Mieheni seksiriippuvuus tuhosi kaiken

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja rikki:
En tiedä miksi kirjoitan tänne, ei ole ketään jolle voisin puhua tästä, tutuu että hukun näihin ajatuksiin yölläkin nään unia miehestäni toisen naisen kanssa.
Jos joku on kokenut vastaavaan niin kertokaa kiltit minulle miten minä selviydyn tästä?
Helpottaako tämä tuska koskaan?
Oletko sinä saanut keskusteluapua? Jos et, niin hae sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minun mies myös alkoholisti ja peliriippuvainen ja nyt haluaa itse erota.Samanlaisia tunteita läpikäydään kuin ap ja muut kirjoittaneet.Tuntuu etten koskaan enää saa itselle elämänkumppania kun ikääkin on jo aika paljon ja tämä pettymys siihen ihmiseen jonka kanssa olisi halunnut olla ja jonka olisi halunnut parantuvan.Tuntuu että jos en kelvannut hänelle niin en kelpaa sitten kenellekään.Olen tainnut pettää itseäni niin monta vuotta uskottelemalla että hän parantuu ja välittää minusta ja lapsesta.Nyt hän haluaa meistä eroon vaikka hän on se alkoholisti ja ongelmien aiheuttaja(enimmäkseen),se loukkaa kun se näin päin menee.Minusta on tullut vihattu kun en olisi antanut juoda ja hommasin apua perheellemme.
Minulle olisi suuri helpotus jos mieheni haluaisi erota, olisin eroon valmis täysin, tämä on pahempaa kun hän haluaa olla kanssani ja ainakin esittää yrittävänsä tosissaan, kun ei tiedä onko hän tosissaan vai ei kun ei tiedä onko hänen käytöksensä jotain teatteria vai ei

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En tiedä miksi kirjoitan tänne, ei ole ketään jolle voisin puhua tästä, tutuu että hukun näihin ajatuksiin yölläkin nään unia miehestäni toisen naisen kanssa.
Jos joku on kokenut vastaavaan niin kertokaa kiltit minulle miten minä selviydyn tästä?
Olen ollut terapeutteihin yhteydessä ja olen erään terapeutin kanssa käynyt pitkät puhelin keskustelut tämän asian tiimoilta, olen itse hakeutumassa myös terapiaan kun saan siihen riittävästi voimaa, nyt en kykene.

Rukoilijasirkka
Olen ollut terapeutteihin yhteydessä ja olen erään terapeutin kanssa käynyt pitkät puhelin keskustelut tämän asian tiimoilta, olen itse hakeutumassa myös terapiaan kun saan siihen riittävästi voimaa, nyt en kykene.
Kannattaa hakeutua. Vaikka miehesihän tässä se sairas on, mutta sinä olet kuitenkin tästä asiasta joutunut kärsimään. Samalla sulle vois tulla selkeämpi kuva siitä, haluatko kokeilla vielä miehesi kanssa vai et.

Kannattaa hakeutua. Vaikka miehesihän tässä se sairas on, mutta sinä olet kuitenkin tästä asiasta joutunut kärsimään. Samalla sulle vois tulla selkeämpi kuva siitä, haluatko kokeilla vielä miehesi kanssa vai et.
Tässä tulee ongelma että asumme pienellä paikkakunnalla ja työni puolesta tunnen kaikki tämän alueen terapeutit, mielenterveys toimiston hoitajat ym. Joten on mentävä toiseen kaupunkiin. Ajattelin että kun miehelleni löytyy terapeutti niin yritän löytää itselleni samasta kaupungista myös niin voimme kulkea yhtä aikaa siellä eikä minua tunneta

vieras
Halaus ja sympatiat ap.lle!!!

Valitettavasti tiedän monta muutakin vastaavanlaista tapausta, ja niissäkin vaimokullat ovat onnellisen tietämättömiä miestensä puuhista "ei meidän reino vois koskaan pettää, sillähän on kaikki niin hyvin...." niinpä niin.

aika auttaa, niin typerältä kuin se kuulostaakin. ja sitä aikaa kuluu, anna itsellesi aikaa käydä asiat rauhassa läpi. minulle oli psykologi ja netti pelastus, se kun sain purkaa itseäni. psykologin kanssa asioita oppi ajattelemaan monelta kantilta, suosittelen. se tuska helpottaa.. aaltoillen palaa välillä mutta ajan kanssa lievempänä. ikuiset arvet tuollainen kuitenkin jättää. :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Miksi miehellä on riippuvuus? Siis onko muita riippuvuuksia, hoitamaton adhd tms joka voidaan "korjata"?

