MIehet luonnehtivat mua "hieman pullukaksi", vaikka bmi 24. Naisten mielestä olen juuri sopiva.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ihan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ihan

Vieras
Eli mitat 170/72 ja tiedostan kyllä itsekin, että olen vähän tuhti. Tosin käyn salilla kolme kertaa viikossa ja uin, mutta se nyt ei selitä vielä mitään, läskiä on liikaa. KAveriporukalla tuli puheeksi pituudet ja painoasiat ja kysyin sitten rehellistä mielipidettä painostani. Naispuoliset sanoivat, että olen hoikka tai just sopiva ja normaali eikä missään nimessä pidä laihduttaa. MIespuoliset taas sanoivat, että mulla on hieman ylimääräistä ja 7-10kg hoikempana olisin varmasti just sopiva, silloin salilta haetut lihaksetkin näkyisivät paremmin. Ihan rakentavassa hengessä siis esittivät nämä ja itse olen ihan samaa mieltä.

Jännä juttu, että muut naiset sitten pahastuivat tästä ja kielsivät sen, että olisin pyöreä, vaikka tasan tiedostan itsekin että olen ja aion laihduttaa kymmenisen kiloa tunteakseni oloni kevyemmäksi ja paremmaksi. Muut naiset sättivät sitten miehiä siitä, että heillä on epärealistisia kauneusihanteita ja että loukkaavat minua. Siis mitä? Vaikka itse olen ihan samaa mieltä ja 170/60 ei ole epärealistista nähnytkään, lienee ihannepaino itseasiassa.

Tykkäävätkö naiset enemmän pehemän pyöreästä ja miehet hoikasta ja jäntevästä, vai miksi näin? Naisten mielestä kun naisten painosta ei ikinä saisi sanoa rehellistä arviota ja bmi 25 pitäiisi määritellä vielä hoikaksi.

[QUOTE="höh";24170955]Naiset haluavat olla itse hoikempia ja paremman näköisiä kuin ystävänsä, siinä koko juju. Luottaisin enemmän miesten mielipiteeseen ;)[/QUOTE]

Tätä veikkaisin pohjalla olevaksi syyksi. Muutenkin tuo ylipaino on naisille joku punainen vaate mistä ei voi ainakaan face to face puhua vaa se pitää kieltää viimeiseen asti. Selän takana voivat sitten jonkun ylipainoa kauhistella mutta jos ko ihminen itse kysyy niin se painohan on aina sopiva eikä siitä saa pudottaa grammaakaan tai muuten on tyyliin anorektinen.

BMI:n mukaan olet juuri normaalipainon ylärajoilla, varmastikin oikein sopusuhtainen kun ottaa huomioon liikunnan määrän mitä harrastat.

Laske BMI
Pituus: 170 cm
Paino: 72 kg

BMI on: 24.91

Normaali paino - Huom! Sanallinen arvio on tarkoitettu vain aikuisille (20-60 -vuotiaat)!
Sanallinen arvio (20-60 -vuotiaille)
Vaikea alipaino < 16.0
Merkittävä alipaino 16.0 - 16.99
Lievä alipaino 17.0 - 18.49
Normaali paino 18.5 - 24.99
Lievä lihavuus 25.0 - 29.99
Merkittävä lihavuus 30.0 - 34.99
Vaikea lihavuus 35.0 - 39.99
Sairaalloinen lihavuus 40.0 >=

Lähde: WHO

Kyllähän miehet tuossa kuulostavat olevan enemmän oikeassa, varmasti 170/62 näyttää paljon paremmalta kuin 170/72.
Ei kai nyt ystävättäret voi suoraa päin näköä sanoa että juu, kyl sie oot vähä läski! Miehet nyt ei yleensä ajattele mitä ne sanoo.

[QUOTE="vieras";24171037]no jos bmi lähentelee ylärajaa niin kyllä siinä on jo pyöreä...[/QUOTE]

Höpöhöpö. Jos BMI on normaalipainon rajoissa, niin silloin on normaalipainoinen. Ihminen on pyöreä silloin kun on ylipainoa.

Hassua että miehet pitävät sinua pyöreänä, ap. Omat mittani ovat 163/64, ja minua on kehuttu hoikaksi. Niin miesten kuin naistenkin suusta. Tai ehkä liikun sellaisissa piireissä, joissa arvostetaan tavallisen näköisiä ja kokoisia ihmisiä eikä ihannoida liiallista laihuutta. En ainakaan olisi edes kiinnostunut miehestä, jonka mielestä minun pitäisi painaa 10 kg vähemmän. Silloin näytän nälkäkurjelta, jonka luut vain kolisevat.

