Miehet: Mitä pahaa siinä on, jos joku nainen ihastuu sinuun?

• Viestiketjun aloittaja Mikä pettymys
  • Ensimmäinen viesti
Mikä pettymys
Miksi sitä naista pitää alkaa dissaamaan?

En nyt oikein ymmärrä tätä yhtälöä. Olin tosi kiinnostunut siitä miehestä ja frenditasolla oltiinkin aluksi, kunnes mulla tosiaan meni ihastumisen puolelle.

Yhtäkkiä mies lakkasi vaan juttelemasta ja teki sitten vielä viimein yhden tosi paskamaisen jutun, mistä mulle tuli tosi kamalan tyrmistynyt olo. Olen nyt monta päivää itkenyt, kun minut oikeasti lyötiin niin maanrakoon, että en tiedä kauanko tässä menee, että saan haavat nuoltua :'(

AS
Mä voin naisena vastata... koska joskus, se voi tuntua ihan sairaan ahdistavalle, kun sulla itsellä ei ole pienintäkään ripausta kiinnostusta toista kohtaan ja olet olettanut teidän olevan ihan vaan kavereita. Sitten paljastuukin, että se toinen on ihan lätkässä suhun.
Siinä tulee osittain vähän "petetty" olo.

"a.p."
Mä voin naisena vastata... koska joskus, se voi tuntua ihan sairaan ahdistavalle, kun sulla itsellä ei ole pienintäkään ripausta kiinnostusta toista kohtaan ja olet olettanut teidän olevan ihan vaan kavereita. Sitten paljastuukin, että se toinen on ihan lätkässä suhun.
Siinä tulee osittain vähän "petetty" olo.
Miksei voinut sanoa, että ahdistaa? MIksi piti odottaa siihen asti, että se purkautui tylyllä tavalla?
Olisin kyllä ymmärtänyt vähemmästäkin antaa tilaa ja jättää rauhaan :(

Tapani
Olen itse ihmetellyt sitä, miksi naiset ihastuessaan pitävät kyseenalaistamattomana oikeutenaan saada ihastuksensa kohteen itselleen. Kyllä se nyt niin on, että molempien on tuossa pelissä oltava mukana, eikä kukaan voi yksin päättää, että nytpä minä otan tuosta miehen itselleni. Jos sitä, että mies ei tuohon itsesi yksin päättämään parisuhteeseen hyppää mukaan, niin se ei ole mitään dissaamista. Se, että olet nyt monta päivää itkenyt, ei jodu siitä miehestä, vaan siitä, että et kykene elämään omien epärealististen odotustesi kanssa.

Itse olen huomannut seuraavan kierteen toituvan kerta toisensa jälkeen suomalaisten naisten kanssa. Ensin ollaan ihan hyviä kavereita, sitten nainen päättää että nyt olenkin ihastunut, ja kun siihen ei vastaa niin sitten yritetään suhdetta pakottaa kontrolloimalla, jolloin parisuhteesta kiinnostumanton mies pakotetaan ottamaan etäisyyttä. Lopulta sitten kostovaihe, jossa tätä etäisuyyden ottamista yritetään kaikin mahdollisin keinoin rangaista.

Ja näin te naiset siis kohtelette mihiä, jotka eivät teille ole mitään muuta tehneet kuin yrittäneet olla teille hyviä ystäviä/työkavereita.

viera.s
[QUOTE="a.p.";30497361]Miksei voinut sanoa, että ahdistaa? MIksi piti odottaa siihen asti, että se purkautui tylyllä tavalla?
Olisin kyllä ymmärtänyt vähemmästäkin antaa tilaa ja jättää rauhaan :([/QUOTE]

Ilmeisesti oli jo aiemmin paljastunut, että ihastuksesi on yksipuolista? Silloin pitää ihan itse tajuta antaa tilaa ja jättää toinen rauhaan.

Olen minäkin joskus ollut ihastunut mieheen yksipuolisesti ja kun tämä paljastui, otin ihan itse etäisyyttä. Jos olin ennen kuin suoremmin asian paljastin vähän flirttaillut jne., en sellaista tietenkään tehnyt kun tiesin, ettei mies ollut kiinnostunut. Tottakai yksipuolinen ihastus yleensä välejä vähän etäännyttää ja se on molempien etu. Ihastuksen kohde ei joudu ahdistumaan, kun huomaa selvästi, ettei toinen enää yritä mitään. Ja ihastunut pääsee paremmin tunteistaan eroon, kun ei enää roiku ihastuksen kohteessa millään tavoin.

Sinä et ole ilmeisesti ymmärtänyt hienovaraisempia vinkkejä, joten tilanne on kärjistynyt ikävällä tavalla. Sinähän kirjoitit, että mies oli tuota ennen jo lakannut juttelemasta sinulle, eikös se nyt ole aika selvä viesti?

