Mieheni petti ja nyt on omituinen tilanne enkä tiedä mitä tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
miten voit jatkaa elämää miehen kans joka pettti sinut? meni sänkyyn toisen naisen kanssa! kunnioita itteäs etes vähän. ei tuomosta voi unohtaa, ja ihan varmasti pettää uuestan, ajan kysymys vain. mutta onnea perheeseen jossa ei voi luottaa elämän kumppaniin, tosi hyvä malli lapsille.

Koska elämä ei ole mustavalkoista. Ei ole olemassa vain oikeita ja vääriä ratkaisuja. Ja vain oikeita tapoja toimia tälläisissä tilanteissa. Tiedätkö miltä avioerotilastot näyttäisivät, jos kaikki olisivat samanlaisia luovuttajia? Ne näyttävät jo nyt siitä syystä huonoilta, koska hyvin monet ovat niitä luovuttajia.

Ja ei - se että pettää kerran niin ei tarkoita sitä, että tekisin sen uudelleen.

Ja tiedoksesi, että minä olen aina voinut luottaa kumppaniini. Minä olen ollut se joka kaikissa aiheeseen liittyvissä ketjuissa aina sanoo, että en ikipäivänä voisi kuvitella tai edes epäillä mieheni pettävän. Kuitenkin kävi näin, 14 vuoden jälkeen. Uskon nyt, että se voi käydä kenelle tahansa.

Mutta minä en siis tullut ruotimaan tänne tätä asiaa. Me olemme päätöksemme tehneet ja elämme sen mukaan.

Ette ikinä löydä onnellista suhdetta jos tuomitsette kaiken noin herkästi. Todella hienoa ap:lta, niitä harvoja viisaammin ajattelevia naisia täällä. En yhtään ihmettele, että monilla muilla on niin pahoja ongelmia parisuhteissaan kun ei osata antaa anteeksi. Ei se ole mitään nöyrtymistä, vaikka monet tuntuvat niin kuvittelevan.

Ap:lle voin vain sanoa, että pysy tiukkana sen hullun kanssa ja ota yhteys poliisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
miten voit jatkaa elämää miehen kans joka pettti sinut? meni sänkyyn toisen naisen kanssa! kunnioita itteäs etes vähän. ei tuomosta voi unohtaa, ja ihan varmasti pettää uuestan, ajan kysymys vain. mutta onnea perheeseen jossa ei voi luottaa elämän kumppaniin, tosi hyvä malli lapsille.

Koska elämä ei ole mustavalkoista. Ei ole olemassa vain oikeita ja vääriä ratkaisuja. Ja vain oikeita tapoja toimia tälläisissä tilanteissa. Tiedätkö miltä avioerotilastot näyttäisivät, jos kaikki olisivat samanlaisia luovuttajia? Ne näyttävät jo nyt siitä syystä huonoilta, koska hyvin monet ovat niitä luovuttajia.

Ja ei - se että pettää kerran niin ei tarkoita sitä, että tekisin sen uudelleen.

Ja tiedoksesi, että minä olen aina voinut luottaa kumppaniini. Minä olen ollut se joka kaikissa aiheeseen liittyvissä ketjuissa aina sanoo, että en ikipäivänä voisi kuvitella tai edes epäillä mieheni pettävän. Kuitenkin kävi näin, 14 vuoden jälkeen. Uskon nyt, että se voi käydä kenelle tahansa.

Mutta minä en siis tullut ruotimaan tänne tätä asiaa. Me olemme päätöksemme tehneet ja elämme sen mukaan.

Yritä olla välittämättä noista kiihkoilijoista. Täällä suhtaudutaan asioihin ihan ihmeellisellä tavalla ja takerrutaan aina vääriin asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja papparainen:
Uskomattoman viisas ja vahva on ap. Normaalisti kun täällä saa lukea juttuja joissa mies jätetään jo vaikkapa pikkujouluissa käynnin takia.

Peukku ap:lle

Niin minusta kyllä aika kyseenalaista viisautta. Mutta en ota sen enempää kantaa kun ei ole vastaavasta kokemusta, mutta ei tuollaista nöyrtymistä pidä minusta viisauteen verrata.

Alkuperäinen kirjoittaja totuus:
Ukko joka pettää kerran tekee sen aivan varmasti vielä monta kertaa jatkossakin.
mutta kun se on niinkin, että mitä ei ole, siksi voi tulla. eli kuka tahansa (noin teoreettisesti) voi pettää...vaikkei ole koskaan aiemmin. ehkä niinkin, että tapahtuneesta voi ottaa oppia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja papparainen:
Uskomattoman viisas ja vahva on ap. Normaalisti kun täällä saa lukea juttuja joissa mies jätetään jo vaikkapa pikkujouluissa käynnin takia.

Peukku ap:lle

Niin minusta kyllä aika kyseenalaista viisautta. Mutta en ota sen enempää kantaa kun ei ole vastaavasta kokemusta, mutta ei tuollaista nöyrtymistä pidä minusta viisauteen verrata.

Minä en kyllä koe nöyrtyneeni tipan tippaa.

