Tiedän että kaupunginkin vuokra-asuntoja on monissa paikoissa, mutta myös siellä Hervannassa. Sanoinkin, etten pidä mistään kerrostalolähiöistä samoista syistä. Kamalaa ympäristöä, esteettisesti rumaa, ei välttämättä luonnon läheisyyttä tai kauniita maisemia, sosiaaliset ongelmat näkyvissä, spuggeja ostarissa jossa pitäisi käydä joka päivä ruokakaupassa jne. Kerrostalolähiöt eivät vain ole mun juttu.

vieras Hervannasta=)
Ajatelkaapa, että jopa Tammelassa ja Lapinniemessä on vuokra-asuntoja, O-ou. Siis hirveitä slummeja...eikö niin. Ja narkkarinkin olen nähnyt Keskustorilla, joten koko Tampere on ilmeisesti julistettava asuinkelvottomaksi.

Nico-Jessica voi muuten joutua päiväkodissa huonomman aineksen joukkoon. Vit*u mitä jeesustelua!!!

Terveisiä Hervannasta!

been there..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras Hervannasta=):
Ajatelkaapa, että jopa Tammelassa ja Lapinniemessä on vuokra-asuntoja, O-ou. Siis hirveitä slummeja...eikö niin. Ja narkkarinkin olen nähnyt Keskustorilla, joten koko Tampere on ilmeisesti julistettava asuinkelvottomaksi.

Nico-Jessica voi muuten joutua päiväkodissa huonomman aineksen joukkoon. Vit*u mitä jeesustelua!!!

Terveisiä Hervannasta!
Ei puhe ollut vuokra-asunnoista yleensä, vaan kaupungin vuokra-asunnoista. Jos elää sossulla ym, niin todennäköisyydet ovat isommat että on myös muita ongelmia kuin raha-asiat.

Jotkut tykkää betonilähiöistä, mutta ite en voi sietää. Mieluummin asuisin vaikka keskustassa. Lähiöissä on mun mielestä ankee tunnelma. Jonkun toisen mielestä taas toisin eikä siinä mitään. Se ei vain ole mua varten.

Onko "lapsiaines" tosiaankin ihan homogeenista eri kaupunginosissa ja eri kunnissa (maalla, kaupungissa)? Mä en oikein usko. Jos sen sanominen ääneen on jeesustelua, niin voi voi.

Jos mä voin mitenkään omaan ja lasteni elämänlaatuun vaikuttaa, niin yksi on se, ettei tarvitse joka päivä törmätä esim pummeihin tai nähdä muita sosiaalisia, päihde ym ongelmia. Kyllä niitä ehtii sitten isompanakin nähdä.

di
käyn työssä hervannassa, olen asunut siellä opiskeluaikana. Hyvät alueet ovat kalliita, esim omakotitalot ja vanha osa on aika kamalaa. Eniten väkivaltaa Tampereella on keskustassa, sielläkin olen asunut... Mutta mieluiten etsin asunnon tampereen ulkopuolta.. .

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja been there..:

Terveisiä Hervannasta!
Ei puhe ollut vuokra-asunnoista yleensä, vaan kaupungin vuokra-asunnoista. Jos elää sossulla ym, niin todennäköisyydet ovat isommat että on myös muita ongelmia kuin raha-asiat.
Ainakin Tammelassa on montakin nimenomaan kaupungin vuokrataloa...

been there..
Alkuperäinen kirjoittaja been there..:

Terveisiä Hervannasta!
Ainakin Tammelassa on montakin nimenomaan kaupungin vuokrataloa...
Tiedän että niitä on eri kaupunginosissa. Mutta en kasvattaisi lapsia tammelassakaan. Yksin voisin asuskella, mutta kaipaan luontoa lähemmäs ja rauhallisempaan ympäristöön. Ei syynä siis ole vain se, että on kaupungin vuokra-asuntoja vaan koko miljöö, joka ei esim lähiöissä viehätä enkä viihtyisi. Asuinympäristö vaikuttaa perheen elämäntapaan aika monella tavalla ja paras kai jos kukin löytää itselleen sen parhaan. Hyviä lapsia voi kasvattaa varmaan missä vain, mutta ei olisi mun juttu asua Hervannassa.

Jaa. Serkku asui siellä lapsuutensa ja nuoruutensa joten onhan siellä aikaa tullut vietettyä..ei se ny sen kamalampi o ku vaikkapa joku Vaarala... :saint: :D
Itse asuin siellä 1995 puolisen vuotta opiskelijakämpässä ja se oli kyllä ankeeta aikaa..syksy ja talvi... :/ Lähinnä kävin kämpillä nukkumassa. Onneksi sain yksiön Tammelasta.

