Mieleenjääneet rikokset???

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24004907:
Moni näistä jo mainituista, mutta myös se

kun se joku kansanedustaja tappoi vaimonsa silloin kun oli niiden lapsen 2-vuotispäivä.

Ja se, kun se joku nuori äiti poltti koko talon ja siellä mukana 2 lasta.
Kansanedustaja??? Tarkoitatko tätä tapausta jossa mies tappoi vaimonsa joka oli Jämsän kaupunginvaltuuston pj?

Pieni britti-James, ihan hirveää, yleensäkin kaikki lapsiin kohdistuva saa raivon valtaan.

Turussa joskus tapahtui henkirikos jossa naisopettaja surmattiin rakastajansa toimesta. Se rakastaja oli töissä samassa talossa kuin minä ja todella hyvännäköinen tapaus.

[QUOTE="vieras";23961201]Porissa 90-luvun alussa tapettiin nuori nainen ja heitettiin ruumis alas parvekkeelta. Ruumis oli peittettynä ruohikolla koko päivän ja moni lapsi oli käynyt kurkkimassa sinne alle.

.[/QUOTE]

Ai Porkassa se nainen, jota oli piirrelty tussilla?

Porissa on myös kadonnut se Jari Lammasniemi (joskus 80-luvun lopussa muistaakseni), ei ole löytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24005078:
Voi olla, että oli (vaan)kaupunginvaltuustossa (olisko ollu ehdolla vaaleihin tms.?), mutta aivan kamalaa kertakaikkiaan.
Joo se oli kamala juttu! Kaksivuotias lapsi tosiaan ollut vieressä ja ollut ihan veriroiskeissa :( Mitähän siinäkin oli miehen päässä liikkunut, ei herranen aika sentään!

"susanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24005021:
Ai Porkassa se nainen, jota oli piirrelty tussilla?

Porissa on myös kadonnut se Jari Lammasniemi (joskus 80-luvun lopussa muistaakseni), ei ole löytynyt.
Tämän olisin myös itse maininnut. Oon asunut 80-luvulla samassa talossa (siis Keulantie 6:ssa) ja senkin vuoksi juttu oli hätkähdyttävä. Kuolleeseen naiseen oli muistaaksesi piirretty "saatanallisia kuvioita", tai niiksi ne ainakin tulkittiin.

Samoin mileen on syöpynyt Valjakkalan ja hänen tyttöystävänsä etsintä. Marita asui (silloin kun Åmselen surmat tehtiin) samassa talossa kuin me ja siksi tapaus järkytti syvästi 13-vuotiasta tyttöstä.

[QUOTE="vieras";24008743]Suurimman osan Suomen raiskauksista tekevät suomalaiset.[/QUOTE]

No sepä vasta oiskin huolestuttavaa jos suurimman osan rikoksista tekis maahanmuuttajat joita kuitenkin pieni osa suomalaisista. Teki niitä raiskauksia ja rikoksia kuka tahansa, ihan yhtä väärin se on silti!
Tänään oli otsikoissa kun 26v mies oli puukotettu kuoliaaksi Tallinnanaukiolla Itiksessä. Kaveri heti ynnäili "itis", "puukotus", "tallinnanaukio"... Ihan varmana on mamu joka tehnyt ton. No eipä ollutkaan kuin kaksi ihan suomalaista nuorukaista. Jotenkin tuosta mamujen leimaamisesta on tullut tapa, ihan kuin siitä saisi "Mitäs minä sanoin"-olon kun selviää että mamu on tehnyt rikoksen. Mun tekee pahaa uhrin ja omaisten vuoksi, oli sitten tekijä minkä maalainen tahansa.

• Tykkää
Reactions: Ilona83
"jokeri"
Kohta alkaa oikeasti joutumaan porukkaa saunan taakse, kun täällä vitun lintukodossa ei saa minkäänlaista tuomiota pahimmasta teosta lapselle. Jumalauta.... en muuta sano!!!!!!

Paskaperse-tuomarit ym. eivät välitä mistään. Kunhan rahat saavat työstään.

Mä en voi tähän sanoa enää mitään, koska sitten varmaan mua luultaisiin riskiksi. Mutta oman käden oikeus voisi olla jo suotavaakin...
Samaa mieltä, mutta pakko oikaista ettei tuomarit tee päätöstä näistä tuomioista. Varmaan tiesitkin, mutta helposti saa sen käsityksen, että olisi tuomareiden vika.

nämä
Eniten mieleenjääneitä rikoksia on olleet sellaiset, jotka on tapahtuneet tuttavapiirissä. Tai kun uhrin, tai syyllisen on tietänyt/tuntenut. Tai niitä miettii useinmiten. Nämä ei ole suuria juttuja mediassa olleet, kaikista kuitenkin joku pieni juttu kirjoitettu. Yhdestä isompikin. Se oli, kun tuttu nuori mies tappoi toisen ihmisen (tiesin nämä molemmat). Itsellä oli joskus teini-iässä ollut kähinää ja kinastelua tämän tappajan kanssa. Joskus jopa meinannut tappeluksi mennä. Vähän häiriintynyt lapsi/nuori oli (ja on) kyseessä...

