MIehet luonnehtivat mua "hieman pullukaksi", vaikka bmi 24. Naisten mielestä olen juuri sopiva.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ihan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä sitä kieltämään, todennäköisesti olet pikkuisen roteva - et toki mitenkään merkittävästi lihava, mutta suurimmalle osalle ihmisistä sopii kyllä paremmin kahdenkymmenen kieppeillä oleva painoindeksi kuin 24.

Itse olen 176-senttinen ja jos paino nousee muutamankin kilon yli kuudenkymmenen, en enää tunne oloani ollenkaan niin hoikaksi ja jenkkakahvat alkavat pursuilla - parhaimmillani olen 60-kiloisena, se on ihan fakta. Ei rasva yleensä kaunista ihmistä, harvalla kun se menee oikeisiin paikkoihin - mulla ainakin tissit pysyyy pieninä vaikka kuinka lihoisin, ja rasva kertyy vain lantiolle ja mahaan. Ei näytä kivalta.

[QUOTE="vierailija";24171062]Höpöhöpö. Jos BMI on normaalipainon rajoissa, niin silloin on normaalipainoinen. Ihminen on pyöreä silloin kun on ylipainoa.

Hassua että miehet pitävät sinua pyöreänä, ap. Omat mittani ovat 163/64, ja minua on kehuttu hoikaksi. Niin miesten kuin naistenkin suusta. Tai ehkä liikun sellaisissa piireissä, joissa arvostetaan tavallisen näköisiä ja kokoisia ihmisiä eikä ihannoida liiallista laihuutta. En ainakaan olisi edes kiinnostunut miehestä, jonka mielestä minun pitäisi painaa 10 kg vähemmän. Silloin näytän nälkäkurjelta, jonka luut vain kolisevat.[/QUOTE]

Meinaatko ihan tosissasi, että ihminen, jonka bmi on vaikka 24,9 ei ole hieman pyöreä, mutta ihminen, jonka bmi on 25,1 on pyöreä? Eiköhän ne molemmat ole HIEMAN pyöreitä, mutta eivät mitään armottomia läskejä sentään..

Mä olin ainakin mitoissa 163/60 eeerittäin hoikka, siis vaatekoko XS/34. Harrastin todella paljon liikuntaa ja söin tyyliin pelkkää kasvissosekeittoa ja porkkanaa. Aivan hoikimmillani olin silti 57kiloinen, ja silloin en todellakaan syönyt enempää kuin 400kcal päivässä. Realistinen paino minulle olisi ehkä 62-63kg, nyt se on muutamia kiloja enemmän.

[QUOTE="vierailija";24171062]Höpöhöpö. Jos BMI on normaalipainon rajoissa, niin silloin on normaalipainoinen. Ihminen on pyöreä silloin kun on ylipainoa.

Hassua että miehet pitävät sinua pyöreänä, ap. Omat mittani ovat 163/64, ja minua on kehuttu hoikaksi. Niin miesten kuin naistenkin suusta. Tai ehkä liikun sellaisissa piireissä, joissa arvostetaan tavallisen näköisiä ja kokoisia ihmisiä eikä ihannoida liiallista laihuutta. En ainakaan olisi edes kiinnostunut miehestä, jonka mielestä minun pitäisi painaa 10 kg vähemmän. Silloin näytän nälkäkurjelta, jonka luut vain kolisevat.[/QUOTE]

Ihmiset nyt sattuvat olemaan rakenteiltaan erilaisia. Minä esimerkiksi pidin itseäni pyöreänä ollessani sinun mitoissasi, makkara vatsalla ahdisti ja pehvakaan ei ollut ihan sitä mistä itse pidän. Ollessani lapsen jälkeen 71kg (lievää lihavuutta jo) olin jo vyötärön kadottanut tanakka tolppa ja tunsin itseni valaaksi :/
Vaikka kaksi saman pituista ihmistä painaisi saman verran, voivat he olla aivan eri muotoisia ja käyttää aivan erikokoisia vaatteita.
Painan sinua tällä hetkellä 10kg vähemmän, eikä tosiaankaan luut kolise enkä näytä nälkäkurjelta vaan ihan normaali vartaloinen olen.

[QUOTE="Jani";24172442]Sellainen, jolle aihe ei ole tabu. Ja yleensä pituus - 105 toimii hyvänä mittarina sekä miehille että naisille.[/QUOTE]

Tosiaan joo yleensä, paitsi jos on pitkä tai lyhyt. Ton mukaan mun pitäs painaa 47, mikä ois mulle ihan kauhea paino.

