Mieheni sukulaiset haluaisivat että laihtuisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moni sairautesi voisi helpottaa jos vähän ottaisit itseäsi niskasta kiinni. Ei se terveellinen ruoka niin pahaa ole. Itse syön töissä enää keittolounaita jotka yleensä kasviskeittoja sekä salaattia. Pastaa en ole syönyt vuosiin tai pari kertaa lasagnes on ollut. Peruna ja riisi minimiin. Paastoan usein ja oikeastaan aina katson mitä normiruokaa suuhun pistän. Jos epäterveellistä syön niin sen täytyy olla taivaallisen hyvää. Eli jos tunnen muutaman puraisun jälkeen ettei maku miellytä niin jätän enenmmin syömättä kuin ottaisin ne kalorit itseeni. Leipää vältän paljon, varsinkaan iltaisin sellaista ei saa syödä. Muna/pekoni aamuisin muttei joka päivä ettei kyllästy. Pelkästään näillä pysyn kyllä hoikkana. Normisti syön suklaata kun mieli tekee. Sipsiä n. kerran kuukaudessa.

Ei tietenkään pitäisi antaa vaan mulla olisi Itselläni pitänyt olla sen verran järkeä,että olisin saanut opiskeltua ammatin.

Moni pärjää ja on työssä, vaikka ei ole opiskellut yhtään mitään. Jos olet ollut työttömänä pitkään, ehkä kannattaisi tehdä ensin jotain osa-aikatyötä. Työ tuo kuitenkin rytmiä elämään, sosiaalisia suhteita ja. joudut lähtemään ulos kotoa.
Tukityöllistettynä olet ehkä ollut ja sitä kautta voisi saada vakinaisenkin työn.

Kävin mä vuosikymmeniä terapiassa. Eipä se mitään auttanut. Eihän kukaan psykologi tai psykiatri pysty mulle sellaista elämää antamaan kuin mä haluan. Enkä mä vaan pysty tyytymään elämään jota elän.

Psykologien, psykiatrien tai muidenkaan ihmisten ei pidä antaa sinulle sitä elämää mitä haluat.
Heidän tehtävänä on tukea sinua omissa ratkaisuissasi ja auttamaan sinua avaamaan silmiä mihin kaikkeen sinä pystyt.
Ei kukaan pysty elämään sinun puolestasi, sen joudut tekemään ihan itse. Ja sinun pitää itse tehdä ne valinnat mihin suuntaan ja millaista elämää haluat tulevat vuodet elää. Ja tästä joudut itse ottamaan myös vastuun.
Eikä kaikkia muutoksia voi eikä pidä tehdä samalla kertaa. Yksi asia kerrallaan. Jos pystyt keskittymään lukemiseen, kirjastosta löytyy kaikenlaista mielenkiintoista hyvinvoinnin parantamiseksi kirjoja.
Ja ehkä mahdollisest lääkitysasiat kannattaisi käydä tarkistuttamassa.. Jos käyttää lääkkeitä, niiden pitäisi myös auttaa ja olla hyödyllisiä tai ne pitää vaihtaa.

Psykologien, psykiatrien tai muidenkaan ihmisten ei pidä antaa sinulle sitä elämää mitä haluat.
Heidän tehtävänä on tukea sinua omissa ratkaisuissasi ja auttamaan sinua avaamaan silmiä mihin kaikkeen sinä pystyt.
Ei kukaan pysty elämään sinun puolestasi, sen joudut tekemään ihan itse. Ja sinun pitää itse tehdä ne valinnat mihin suuntaan ja millaista elämää haluat tulevat vuodet elää. Ja tästä joudut itse ottamaan myös vastuun.
Eikä kaikkia muutoksia voi eikä pidä tehdä samalla kertaa. Yksi asia kerrallaan. Jos pystyt keskittymään lukemiseen, kirjastosta löytyy kaikenlaista mielenkiintoista hyvinvoinnin parantamiseksi kirjoja.
Ja ehkä mahdollisest lääkitysasiat kannattaisi käydä tarkistuttamassa.. Jos käyttää lääkkeitä, niiden pitäisi myös auttaa ja olla hyödyllisiä tai ne pitää vaihtaa.
No mulla nyt ei ole lääkkeitä kuin bisoprolol. Se ei tosin auta,mutta ei auttanut spesicorkaan. Ja hemoglobiini on alhainen,mutta mikään rauta ei oikein sovi. Yritän käyttää suuhun suihkutettavaa rautaa.

No mulla nyt ei ole lääkkeitä kuin bisoprolol. Se ei tosin auta,mutta ei auttanut spesicorkaan. Ja hemoglobiini on alhainen,mutta mikään rauta ei oikein sovi. Yritän käyttää suuhun suihkutettavaa rautaa.

Täällä on erilaisia testejä, voisit vaikka tuon BDI:n täyttää ja katsoa millainen mielialatilanne sinulla on.

Toivottavasti nyt jotain hyötyä oli terapiasta? Mieti mitä työkaluja/välineitä terapiasta voisit ottaa nykyiseen tilanteeseen ja saavuttaa onnistumisia?
Mielialan parantaminen auttaa painonhallinnassa ja mieli paranee kun saat kiloja pois.
Varmaan saman vinkin antaisit anorektikolle? Ja muutenkin masennukseen paras lääke mielestäsi on painon pudottaminen, ihan riippumatta siitä, onko ylipainoa vai ei.

Varmaan saman vinkin antaisit anorektikolle? Ja muutenkin masennukseen paras lääke mielestäsi on painon pudottaminen, ihan riippumatta siitä, onko ylipainoa vai ei.

Anoreksia on myös mielenterveysongelma ja hoidetaan mieliala/ahdistuslääkkeillä ja terapialla.
Silloinkin on tavoite painonhallinnassa. Eikö?

Miksi sekoitat asioita, etkö ole lukenut ap:n aloitusta ollenkaan ja ylipainoasiaa?

Masennusta siis sairastavat vanhat ja nuoret, laihat ja lihavat. Onko joku ymmärrysongelma sinulla asiaan?

Kenelle tässä keskustelussa vastataan? Mikä on mielestäsi otsikko? Onko kenties:
Mieheni sukulaiset haluaisivat että laihtuisin
Mitä toisille kuuluu kenenkin paino? Eikö jokainen kanna kilonsa itse? Vittuilu ei auta ylipainoonkaan, kuten ei auta esimerkiksi päihdeongelmaan. Kyllä teitä riittää jotka vingutte että ota itseäsi niskasta kiinni. Niinkö te sanotte muillekin sairaille? Että kun otat itseäsi niskasta kiinni niin paranet?

Yhteistyössä