been there..
Niin lisään vielä, että ei se Hervanta ainoa ällö lähiö minusta ole. Musta kaikki vastaavat lähiöt ovat kamalia asuinympäristöjä. Eivät minua varten.
Jollain meni insinöörit ja diplomi-insinöörit sekaisin..Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:Diplomi-insinööreistä ja arkkitehdeistä työttömänä on koko Suomessa 2,1 %. Ehkä se sitten sinusta on paljon vai onko sinulla jotain luotettavampia tilastoja?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Noita insinöörejä riittää kyllä joka paikassa, niitähän on muutenkin ihan liikaa koulutettu ja sitten sitä ollaan työttöminäAlkuperäinen kirjoittaja hmmm:Diplomi-insinöörit ovat varmaan pelottavia. Joka viides tamperelainen diplomi-insinööri asuu Hervannassa, joka on eniten suhteessa väkilukuun koko Tampereen seudulla. Ja sitten, kun Hervannassa on vielä melkoisesti diplomi-insinööriksi opiskelevia sekä Hermian vuoksi päivisin tunkee vielä muualta lisää tänne töihin, niin kyllähän siinä alkaa insinöörifoobikkoa alkaa ahdistamaan.
http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article121958.ece
(Lähde: Tekniikan Akateemisten liiton työllisyyskatsaus, 3. vuosineljännes 2008)
Sitä mä en väitäkkään että sä olisit,mutta totuus on se että suurin osa ongelmaisista asuu samalla tienoolla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hervantaa haukkuvat yleensä ne, jotka eivät koskaan ole täällä asuneet!
Itse olen viihtynyt täällä jo 25-vuotta, ja uusi asunto Etelä-Hervannasta haussa samalta alueelta kuin nytkin.
PS: ikinä en ole ollut sossun asiakas tai narkkari=)
Tiedän että kaupunginkin vuokra-asuntoja on monissa paikoissa, mutta myös siellä Hervannassa. Sanoinkin, etten pidä mistään kerrostalolähiöistä samoista syistä. Kamalaa ympäristöä, esteettisesti rumaa, ei välttämättä luonnon läheisyyttä tai kauniita maisemia, sosiaaliset ongelmat näkyvissä, spuggeja ostarissa jossa pitäisi käydä joka päivä ruokakaupassa jne. Kerrostalolähiöt eivät vain ole mun juttu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Musta on hassua, kuinka ihmiset luulevat, että kaupungin vuokra-asunnot ovat vain määrätyissä lähiöissä. Esim. Tampereen kaupungin vuokra-asuntoja sijaitsee oikeastaan joka kaupunginosassa ja kun vielä ottaa päälle muut sosiaalisin perustein jaettavat vuokra-asunnot, niin niitä on oikeasti vähän joka nurkalla. Myös niillä ns. arvostetuilla alueilla.
Asuin aiemmin pientaloalueella ja yllätyksekseni huomasin vasta vuoden asuttuani, että naapuririvari oli vuokrakämppiä. Ihmiset vain kuvittelevat, että vuokratalot ovat määrätynlaisia ja määrätyissä paikoissa, eivätkä tajua ollenkaan, että saattavat jopa asua sellaisen vieressä.
Ei puhe ollut vuokra-asunnoista yleensä, vaan kaupungin vuokra-asunnoista. Jos elää sossulla ym, niin todennäköisyydet ovat isommat että on myös muita ongelmia kuin raha-asiat.Alkuperäinen kirjoittaja vieras Hervannasta=):Ajatelkaapa, että jopa Tammelassa ja Lapinniemessä on vuokra-asuntoja, O-ou. Siis hirveitä slummeja...eikö niin. Ja narkkarinkin olen nähnyt Keskustorilla, joten koko Tampere on ilmeisesti julistettava asuinkelvottomaksi.
Nico-Jessica voi muuten joutua päiväkodissa huonomman aineksen joukkoon. Vit*u mitä jeesustelua!!!
Terveisiä Hervannasta!
Alkuperäinen kirjoittaja M.Häkkinen:Kummassakaan kukaan ei käy töissä eikä maksa veroja... HAHhHhHhAAHAHAHAHAHHH!!!!!!!!
Ainakin Tammelassa on montakin nimenomaan kaupungin vuokrataloa...Alkuperäinen kirjoittaja been there..:Ei puhe ollut vuokra-asunnoista yleensä, vaan kaupungin vuokra-asunnoista. Jos elää sossulla ym, niin todennäköisyydet ovat isommat että on myös muita ongelmia kuin raha-asiat.Alkuperäinen kirjoittaja vieras Hervannasta=):Ajatelkaapa, että jopa Tammelassa ja Lapinniemessä on vuokra-asuntoja, O-ou. Siis hirveitä slummeja...eikö niin. Ja narkkarinkin olen nähnyt Keskustorilla, joten koko Tampere on ilmeisesti julistettava asuinkelvottomaksi.
Nico-Jessica voi muuten joutua päiväkodissa huonomman aineksen joukkoon. Vit*u mitä jeesustelua!!!
Terveisiä Hervannasta!
