Miehn treenikaveri haluaa ostaa mieheni siittiöitä! :o

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Noniin! Ja mies vielä sanoi harkitsevansa kun kunnollisen(?) korvauksen saisi, kehuskeli vaan kun on minut saanut niin helposti raskaaksi |O
Kun se ei tajua, ollaan aiemmin puhuttu siitä että voisinko esim luovuttaa munasoluja, mutta eri asia on kun se tulee kumminkin tuttaville, niin kyllähän siihen tunneside tulisi, ja omana varmaan pitäisi vaikkei saisi :$
Voi vihne, niin hölmölän hommaa taas, sanoin miehelle ettetkai tosissaan mieti, saat kyllä saman tien unojhtaa!!! |O |O |O |O |O

Et periaatteessa voi mitään, jos miehesi on päättänyt luovuttaa siittiöitään kaveripariskunnalle. Voihan olla, etteivät he tee hedelmöitystä ollenkaan virallisesti, vaan "kotikonstein" (tavalla tai toisella... =) ), jolloin siittiöistä voi maksaa ja niiden alkuperä jää salaiseksi ulkopuolisilta.

Jos pariskunta on naimisissa, niin sinulla ei ole mitään mahdollisuutta saada lapsen alkuperää selville, siinä tapauksessa, että miehesi salaa "luovutuksen" sinulta!

hedelmöityshoitojen kautta klinikalla tehdyssä siirrossa ei miehelle tuu elatusvastuuta,mutta tuossa tapauksessa saattaa mies joutua jopa elatusvastuuseen.

teidän pitäis keskenään päättää tuo asia,ja jos sinä et hyväksy se pitäisi unohtaa. sama toisinpäin.

Luovutetuista siittiöistä on pulaa, joten jonot on pitkät.
Ehkä he tahtoisivat nopeammin saada jotain aikaseksi.
Kun siittiöitä luovutetaan, niin eihän ne silloin enää omia ole. Ja nehän on vaan soluja! Mitä niitä suotta omimaan, jos voi toista niillä auttaa. Siitä syntyvä lapsi ois ko. pariskunnalle täysin oma, ei yhtään vähempää kuin täysin biologisestikaan omaa verta. Lapsettomuudesta kärsivä pariskunta ehkä ajattelee asiasta vähän erilailla kuin hedelmälliset.

Tietysti jos se tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä, niin eihän se sitte kannata. Mutta jos voi auttaa, niin miksi ei auttais?

Aika erikoista... Miltäköhän osapuolista sitten tuntuis, kun se niillä lainatuilla siittiöillä alkunsa saanut lapsi olisi siinä edessä, lihaa ja verta? Varmaan aika oudolta. Musta tuntuis oudolta, jos mun miehellä ois biologinen lapsi jonkun toisen naisen kanssa, mutta isä olisi silti joku muu. Olisin mustasukkainen siitä, miten minun mieheni piirteet sekoittuisivat siinä lapsessa sen naisen piirteisiin.

Pitäisi olla aika sinut tuollaisenkin asian kanssa, ennekuin suostuisi.

Jos minä olisin hedelmätön mies, pyytäisin sukusoluja veljeltäni. Tai joltain ihan vieraalta. Kaiken outouden ja ihmeellisten tuntemusten välttämiseksi, lapsen parasta ajatellen.

Olisi se outo ajatus että tuttavapariskunnan lapsi on saanut alkunsa oman ukon siittiöillä. Vaikea siihen olisi objektiivisesti suhtautua :| Luulen etten itse suoralta kädeltä suostuisi moiseen... Vaikka lapsen vanhemmat toki olisivat ne, jotka lapsen saavat, sitä lasta tulisi kuitenkin väkisinkin katseltua sillä silmällä, että löytyykö ukon näköä yms. Ja hämmentävä ajatus on myös se, että hän olisi meidän lastemme sisarpuoli.

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Luin erään viestin mieheni puhelimesta, ja kysyin mitä sillä tarkoitettiin niin mies lopulta kertoi että eräs hänen treenikaverinsa oli ehdottanut hänelle että hän voisi avokkinsa kanssa ostaa hänen siittiöitään!!!
!