Minä olen 170/65 ja olin kyllä todella läskissä kunnossa kun painoin 70 kiloa saatika sen yli.
Vielä pitäisi laihduttaa, hyvä jos sinäkin havahdut NYT siihen etkä vasta sitten kun olet jo TODELLA lihava.

[QUOTE="vieras";24171037]no jos bmi lähentelee ylärajaa niin kyllä siinä on jo pyöreä...[/QUOTE]

Tässä tapauksessa varmaan kyllä, jos ap kokee, että hänellä on liikaa löysää. Mutta BMI ei kerro kyllä kaikkea... Urheilullisella ihmisellä paino on korkeampi. Itse juuri kävin kehon koostumusmittauksessa, BMI 24.4 eli ylärajoja mennään. Kävin, koska minua häiritsee mielestäni korkea painoni (161/63,5). Olen haaveillut pääsystä tuonne 55kg tietämille. No, mittauksessa tuli ilmi, että rasvaprosenttini oli 23% ja kiinteää ainesta, eli lihasta ja luuta yms. lähes 50kg. Meinasi, että ellen halua kuihduttaa lihaksiani, en pääse 55 kiloon millään.... Niin, että se siitä BMI:stä (55kg olisi BMI 21.2 muistaakseni). Enkä ole mikään "amazoni", vaan ihan tällainen normivartaloinen nainen. Käyn salilla, bodypumpissa, zumbassa, joogassa, kävelen, pyöräilen ym. Liikuntaa kertyy n. 8h viikossa + työmatkat pyörällä.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24171031:
BMI:n mukaan olet juuri normaalipainon ylärajoilla, varmastikin oikein sopusuhtainen kun ottaa huomioon liikunnan määrän mitä harrastat.

Joo, no tuo sopusuhtainen nyt on aina jokaisen oma määritelmä. Olen joo sinänsä sopusuhtainen, mutta kyllähän tuota rasvaa on liikaa ja vyötärölle pukkaa makkaraa, samoine reisiin ja käsivarsiin. Salitreenistä tulee lihasta, mutta ei se rasva siitä mihinkään häviä. Kyllä 72kg alkaa olla jo aika paljon mun pituiselle, vaikka kuinka harrastaisi liikuntaa. Tai sehän on siis se maksimi normaalipainon sisällä, mutta sehän ei siis tarkoita, että olisi enää sopusuhtainen tai hoikka. MInusta sopusuhtaisella ei ole vatsamakkaroita, rasvaa näin paljon reisissä ja alleissa, eikä pienintäkään kaksoileukaa ja lihasten kuuluu erottua hyvin eikä niin, että niitä verhoaa rasvakerros.

[QUOTE="aloittaja";24171072]MInusta sopusuhtaisella ei ole vatsamakkaroita, rasvaa näin paljon reisissä ja alleissa, eikä pienintäkään kaksoileukaa ja lihasten kuuluu erottua hyvin eikä niin, että niitä verhoaa rasvakerros.[/QUOTE]

Tuo kaksoisleukakin on yksilöllinen juttu. Joillain se on vaikka olisi kuinka hoikka (sitä takavuosien missi-Annaakin haukuttiin kaksoisleuan vuoksi). Ja naisille on hormonaalisestikin hyvä että on vähän sitä rasvaa. Reisissä oleva rasva on jopa terveellistä. Miksi pyrkiä aivan luonnottomaan tilaan?

Kyllähän miehet tuossa kuulostavat olevan enemmän oikeassa, varmasti 170/62 näyttää paljon paremmalta kuin 170/72.
Ei kai nyt ystävättäret voi suoraa päin näköä sanoa että juu, kyl sie oot vähä läski! Miehet nyt ei yleensä ajattele mitä ne sanoo.

No jaa, mun kaverimiehet ovat kyllä ihan fiksuja, ajattelevia ihmisiä ja miettivät mitä sanovat ennen kuin avaavat suunsa. Ei ole tapana aliarvioida ihmisiä, olivat sitten miehiä tai naisia. Mutta ihmetyttää kyllä se, miksi naiset eivät tässä tapauksessa voineet sanoa rehellisesti, kun ketään ei kuitenkaan arvosteltu ja itse olen sujut asian kanssa ja tiedosta, että laihduttamisen varaa on.