Ehkä ne naiset kokivat, että se koskettaa heitä itseäänkin, jos miehet toivovat jonkun naisen eli tällä kertaa sinun olevan laihempi. Ehkä niille naisille tuli sellainen olo, että mahtavatko itsekään olla riittäviä vai pitäisikö heidänkin laihduttaa.

Minä ainakin koen ottavani naisiin kohdistuvat miesten ulkonäköarviot jollain tasolla myös henkilökohtaisina, vaikka ne eivät kohdistuisikaan suoraan minuun. Ja ystäviini kohdistuvat negatiiviset kommentit tuntuvat myös pahalta, siitä tulee jotenkin sellainen suojeluvaisto, että sinä mies olet väärässä ja etkö näe pintaa syvemmälle, miten ihana hän on. Ehkä niillä naisilla oli myös jotain tämän suuntaista.

[QUOTE="vieras";24173355]Mä taas oon huomannut ihan toista...[/QUOTE]

No ehkä me sitten tunnetaan erilaisia miehiä :D Tai sit se on kaikesta huolimatta se luonne joka ratkaisee ;)

Ehkä ne naiset kokivat, että se koskettaa heitä itseäänkin, jos miehet toivovat jonkun naisen eli tällä kertaa sinun olevan laihempi. Ehkä niille naisille tuli sellainen olo, että mahtavatko itsekään olla riittäviä vai pitäisikö heidänkin laihduttaa.

Minä ainakin koen ottavani naisiin kohdistuvat miesten ulkonäköarviot jollain tasolla myös henkilökohtaisina, vaikka ne eivät kohdistuisikaan suoraan minuun. Ja ystäviini kohdistuvat negatiiviset kommentit tuntuvat myös pahalta, siitä tulee jotenkin sellainen suojeluvaisto, että sinä mies olet väärässä ja etkö näe pintaa syvemmälle, miten ihana hän on. Ehkä niillä naisilla oli myös jotain tämän suuntaista.

Kuulostaa kyllä todelta. Näin se on voinut ollakin.

Muhku on jollekin alipainoinen, mutta kurvit oikeassa paikassa. Toiselle normaalipainoinen, jolla kurvit oikeassa paikassa. Kolmannelle ylipainoinen, jolla kurvit oikeassa paikassa. Vai onko muhku samanlainen abstrakti kiertoilmaisu pyylevyydelle kuin topakka, tomera, runsas tai xl?

Anoreksikoista tuskin viehättyy kukaan.

TällaistenKIN keskustelujen takia viihdyn paremmin miesporukassa :D En oikeasti jaksaisi vaahdota "meikä lihosi 100g kato ny vaikka mun persettä kun se on levinnyt!!". Kyllä mulla on ainakin parempaakin keskusteltavaa kavereiden kanssa, jokainen pitäköön kilonsa omana asianaan.

[QUOTE="Jani";24173469]Muhku on jollekin alipainoinen, mutta kurvit oikeassa paikassa. Toiselle normaalipainoinen, jolla kurvit oikeassa paikassa. Kolmannelle ylipainoinen, jolla kurvit oikeassa paikassa. Vai onko muhku samanlainen abstrakti kiertoilmaisu pyylevyydelle kuin topakka, tomera, runsas tai xl?

Anoreksikoista tuskin viehättyy kukaan.[/QUOTE]

Mulle se muhku tarkoittaa normaalipainoista, jolla on kurvit oikeassa paikassa. On vissi ero olla omenavartaloinen ja ap:n kokoa tai tiimalasivartaloinen ja ap:n kokoa...

Mä olin ainakin mitoissa 163/60 eeerittäin hoikka, siis vaatekoko XS/34. Harrastin todella paljon liikuntaa ja söin tyyliin pelkkää kasvissosekeittoa ja porkkanaa. Aivan hoikimmillani olin silti 57kiloinen, ja silloin en todellakaan syönyt enempää kuin 400kcal päivässä. Realistinen paino minulle olisi ehkä 62-63kg, nyt se on muutamia kiloja enemmän.

Olen sinua vain 3cm lyhyempi ja olin lihava, kun painoin 60kg. Ihmiset luulivat minun olevan raskaana ja kasvoistanikin näki, että olen pyylevä. Vaatekokoni oli 38/M.

Olen rintava ja rasva kertyy minulle keskivartaloon. Olen "normaalipainossani" alle 55 kiloisena. Paras olo minulla on 53-54kiloisena.