Tiedän että niitä on eri kaupunginosissa. Mutta en kasvattaisi lapsia tammelassakaan. Yksin voisin asuskella, mutta kaipaan luontoa lähemmäs ja rauhallisempaan ympäristöön. Ei syynä siis ole vain se, että on kaupungin vuokra-asuntoja vaan koko miljöö, joka ei esim lähiöissä viehätä enkä viihtyisi. Asuinympäristö vaikuttaa perheen elämäntapaan aika monella tavalla ja paras kai jos kukin löytää itselleen sen parhaan. Hyviä lapsia voi kasvattaa varmaan missä vain, mutta ei olisi mun juttu asua Hervannassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainakin Tammelassa on montakin nimenomaan kaupungin vuokrataloa...Alkuperäinen kirjoittaja been there..:Ei puhe ollut vuokra-asunnoista yleensä, vaan kaupungin vuokra-asunnoista. Jos elää sossulla ym, niin todennäköisyydet ovat isommat että on myös muita ongelmia kuin raha-asiat.Alkuperäinen kirjoittaja vieras Hervannasta=):Ajatelkaapa, että jopa Tammelassa ja Lapinniemessä on vuokra-asuntoja, O-ou. Siis hirveitä slummeja...eikö niin. Ja narkkarinkin olen nähnyt Keskustorilla, joten koko Tampere on ilmeisesti julistettava asuinkelvottomaksi.
Terveisiä Hervannasta!
Alkuperäinen kirjoittaja Eirassa asunut:Hervanta on Suomen paras paikka asua! On hienot ulkoilumaastot ja kaikki palvelut. On nuoreskasta porukkaa, kansainvälisyyttä. Ja iso kaupungin edut ihan lähellä+luonto. En minä ainakaan parempaa paikkaa keksi. Että lopettakaa parjaaminen. Muutin itse Hervantaan Helsingin eliitti-kaupunginosasta Eirasta ja valtavan hyvin olen viihtynyt! Eirassa tuli pyssymies ratikkaan ja oli spurkuja puistossa ja ei luontoa ja ylimielisiä suomenruotsalaisia.
Alkuperäinen kirjoittaja Eirassa asunut:Hervanta on Suomen paras paikka asua! On hienot ulkoilumaastot ja kaikki palvelut. On nuoreskasta porukkaa, kansainvälisyyttä. Ja iso kaupungin edut ihan lähellä+luonto. En minä ainakaan parempaa paikkaa keksi. Että lopettakaa parjaaminen. Muutin itse Hervantaan Helsingin eliitti-kaupunginosasta Eirasta ja valtavan hyvin olen viihtynyt! Eirassa tuli pyssymies ratikkaan ja oli spurkuja puistossa ja ei luontoa ja ylimielisiä suomenruotsalaisia.
kummalista kun minä en näe tappeluita joka päivä kun käyn kaupoilla joo juoppoja varmaankin tulee vastaan johtuu ihan siitä kun baarit,alko ja kaupat on keskustassa mistä alkoa saa.......Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:Joka kerta kun perheen kera kävellään tästä Hallilasta Hervantaan ostoksille, niin AINA siellä kuhiseen ties mitä kulkijaa, siis juuri niitä laitapuolen kulkijoita näin kivasti sanottuna, ja kännissä muuten vaan olevia, kapakkaruusuja ym sellaista joihin en välittäis törmätä. Joka kerta ollaan yllättyneitä siitä miten monta eri "tapausta" tulee vastaan. Mieluummin asun siis sellaisessa paikassa jossa ei joka kauppareissulla törmää alkon polttamiin ihmisiin yms... :/ mä en kaipaa jorinoita, kaatuilua ja tappeluita. Ihan rauhaa ja siisteyttä kitoos.
mihin aikaan sä kävelet? mulle kun noita ei tule läheskään joka päivä vastaanAlkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:Joka kerta kun perheen kera kävellään tästä Hallilasta Hervantaan ostoksille, niin AINA siellä kuhiseen ties mitä kulkijaa, siis juuri niitä laitapuolen kulkijoita näin kivasti sanottuna, ja kännissä muuten vaan olevia, kapakkaruusuja ym sellaista joihin en välittäis törmätä. Joka kerta ollaan yllättyneitä siitä miten monta eri "tapausta" tulee vastaan. Mieluummin asun siis sellaisessa paikassa jossa ei joka kauppareissulla törmää alkon polttamiin ihmisiin yms... :/ mä en kaipaa jorinoita, kaatuilua ja tappeluita. Ihan rauhaa ja siisteyttä kitoos.
samaa ihmettelen?Alkuperäinen kirjoittaja plääh:mihin aikaan sä kävelet? mulle kun noita ei tule läheskään joka päivä vastaanAlkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:Joka kerta kun perheen kera kävellään tästä Hallilasta Hervantaan ostoksille, niin AINA siellä kuhiseen ties mitä kulkijaa, siis juuri niitä laitapuolen kulkijoita näin kivasti sanottuna, ja kännissä muuten vaan olevia, kapakkaruusuja ym sellaista joihin en välittäis törmätä. Joka kerta ollaan yllättyneitä siitä miten monta eri "tapausta" tulee vastaan. Mieluummin asun siis sellaisessa paikassa jossa ei joka kauppareissulla törmää alkon polttamiin ihmisiin yms... :/ mä en kaipaa jorinoita, kaatuilua ja tappeluita. Ihan rauhaa ja siisteyttä kitoos.
Ei muuten asu enää, ohjataan muualle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:sossujen asiakkaat yleensä asuu hervannassa, kun sinne ne ohjataan..eli kyllä sekin jotain kertoo