[QUOTE="vierailija";24171086]Tuo kaksoisleukakin on yksilöllinen juttu. Joillain se on vaikka olisi kuinka hoikka (sitä takavuosien missi-Annaakin haukuttiin kaksoisleuan vuoksi). Ja naisille on hormonaalisestikin hyvä että on vähän sitä rasvaa. Reisissä oleva rasva on jopa terveellistä. Miksi pyrkiä aivan luonnottomaan tilaan?[/QUOTE]

170/60 on ihannepaino, johon mahtuu tarvittava määrä rasvaakin, ei siis mikään luonnoton tila. Rasvaakaan ei tarvitse olla määränsä enempää. 55 kiloa alkaisi olla mulle jo turhan laiha, mutta tuo 60 oikein sopiva ja terveellinen ja hyvännäköinen.

Mikä sulla on vyötärönympärys? Kapeimmasta kohtaa. Ja mikä lantion ja rinnan?
Peili ja mittanauha kertoo enemmän kuin paino koska käythän salilla. Älä siis jää tuijottaan painoa vaan peilia. ;)

Olen huomannut saman muuten naisista, he eivät koskaan kommentoi toisen naisen painoa päin naama negatiivisesti, eivät edes rakentavasti niinkuin miehet sinun tapauksessasi kommentoivat. Vaikka kuinka olis pullea niin aina vaan sanotaan "ihan hyvä sä oot, ei tarvi olla mikään kukkakeppi, pitää olla muotoja, miehetkin tykkää" ja laihat saattaa sanoo "olispa mullakin tissejä/persettä" vaikka oikeesti olisivat enemmän kuin tyytyväisiä siihen, että ovat hoikkia.

Mikä sulla on vyötärönympärys? Kapeimmasta kohtaa. Ja mikä lantion ja rinnan?
Peili ja mittanauha kertoo enemmän kuin paino koska käythän salilla. Älä siis jää tuijottaan painoa vaan peilia. ;)

Olen huomannut saman muuten naisista, he eivät koskaan kommentoi toisen naisen painoa päin naama negatiivisesti, eivät edes rakentavasti niinkuin miehet sinun tapauksessasi kommentoivat. Vaikka kuinka olis pullea niin aina vaan sanotaan "ihan hyvä sä oot, ei tarvi olla mikään kukkakeppi, pitää olla muotoja, miehetkin tykkää" ja laihat saattaa sanoo "olispa mullakin tissejä/persettä" vaikka oikeesti olisivat enemmän kuin tyytyväisiä siihen, että ovat hoikkia.

Tokihan mä olen mitannut vyötärönympärykseni, mutta kun sekään ei vielä tarkoita, että olisi ihannemitoissa ja näyttäisi hyvältä. Se kertoo vain sen, että ei kuulu riskiryhmään. Ja en mä pelkkää painoa ole tuijottanutkaan, vaan peili kertoo mulle, että olisi syytä pudottaa hieman painoa ja vaakalukema taas tukee ajatustani hienosti;) Vaakakin ainakin mun kohdalla on erittäin hyvä indikaattori tässä asiassa.

[QUOTE="vierailija";24171062]Höpöhöpö. Jos BMI on normaalipainon rajoissa, niin silloin on normaalipainoinen. Ihminen on pyöreä silloin kun on ylipainoa.
[/QUOTE]
No höpöhöpö itsellesi, kyllä todellakin normaalipainoinen voi olla vähän pyöreä. Siis nimenomaan normaalipainon ylärajalla keikkuva. Itse ainakin olin turhan tuhti mitoissa 170cm/70kg ja samoin kaikki mun tutut, joiden bmi on lähellä normaalipainon ylärajaa, on vähän pyöreitä.

Mun paino on nyt bmi:n ylärajassa ja olen kyllä "pyöreä", tai en nyt oikeasti pyöreä mutta vatsamakkarat löytyy ja reisistä ja takamuksesta ylimääräistä. Mies taas on bmi:n mukaan lievästi ylipainoinen, mutta ylimääräistä hänellä ei ole missään. Kaipa on sitten sen verran lihasta, vaikka ei mikään kehonrakentaja olekaan.

Mun mielestä olet ok. Harrastat kuitenkin liikuntaa. Ja paino ei aina kerro kaikkea.
Ihmettelen että sun kokoista sanotaan pullukaksi. Mun mielestä pullukka tai hieman pullukka on sua isompi henkilö. Ei kaikki miehet tykkää langanlaihoista. On niitäkin miehiä jotka ajattelevat muutakin kuin ulkonäköä naisessa.