[QUOTE="Jani";24173469]Muhku on jollekin alipainoinen, mutta kurvit oikeassa paikassa. Toiselle normaalipainoinen, jolla kurvit oikeassa paikassa. Kolmannelle ylipainoinen, jolla kurvit oikeassa paikassa. Vai onko muhku samanlainen abstrakti kiertoilmaisu pyylevyydelle kuin topakka, tomera, runsas tai xl?

Anoreksikoista tuskin viehättyy kukaan.[/QUOTE]

Usko tai älä, mut jotkut miehet tykkää myös todella laihoista naisista, vaikka se tarkoittais sitä, ettei niitä tissejäkään sitten ole tai muita muotoja. Ja nimenomaan sen laihuuden vuoksi, koska joitain läskit oksettaa ja joidenkin mielestä ne muodot nimenomaan tekee tytöstä tätimäisen. En mä usko, että semmoista vartalotyyppiä onkaan, mikä ei jonkun miehen mielestä olis se kaunein. Hyvä niin, ihmiset näyttää luonnostaan niin erilaisilta.

Naisilla sit tuntuu menevän niin, että naisen pitäis olla kurvikas tai ei ole mitään. Ja sitä sitten tämmöisillä akkapalstoilla väitetään kaikkien miestenkin mielipiteeksi.

Mulle se muhku tarkoittaa normaalipainoista, jolla on kurvit oikeassa paikassa. On vissi ero olla omenavartaloinen ja ap:n kokoa tai tiimalasivartaloinen ja ap:n kokoa...

Eli miehen voi kuvailla seuraavasti:

[] laiha
[] normaali
[] lihava

mutta naisen luonnehtimiseen vaaditaan moniulotteisempi vastausten kirjo:

ruumiinrakenne
[] laiha
[] normaali
[] lihava

tissit
[] s
[] m
[] l

pylly
[] s
[] m
[] l

kyykkyvatkaatko
[] kyllä
[] ei
[] kyllä, mutta ei uimahallissa

etu- vai takapylly
[] etu
[] taka
[] salainen etunenä, olen thaimaasta

[QUOTE="vieras";24173579]Usko tai älä, mut jotkut miehet tykkää myös todella laihoista naisista, vaikka se tarkoittais sitä, ettei niitä tissejäkään sitten ole tai muita muotoja. Ja nimenomaan sen laihuuden vuoksi, koska joitain läskit oksettaa ja joidenkin mielestä ne muodot nimenomaan tekee tytöstä tätimäisen. En mä usko, että semmoista vartalotyyppiä onkaan, mikä ei jonkun miehen mielestä olis se kaunein. Hyvä niin, ihmiset näyttää luonnostaan niin erilaisilta.

Naisilla sit tuntuu menevän niin, että naisen pitäis olla kurvikas tai ei ole mitään. Ja sitä sitten tämmöisillä akkapalstoilla väitetään kaikkien miestenkin mielipiteeksi.[/QUOTE]
Laihalla, hyvin laihalla ja anoreksikolla on ero. En ole tavannut elämässäni yhtään (tervettä) miestä, joka pitäisi anorektisistä naisista. Hyvin laihankin pitää olla terve ja elinvoimainen, koska ei kukaan mies pelkästä laihuudesta laihuuden vuoksi kiinnostu. Se on sairautta.

Miehet ovat oikeassa, kuten sinä itsekin. Näytät varmasti upeammalta 10 kiloa kevyempänä. Se kuulostaa juuri ihannepainolta sinulle.

Naiset eivät halua, että hoikistut, ettet muutu liian kauniiksi kuin he itse. :D Saattaa tulla heille huono omatunto, kun eivät itse viitti laihduttaa.

Et siis ole ylipainoinen, mutta onhan tuosta varaa laihduttaa sen normaalipainon sisällä. Itsekin pidän itsestäni enemmän painoindeksillä 21 kuin 24. Ja ei, en ole mikään ylilaiha tikku silloin kun bmi on 21.

Naiset saattaa myös protestoida, että pitäis olla mukamas normaalipainon alarajoilla ollakseen vasta hoikka miesten mielestä. Toinen, että naiset ei kehtaa sanoo kaverille ihan suoraan, että ois tarvetta laihduttaa muutama kilo lisää. Eivät haluu loukata kaverii jos esim. itse kamppailee sen muutaman-kymmenen kilon kanssa myös, ja tietää saattavansa loukata kaveriaan samomalla suoraan. Eli tietää et kun sama loukkais itseekin jos itselle sanottas tossa tilanteessa.

Yhteistyössä