Eirassa asunut
Hervanta on Suomen paras paikka asua! On hienot ulkoilumaastot ja kaikki palvelut. On nuoreskasta porukkaa, kansainvälisyyttä. Ja iso kaupungin edut ihan lähellä+luonto. En minä ainakaan parempaa paikkaa keksi. Että lopettakaa parjaaminen. Muutin itse Hervantaan Helsingin eliitti-kaupunginosasta Eirasta ja valtavan hyvin olen viihtynyt! Eirassa tuli pyssymies ratikkaan ja oli spurkuja puistossa ja ei luontoa ja ylimielisiä suomenruotsalaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Eirassa asunut:
Hervanta on Suomen paras paikka asua! On hienot ulkoilumaastot ja kaikki palvelut. On nuoreskasta porukkaa, kansainvälisyyttä. Ja iso kaupungin edut ihan lähellä+luonto. En minä ainakaan parempaa paikkaa keksi. Että lopettakaa parjaaminen. Muutin itse Hervantaan Helsingin eliitti-kaupunginosasta Eirasta ja valtavan hyvin olen viihtynyt! Eirassa tuli pyssymies ratikkaan ja oli spurkuja puistossa ja ei luontoa ja ylimielisiä suomenruotsalaisia.

Ja olet asunut siellä kuinka kauan? :whistle:

been there..
En mä Hervantaa villinä läntenä pidä tai erityisen vaarallisena (huumeita, väkivaltaa jne) paikkana. Siis verrattuna muihin kaupunginosiin. Musta se on vain ankea kuten monet muutkin lähiöt. Ongelmia on varmaan joka puolella, mutta vähemmän spuggeja ym näkee vaikka stokkalla kuin hervannan kauppakeskuksessa. Ja vielä vähemmän, tuskin ollenkaan, jos asuu Tampereen ulkopuolella pienemmällä paikkakunnalla. Elämä on toki muutenkin tosi erilaista (ei spugget oo se pääasia) mutta hyvä että se on sellaista mistä itse pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Eirassa asunut:

Ihan samaa mieltä!!!
Etelä-Hervannassa asunut 21-vuotta, koulut yms. käynyt, nuoruuteni viettänyt. Välissä asunut niin Yhdysvalloissa kun Englannissakin myöskin Pappilassa, mutta Hervanta on EHDOTTOMASTI paras paikka! Tosin, vain Etelä-Hervannassa haluan asua, en Pohjoisessa :)

hulina
pakko kommentoida,olen asunut elämäni ekat 10v treen keskustassa ikinä en lasten kanssa muuttaisi keskustaan levotonta aluetta verratuna hervantaan missä olen asunut vuodesta 85.
lapseni on syntynyt täällä vanhempi 14v ei ole ongelmanuori niinkuin joku täällä sanoi hervannassa kasvaneet on.
asun kaupungin vuokra-asunnoissa mutta emme elä sossun rahoilla,mua ei ole ikinä ryöstetty tai hakattu,autoa ei ole koskaan varastettu ei ole edes moottoripyörä kelvannut.

teekkarinkadun läheisyydessä asuin 10v mitä ihmeen varkauksia kaupassa tehdään jatkuvasti!?!

ihme yleistämistä hervannasta täällä asuu 30000 hlö paljon opiskelijoita myös ulkomailta,täällä asuu rikkaita ja köyhiä niinkun joka kaupunginosassa suomessa.

kertokaapa missä lähiössä suomessa ei ole koskaan tapahtunut rikoksia,ei asu narkkeja/juoppoja tai sossun asukkaita,ulkomaalaisia?
varsinkin kun asukusluku on yli 20000hlö

Joka kerta kun perheen kera kävellään tästä Hallilasta Hervantaan ostoksille, niin AINA siellä kuhiseen ties mitä kulkijaa, siis juuri niitä laitapuolen kulkijoita näin kivasti sanottuna, ja kännissä muuten vaan olevia, kapakkaruusuja ym sellaista joihin en välittäis törmätä. Joka kerta ollaan yllättyneitä siitä miten monta eri "tapausta" tulee vastaan. Mieluummin asun siis sellaisessa paikassa jossa ei joka kauppareissulla törmää alkon polttamiin ihmisiin yms... :/ mä en kaipaa jorinoita, kaatuilua ja tappeluita. Ihan rauhaa ja siisteyttä kitoos.

hulina
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Joka kerta kun perheen kera kävellään tästä Hallilasta Hervantaan ostoksille, niin AINA siellä kuhiseen ties mitä kulkijaa, siis juuri niitä laitapuolen kulkijoita näin kivasti sanottuna, ja kännissä muuten vaan olevia, kapakkaruusuja ym sellaista joihin en välittäis törmätä. Joka kerta ollaan yllättyneitä siitä miten monta eri "tapausta" tulee vastaan. Mieluummin asun siis sellaisessa paikassa jossa ei joka kauppareissulla törmää alkon polttamiin ihmisiin yms... :/ mä en kaipaa jorinoita, kaatuilua ja tappeluita. Ihan rauhaa ja siisteyttä kitoos.
kummalista kun minä en näe tappeluita joka päivä kun käyn kaupoilla joo juoppoja varmaankin tulee vastaan johtuu ihan siitä kun baarit,alko ja kaupat on keskustassa mistä alkoa saa.......
kyllä niitä juoppoja hallilassakin asuu!

oletko ikinä käynyt etkussa?

mihin aikaan sä kävelet? mulle kun noita ei tule läheskään joka päivä vastaan

hulina
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
mihin aikaan sä kävelet? mulle kun noita ei tule läheskään joka päivä vastaan
samaa ihmettelen?

Yhteistyössä