Ymmärrän kyllä toisaalta sen, että ihastuneena ei haluaisi luopua toivosta. Siksi itse olen suoraan kysynyt ja suoran vastauksen saanutkin, kun asia on jäänyt mietityttämään. Kiusallinen tilanne toki puolin ja toisin, mutta parempi minusta asiallisesti kysyä kuin jäädä roikkumaan perään. Onhan niitä epäselvempiäkin tilanteita joskus ollut, kun mitään selvää vastausta ei ole millään saanut, mutta silloin asia on ollut miehellekin epäselvä (eli mies on ollut jollain tasolla kiinnostunut, ei kuitenkaan parisuhdemielessä ainakaan sillä hetkellä).

Tap
"Miehinen fiilis tulee siitä, että pääsee runttaamaan naisen jalat auki lihasmassan turvin. "

No jos naisilla on tuommoiset miesfantasiat, niin sitten ymmärrän, että pettyvät annettuaan signaalin että 'no nyt pääset runttaamaan,' ja mitään ei tulekaan. Tuo Jenhnnyn viesti sanoo paljon enemmin hänen omasta mielentilastaan kuin miehistä.

kkkkkkk
[QUOTE="a.p.";30497361]Miksei voinut sanoa, että ahdistaa? MIksi piti odottaa siihen asti, että se purkautui tylyllä tavalla?
Olisin kyllä ymmärtänyt vähemmästäkin antaa tilaa ja jättää rauhaan :([/QUOTE]

Usein käy niin että ihastunut ihminen ei tosiaan ymmärrä hyvällä.

M1e5
"Miehet: Mitä pahaa siinä on, jos joku nainen ihastuu sinuun?"

Osoititko kysymyksesi sille ihastuksellesi, Suomen vajaalla perille miljoonalle miehelle, vai kenties puolelle maailman täysi-ikäisestä väestöstä?

Tapani
Ettekö te trollit voisi avata omaa kyynistä keskusteluanne niin ettei joka ainoaa asiallista keskustelua tarvitsisi kaapata. Tuommoinen huomion tavoittelu joka ei keskustelua ei ole terveiden aikuisten, vaan epävarmojen 12-vuotiaiden käyttäytymistä.

Nyt tein oikestaan virheen, koska mielentyerveyden asiantuntijoiden mukaan tämän huomioimalla palkitsen tuommoista häiriintyneisyyttä, ja vain yllytän heitä jatkamaan tuota joka 15 sekunnin välein palstan tarkistamista siltä varalta että joku olisi heidät huomannut.

Ihan oikeesti. Vihaisten reaktioiden kalastelu ei yhtään helpota teidän yksnäisyydentunnettanne.

"näinpä"
Usein käy niin että ihastunut ihminen ei tosiaan ymmärrä hyvällä.
Naulankantaan, olen joskus ollut tilanteessa jossa yritin monesti vihjata "kaverille" ettei kiinnosta. Kerroin yhdenyönjutuista vaikka näin että häntä sattuu ei auttanut sama koiran lailla seuraaminen jatkui. Sekään ei auttanut vaikka sanoin ihan suoraan, alkoi olla jo itsellä sellainen olo että joudun hakemaan lähestymiskieltoa tai vastaavaa että pääsen naisesta eroon.

"a.p."
[QUOTE="näinpä";30497630]Naulankantaan, olen joskus ollut tilanteessa jossa yritin monesti vihjata "kaverille" ettei kiinnosta. Kerroin yhdenyönjutuista vaikka näin että häntä sattuu ei auttanut sama koiran lailla seuraaminen jatkui. Sekään ei auttanut vaikka sanoin ihan suoraan, alkoi olla jo itsellä sellainen olo että joudun hakemaan lähestymiskieltoa tai vastaavaa että pääsen naisesta eroon.[/QUOTE]

En todellakaan ole noin käyttäytynyt. Eikä se mies ole mulle sanonut, ettei kiinnosta, eikä se ole tuollaistakaan tehnyt, että olisi omista seksijutuistaan retostellut.
Enkä ole koiran lailla seurannut.
Olen kuitenkin yrittänyt, huom. alleviivaan yrittänyt käyttäytyä fiksusti. Mitä nyt olen saattanut vähän takellella sanoissa, punastella ja änkyttää. :(
Enkä ole tyrkyttänyt seuraani laisinkaan.
Enkä ole mitään "hienovaraisia vihjailuja" nähnyt. Yhtäkkiä vaan lakkasi puhumasta jne.

"näinpä"
[QUOTE="a.p.";30497732]En todellakaan ole noin käyttäytynyt. Eikä se mies ole mulle sanonut, ettei kiinnosta, eikä se ole tuollaistakaan tehnyt, että olisi omista seksijutuistaan retostellut.
Enkä ole koiran lailla seurannut.
Olen kuitenkin yrittänyt, huom. alleviivaan yrittänyt käyttäytyä fiksusti. Mitä nyt olen saattanut vähän takellella sanoissa, punastella ja änkyttää. :(
Enkä ole tyrkyttänyt seuraani laisinkaan.
Enkä ole mitään "hienovaraisia vihjailuja" nähnyt. Yhtäkkiä vaan lakkasi puhumasta jne.[/QUOTE]

Niinhän se taisi ajatella nainen joka minuakin vainosi.

Yhteistyössä