Nyt ihan hiljattain on päässyt vapaaksi (tai ollut lomilla, en ole varma). On tullut törmättyä ja hän kyllä mut muistaa.. Ei olla koskaan juteltu, mutta se tuijotus hänen puoleltaan :/ Pelottavaa jotenkin.

Sitten mediassa paljon olleet Eveliina Lappalainen, Juha Valjakkala, Ulvilan surma yms. Ulkomaalaisista Madeleinen katoaminen, Baby P järkytti suuresti (samanikäinen ja näköinen poika, kuin minun poikani) Baby Brianna ja muut samankaltaiset :(

Alkuperäinen kirjoittaja nämä;24020932:
Eniten mieleenjääneitä rikoksia on olleet sellaiset, jotka on tapahtuneet tuttavapiirissä. Tai kun uhrin, tai syyllisen on tietänyt/tuntenut. Tai niitä miettii useinmiten. Nämä ei ole suuria juttuja mediassa olleet, kaikista kuitenkin joku pieni juttu kirjoitettu. Yhdestä isompikin. Se oli, kun tuttu nuori mies tappoi toisen ihmisen (tiesin nämä molemmat). Itsellä oli joskus teini-iässä ollut kähinää ja kinastelua tämän tappajan kanssa. Joskus jopa meinannut tappeluksi mennä. Vähän häiriintynyt lapsi/nuori oli (ja on) kyseessä...

Nyt ihan hiljattain on päässyt vapaaksi (tai ollut lomilla, en ole varma). On tullut törmättyä ja hän kyllä mut muistaa.. Ei olla koskaan juteltu, mutta se tuijotus hänen puoleltaan :/ Pelottavaa jotenkin.

Sitten mediassa paljon olleet Eveliina Lappalainen, Juha Valjakkala, Ulvilan surma yms. Ulkomaalaisista Madeleinen katoaminen, Baby P järkytti suuresti (samanikäinen ja näköinen poika, kuin minun poikani) Baby Brianna ja muut samankaltaiset :(
Mä kans tiiän lähinnä Keski-Suomen ajoilta noita murhamiehiä ja rötöstelijöitä. Siellä jotenkin tuntuu olevan yleistä tuommoinen alamaailman välien selvittely. Sieltä on suuri osa näitä "pohjasakkoja" kuollut hyvinkin nuorena pois. PK-seudulle muutin jo 15v sitten vaikkakin tein välillä töitä Jyväskylässä, täällä ei niin alamaailman tyyppeihin törmää kuin pikkukylissä, ellei nyt satu hengailemaan itiksessä Tallinnanaukiolla tai huonomaineisten lähiöiden baareissa. Niistä kun pysyy poissa niin aika paljon elämä helpottuu.

Kyllä mulle on jäänyt parhaiten mieleen Bodom -tapahtumat.

Muistan, kun äiti puhui tapauksesta paljon. Ei siis olisi halunnut päästää ketään esim. festareille telttailemaan.
Perheen kanssa kyllä käytiin telttailemassa, kai nekin on olleet äitille kovia paikkoja...en tiedä.

Ikuisena telttailupelkoisena olen melkeinpä iloinen, että voin kuvitella, että syyllinen mahdollisesti löydettiin...

Jammu, aina sillä vitsailtiin että kohta Jammu tulee pervoilemaan. Raisa Räisänen kun äitini siitä paljon puhuu ja vitsaili, että vaarini junaradan vierestä löytämä laukku on varmaan ollut Raisan etc, ei tullut nukuttua. Useat lapsen surmat, joissa äiti hukutti lapsensa makuupussissa ammeeseen ja toinen jossa heitti kaivoon kaikki lapsensa. Useat lapsen murhat usassa on mieleen jääneet. Kai niitä muitakin olisi, jos muistelisi kunnolla.

"Minävain"
Liikaa ja liian monia, joten menin ja ostin juuri vuodesta 93 tähän asti kaikki alibi lehdet. (pitäisi jaksaa iskeä ne kansioihin, että säilyvät)
ja laitoin tilauksen tulemaan seuraavalle 18kk:delle.
Siinä on hetkeksi luettavaa ja varmasti pomppaa paljon karmeita juttu eteen joista en ole edes ollut tietoinen. :S

Hankin nuo juurikin siksi että moni juttu on jäänyt vaivaamaan ja netistä ei enää löydä niistä tarkkaa infoa

taalla jossain
Kerran lapsena lahdin kaverin kanssa ominpain retkeilemaan, nyt myohemmin ajatellen oli aika hurja reissu kun kaveltiin useita kilometreja kotoa ja paadyttiin iltamyohaan johonkin uimarannalle jossa viela kaytiin uimassa. Isa sitten onneksi loysi sielta, en edes ymmartanyt etta mitaan vaaraa olisi ollut. Kotona aiti oli tosi jarkyttynyt ja itki, muistan vielakin ja silloin sain kuulla Jammusta. Siksi on jaanyt hyvin mieleen.

Itselle eniten tuntuu pahalta lasten kiduttaminen, koska lapsilla ei mitään puolustuskykyä ole.. :/ Kauheaa lukea näitä juttuja ja vaan toivoa, ettei koskaan tule omaan lähipiiriin tai omille lapsille vastaavaa.. Katoaisivat, pahoinpidellään, raiskataan, murhataan..

Yhteistyössä