Jos, niin sitten voit miettiä, kuinka jatkaa...
Miehelläni on ollut todella traumaattinen lapsuus on esim. yrittänyt polttaa itsensä 6 vuotiaana vaikka paloi pahasti niin jäi henkiin, mieheni vanhemmat ovat aina korvanneet rakkkauden rahalla. Miestäni on tutkittu lapsena adhd:n mahdollisuuden takia mutta mieheni vanhemmat ovat jättäneet tutkimukset kesken eivätkä "muista" mikä oli lääkärin mielipide. Mieheltäni löytyy paljon samankaltaisia piirteitä kuin adhd:ssä on, lisäksi mieheni on aika taipuvainen masentumaan, hänellä on masennus lääkitys. Miehelläni on myös rikollinen tausta, ei mitään vakavaa mutta pikku rikoksia nuoruudessa.
Mieheni sanoo olevansa valmis vaikka vuosien terapiaan jos on tarpeellista, hän sanoo olevansa onnellinen että asiat on tulleet ilmi niin taakka on pudonnut harteilta

vieras
Toivottavasti saatte asiat kuntoon ja pikku hiljaa haavat paikattua ja paranemaan.
Teillä on onneksi vielä toivoa jos teillä on halua ja uskoa yrittää. Elämä ei aina ole helppoa, niin kuin teillä ei ole nyt, mutta onneksi mitään ei ole lopullisesti menetetty. Tarvitaan vain hirvittävän suurta sydäntä ja anteeksi antoa -ja työtä, työtä...

tuohon tuskaan...se loppuu siinä samassa kun teet päätökse jättää miehen ja muutat omillesi. Itse en tietääkseni "kopkop" ole joutunut petetyksi mutta eksä oli maailman ilkein ihminen vrsinkin loppua kohti. mulla on myös ystäviä joita on petetty...niin kauan kuin siinä miehessä yrittää roikkua kiinni se tuska tuntuu mutta kun oot valmis jättämään kaiken sen taaksesi niin pystyt keskittymään enemmän itseesi ja siihen mitä sä oikeesti haluat elämältä...voimia ja halauksia!!!!

Maamikki
Uskon siihen, että ihmiset voivat muuttua ja että on annettava toinen mahdollisuus.
Mutta on kyllä tilanteesi todella vaikea, voi kauhea.
Olet tullut petetyksi niin monta kertaa ja ihan suunnitelmallisesti ja systemaattisesti.
Voimia ja viisautta päätöksentekoon.
En todellakaan tiedä mitä sun pitäisi tehdä.

Kiitos kaikille jotka vastasitte, jotenkin on vapaampi olo kun on saanut kirjoittaa tästä.
Eilen taas juttelimme mieheni kanssa asioista, sekin helpottaa kun tietää ettei toinen ole kuitenkaan tunteeton vaan mieheni on todella hajalla myös tällä hetkellä. Tänään jatkuu terapeutin etsintä tuntuu olevan sopivat terapeutit kiven alla.
Toivon todella ettei mieheni tee tätä koskaan enää kellekkää että seuraava rouva säästyy tältä tuskalta, jospa mieheni löytää sellaisen naisen jota hänen ei tarvitse kusettaa.

En ole pystynyt kertomaan ystäville tai läheisille tästä, en halua että he alkavat miestäni vihaamaan kuitenkin eron jälkeen joutuu mieheni olemaan heidäkin kanssaan tekemisissä lasten juhlissa ja muissa tilanteissa, ajattelin eron jälkeen jotakin kertoa en suostu ottamaan erosta syitä omalle kontolleni ja kun on terapiat käyty olenpahan tehnyt kaikkeni eikä tarvitse ajatella että olen luovuttanut liian helposti.

WTF
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: oho-h!!!

mä en itse samassa tilanteessa pystyis antamaan anteeksi, vaan ottaisin lapset ja lähtisin oitis pois ja hakisin eroa! mä olen päättänyt et minua EI petetä kertaakaan!!! jos saisin edes vihiä pettämisestä laittaisin miehen niin ahtaalle, et tietäis tehneensä elämänsä virhen!
mutta voimia sinulle ja paljon :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja WTF:

mä en itse samassa tilanteessa pystyis antamaan anteeksi, vaan ottaisin lapset ja lähtisin oitis pois ja hakisin eroa! mä olen päättänyt et minua EI petetä kertaakaan!!! jos saisin edes vihiä pettämisestä laittaisin miehen niin ahtaalle, et tietäis tehneensä elämänsä virhen!
On niin paljon käytännön asioita jotka pitää hoitaa että lähteminen heti ei onnistu, ja olen luvannut miehelle olla tässä kunnes asiat on hoidettu. En todellakaan usko enää yhteiseen tulevaisuuteen ja eropaperit olen laittanut, sen olen velkaa lapsilleni että tämä hoidetaan asiallisesti loppuun ja koska olen miehelleni lupauksen antanut aijon sen pitää, ei ole helppoa olla täällä tämä on helvetti minulle kun joudun mieheni lähellä olemaan mutta aijon selviytyä tästä eikä minulla ole mihinkään kiire, voin aivan hyvin uhrata hetken elämästäni asioiden selvittelyyn, mihin kiirehtisin? seuraavan petturin kainaloon?

holistin vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:

On niin paljon käytännön asioita jotka pitää hoitaa että lähteminen heti ei onnistu, ja olen luvannut miehelle olla tässä kunnes asiat on hoidettu. En todellakaan usko enää yhteiseen tulevaisuuteen ja eropaperit olen laittanut, sen olen velkaa lapsilleni että tämä hoidetaan asiallisesti loppuun ja koska olen miehelleni lupauksen antanut aijon sen pitää, ei ole helppoa olla täällä tämä on helvetti minulle kun joudun mieheni lähellä olemaan mutta aijon selviytyä tästä eikä minulla ole mihinkään kiire, voin aivan hyvin uhrata hetken elämästäni asioiden selvittelyyn, mihin kiirehtisin? seuraavan petturin kainaloon?
Ne käytännön asiat on todellakin parempi hoitaa kuntoon, koska ne kuitenkin helpottavat elämään sitten tulevaisuudessa.
Ja totuus vaik kuulostaakin ehkä tällä hetkellä pahalta on se, että miehesi on pettänyt sinua ei lapsia on hienoa, ettet ole lähtenyt siihen leikkiin mitä täällä palsatalla saa usein lukea... kostetaan miehelle lasten kautta. Eihän se kuitenkaan johda yhtään mihinkään ja ainut joka siitä loppujen lopuksi saa pahan olon on sinä.
Minun mielestä olet harvinaisen älykkäästi ajatellut asiat.
Toivotan sinulle voimia ja kaikkea hyvää !

JONSERED Karhunkantaja
Oma äijäni on entinen seksi-addikti ja adhd-tapaus. On saanut nuppinsa järjestykseen, ennen tapaamistamme. Adhd-ihmiset addiktoituvat helposti, siksi kyselin. =) Oiretiedostus auttaa ja joskus lääkitys, kognitiivinen psykoterapia on todettu tehokkaaksi useissa tapauksissa.

Ap:n tapauksessa miehellä tuntuu olevan paljon painolastia mukanaan, jostain kun alkaa purkaa ja näkee, kuinka lähtee etenemään, voi jatkaa suunnitelmia.

Kiitos linkeistä

En todellakaan tee tästä enää pahempaa lähtemällä johonkin kosto leikkiin mukaan, vaikka oikeasti mieleni tekisi kostaa todella rankasti, mutta lapset ei ansaitse sitä enkä ansaitse minäkään, minä ansaitsen elämän jossa ei tarvitse pelätä kenenkään taholta kusetusta, enkä halua olla katkera ämmä vaan haluan tavalla tai toisella selviytyä ja jatkaa elämää.
Siinä asiassa olen mieheni kanssa samaa mieltä että terapiaa tarvitaan, meillä on vain eri motiivit, mieheni haluaa jatkaa yhdessä minä taas luulen ettei asioita voi selvitellä ilman ulkopuolista apua tilanne on niin paha, ja jos molemmat saa apua terapiasta ja ero voidaan hoitaa ilman suurempia riitoja ja ongelmia niin eikö se ole vain hyvä juttu.
Ei tuosta nuin vain voi heittää yhteistä historiaa menemään halusimpa eli en niin mieheni tulee aina lasten kautta olemaan osa minun elämää, enkä halua että lapset joutuvat valitsemaan mitään puolia.

Oma äijäni on entinen seksi-addikti ja adhd-tapaus. On saanut nuppinsa järjestykseen, ennen tapaamistamme. Adhd-ihmiset addiktoituvat helposti, siksi kyselin. =) Oiretiedostus auttaa ja joskus lääkitys, kognitiivinen psykoterapia on todettu tehokkaaksi useissa tapauksissa.

Ap:n tapauksessa miehellä tuntuu olevan paljon painolastia mukanaan, jostain kun alkaa purkaa ja näkee, kuinka lähtee etenemään, voi jatkaa suunnitelmia.
Tottakai olisin onnellinen jos meillä olisi joku mahdollisuus, en ole lakannut rakastamasta häntä, mutta kun usko ei tällä hetkellä riitä, usko siihen että mieheni voisi muuttua tai että mieheni olisi tosissaan, kyllä minä jollain tasolla uskon että hän on minua rakastanut, ei näin monta vuotta kuin meillä on takana kukaan voi rakkautta teeskennellä mutta jos se rakkaus ei riitä...
Terapia tulee olemaan molemmille rankka, etenkin miehelle, hän joutuu käsittelemään myös kaikki lapsuuden traumat jotka on käsittelemättä, ja hän joutuu elämään tekojensa kanssa ja kantamaan syyllisyyden aina mukanaa siinäkin on jo aika iso rangaistus

rikki

Sinun laisiasi saisi olla enemmän =)
kiitos, melkein tulee itku nuiden sanojesi vuoksi,
en ole mikään pyhimys olen vain nähnyt liikaa elämää jotta voisin enää olla kaikessa ehdoton tai ajatella asioita musta-valkoisesti :flower:

Yhteistyössä