[QUOTE="aloittaja";24171100]No jaa, mun kaverimiehet ovat kyllä ihan fiksuja, ajattelevia ihmisiä ja miettivät mitä sanovat ennen kuin avaavat suunsa. Ei ole tapana aliarvioida ihmisiä, olivat sitten miehiä tai naisia. Mutta ihmetyttää kyllä se, miksi naiset eivät tässä tapauksessa voineet sanoa rehellisesti, kun ketään ei kuitenkaan arvosteltu ja itse olen sujut asian kanssa ja tiedosta, että laihduttamisen varaa on.[/QUOTE]

Olivatpa ne fiksuja tai ei, niin yleensä miehet kertovat rehellisesti mielipiteensä, etenkin jos menee niiltä jotain suoraan kysymään. Naiset sit taas on vähän sellasia että ne sanoo sen mitä kysyjä haluaa kuulla.

Mun mielestä olet ok. Harrastat kuitenkin liikuntaa. Ja paino ei aina kerro kaikkea.
Ihmettelen että sun kokoista sanotaan pullukaksi. Mun mielestä pullukka tai hieman pullukka on sua isompi henkilö. Ei kaikki miehet tykkää langanlaihoista. On niitäkin miehiä jotka ajattelevat muutakin kuin ulkonäköä naisessa.

Ei kai nyt kyse ollutkaan siitä, mistä miehet varsinaisesti tykkäävät, keskustelimme nyt vain siitä, onko minulla laihduttamisen varaa ts. onko ylimääräistä rasvaa. Voihan sitä tykätä henkilökohtaisesti pulleasta, mutta silti osata objektiivisesti tarkastella, missä menee pulleuden rajat ja arvioida, onko joku henkilö pullea.

JA on joo miehiä, jotka tykkäävät pulleista ja hoikista ja kaikenlaisista, miten se nyt liittyi tähän milllään tavalla? Ja 170/60 ei ole langanlaiha. Ja kyllä se paino yhdessä peilin tai valokuvien kanssa kertoo tosi hyvin, missä mennään.

Laskinpa huvikseni painoindeksini, se on 22,5 ja mm. lääkäri käski laihduttaa diabetesriskin ja tyrän vuoksi. Sopiva painoindeksi olisi luultavasti 21,5. Hoikimmillani painoindeksi on ollut mulla 20. Malleilla ja misseillähän ne indeksit on aina alle 20.

Viestissäsi ei nyt kyllä ollut oikein mitään järkeä.
Todellakin voi olla pullukka,vaikkei BMI:n mukaan vielä ylipainoinen olisikaan.
Ja on todella hyvä,että tajuaa pudottaa painoansa kun on vielä pullukka,eikä ylipainoa ole reilusti.
En ymmärrä sitä, ettei ylipainoa voida myöntää vaan annetaan itsensä mennä siihen kuntoon että onkin jo 10 tai pahimmillaan useampia kymmeniä kiloja ylipainoa!
Minun painoindeksini on 22,5 ja silti on vielä pari kiloa ylimääräistä enkä olisi siltikään mikään langanlaiha.

Totta on etteivät kaikki miehet tykkää langanlaihoista, mutta miksi sen pitäisi olla vaihtoehto?
Tässä ei nyt todellakaan kuitenkaan puhuttu mistään liian suuresta tai turhasta painonpudoksesta, ap.lla saisi tod.näk tippua kymmenenkin kiloa eikä hän olisi siltikään langanlaiha.
Kaikki miehet eivät pidä ylipainoisistakaan,luulisin että suurinosa pitää normaalipainoisista ja kiinteistä naisista,joilla ei ole ylimääräistä.
Se on myös naisen itsensä kannalta kaikista terveellisin vaihtoehto.

No en minäkään kaverilleni sanois että se on melko pyylevä, vaikka pyytäiskin "rehellistä" mielipidettä. Se on jotenkin naiselle kova paikka sanoa ystävän ulkonäöstä mitään negatiivista päin naamaa.

Ja kyllä, ap, sulle voin sanoa että mittojes perusteella kuulostat jo vähän pyöreältä. :) Mut päin naamaa luultavasti sanosin että oot just hyvä ja hoikan näkönen....

Yhteistyössä