Myiskö se minullekin? :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
miksi mua ei häiritse ollenkaan tuo...
jos on hyväkin tuttu ja tehtäis kirjallinen sopimus siitä ettei miestä koskaan ei ikinä voitas yhdistää tuohon lapseen tai pyydettäis häneltä mitään ja siittiöt luovuttaa kupissa niin mikäpä siinä mun puolesta.

No mikäpä sua häiritsis. Mitä sitten jos mies saunoo sekasaunassa muiden naisten kanssa, mitä tuosta välittämään. Tai jos mies hedelmöittää tuttavapariskunnan naisen siittiöillään. Mitäpä sitä tosiaan mistään välittämään kun voi olla välinpitämätön =) Eriasia on se, milloinka välinpitämättömyys on enää normaalia. Oletko masentunut :o

Taitaapa laki olla biologisen lapsen puolella, eli suotta tuollaisia kirjallisia sopimuksia tekee...

Jo teillä on taas jutut!

Luuleekohan se mies, että hän voi kiksauttaa kaikki maailman naiset yhtä helposti raskaaksi kuin oman vaimonsa? Taitaa siinäkin olla jotain kemiaa, ei se kaikkien kanssa ihan noin vain käy, vaikka hyviä siittiötä olisikin kasapäin.

En tiedä lukeeko ap tätä enää, mut vastaan nyt kuitenkin.

Meillä on lapsi luovutetuilla siittiöillä, lapsi on MEIDÄN oma, ei mun ja "jonkun äijän" vaan mun ja mieheni, ihmiset jotka tähän hoitomuotoon lähtee joutuu todella pohtimaan asian läpi. Biologia ei merkitse kaikkea eikä tee kenestäkään isää tai äitiä, vaan lapsesta huolehtiminen on se mikä muodotaa vanhemmuuden.

MUTTA, laitapa miehesi lukemaan tämä tai selitä asia hänelle muuten.. Lasta ei ole kovinkaan suositeltavaa hankkia tutuilla soluilla, ja jos näin tehdään on molempien osapuolien syytä käydä psykologilla(lapsettomuusjuttuihin erikoistuneella, klinikoiden kautta pääsee) koska päätös ei ole pieni eikä ongelmaton. Nimenomaan nämä kiintymys/jäkikäteistunnelmat ym. kysymykset pitäsi käydä läpi.
Jos miehesi haluaa auttaa, olisiko ristiinluovuttaminen mahdollista(munasoluissa on mut siittiöistä en tiedä) eli hän luovuttaisi klinikalla siittiöitä, jotka annettaisiin tuntemattomalle pariskunnalle mutta tämä tuttu pariskunta sais jonkun muun luovuttajan siittiöitä käyttöön nopeammin kun voisi tarjota luovuttajaa. Tämä tietysti vain siinä tapauksessa et ongelmana on hoitojojen pituus ja luovuttajien vähäisyys.
Mun mielestä se onkin ainoa hyvä/ymmärrettävä syy tuollaiseen pyyntöön,kaikkien luovuttajien sukutausta ja suvun sairaudet kartoitetaan joten minkään "et tietää ettei oo mitään sairauksia suvussa"-tyyppisten syiden takia ei tuttua luovuttajaa tarvita.

Luulen(toki tämä on vain mun luulo) et nyt on se tilanne et sun miehes treenikaveri ja vaimonsa tuntevat olonsa epätoivoisiksi lapsettomuuden edessä, mut joko A) eivät ole perehtyneet luovutetuilla soluilla tehtäviin hoitoihin oikeasti kunnolla tai B) ei ole rahaa kyseisiin hoitoihin.. Molemmat ovat hyvin huonoja syitä lähteä toteuttamaan "tuttu luovuttaja/kotikonstein hedelmöitys, eli muumimuki tms. tekniikka"-tyyppistä ratkaisua ongelmaan.
Huono heidän kannaltaan, sun kannalta ja sun miehes kannalta, mut ennenkaikkea mahdollisen tulevan lapsen kannalta.

Yhteistyössä