Vaikka se tapahtui sinulle, se ei tarkoita että se voi tapahtua kaikille. Minä en voi vannoa että niin ei tule käymään minulle, mutta tiedän että niin ei tule käymään minun puolisolleni.
Miten te nyt olette kaikki voittajia kun olette päättäneet jatkaa suhdettanne? Onko sinulla voittajaolo? Et ole mikään luovuttaja? Kuulostaa ihan entisen ulkoministerimme puolisolta, joka sanoi että hän ei ole uhri. Kuka siinä tapauksessa sitten oli uhri? Uskoton puoliso vai nuori tanssiyrittäjä joka joutui vastaanottamaan härskejä ehdotuksia.
Minun mielestäni ihminen joka antaa anteeksi pettäjälle on juuri luovuttaja, hän vapaaehtoisesti luopuu tasavertaisesta ja kunnioittavasta kumppanuudesta. Mutta hyvä kuitenkin että tunnet vastuusi Suomen avioeotilastoista!
Ja mitä tulee siihen Liisan mieheen: tee rikosilmoitus tai anna olla.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ukko joka pettää kerran tekee sen aivan varmasti vielä monta kertaa jatkossakin.

Höpsistä. Erehtyminen on inhimillistä. Jos perusluonne on uskollinen, kerta voi hyvinkin jäädä viimeiseksi.

Yleensä tälläinen tapaus avaa pettäjänkin silmät ja hän potee huonoa omatuntoaan vielä kauan, kenties lopun ikänsä. Ei välttämättä halua kokea samaa tuskaa uudestaan.

Tsemppiä ap:lle! Teidän perheen asiat ovat teidän asioitanne. Hienoa, että pystyt ottamaan tämän näin. Kertoo siitä, että kuitenkin luotat ja uskot mieheesi, itseesi ja perheeseesi.

Pah niin mä luulin, mutta aina parin kolmen vuoden välein tulee se heikko hetki ja sit se on menoo... Miehen kans oon ollu 17 vuotta ja neljä lasta, mutta neljä syrjähyppyä on mulla jo ollut... aina sama morkkis ja muutama vuosi menee ja asia unohtuu... Ja mä jos kuka en hyväksy perheiden rikkoutumista tai yleensäkään pettämistä!

minusta ei oes antamaan anteeksi..jos yrittäsinkin jatkaa suhdetta oesin tosi katkera ja varmaan aina riidellessä tulis tapaus esille ja luulenpa että riitoja oliski paljo...joten ei sopis mulle.luottamus oes menny.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Höpsistä. Erehtyminen on inhimillistä. Jos perusluonne on uskollinen, kerta voi hyvinkin jäädä viimeiseksi.

Yleensä tälläinen tapaus avaa pettäjänkin silmät ja hän potee huonoa omatuntoaan vielä kauan, kenties lopun ikänsä. Ei välttämättä halua kokea samaa tuskaa uudestaan.

Tsemppiä ap:lle! Teidän perheen asiat ovat teidän asioitanne. Hienoa, että pystyt ottamaan tämän näin. Kertoo siitä, että kuitenkin luotat ja uskot mieheesi, itseesi ja perheeseesi.

Pah niin mä luulin, mutta aina parin kolmen vuoden välein tulee se heikko hetki ja sit se on menoo... Miehen kans oon ollu 17 vuotta ja neljä lasta, mutta neljä syrjähyppyä on mulla jo ollut... aina sama morkkis ja muutama vuosi menee ja asia unohtuu... Ja mä jos kuka en hyväksy perheiden rikkoutumista tai yleensäkään pettämistä!

Minulla taas on toisenlainen kokemus. Petin miestäni kolmen vuoden suhteen jälkeen. Nyt on tämän jälkeen yhdessä menty 10 vuotta lisää, eikä tulisi mieleenkään enää harkita syrjähyppyjä - oli asian selvittely sen verran kova koulu. Eikä siis mies niinkään pistänyt koville kuin itse pistin itseni.

Ihmiset muuttuvat, kun joutuvat käymään läpi asioita. Ennen en pitänyt pettämistä niin kovin pahana - etenkään, jos ei jää kiinni. Nyt on mieli muuttunut.

Tää on kyllä paras provo aikoihin. Itsekään en malta odottaa että ap tulisi taas hehkuttamaan kuinka Jari Saravuokin on pian ottamassa "pettämisestä voimavara" -kurssin tarjontaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
No sanohan sille, että jos ei lopeta häiritsemistä, niin ilmoitat poliisille ja hankit lähestymiskiellon! Ja sanopa sille omalle miehelleskin, että suojelee sinua sen verran, ettei tartte hänen töppäilyistään kärsiä. Sopikoot pettäjä asiat rikostoverinsa ja tämän puolison kanssa siten, että saat olla rauhassa!

No toisaalta joo, se on vähintä, mitä miehesi voi pettämisen jälkeen tehdä; siivota itse omat sotkunsa, ettei sun tarvitse asiaa käsitellä enempää, kuin on pakko...

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Mielestäni sinunkin ap kannattaisi hieman harkita asennettasi miehesi pettämisen suhteen. Tuskin on olemassa "oikeaa päätöstä" tässä tilanteessa: miten päätät, siten elät ja kyllä asiat sitten lutviutuvat.
Mutta olisi varmasti syytä miettiä asiaa muutenkin kuin tyyliin "meni ja hairahtui baari-illan päätteeksi". Kuule, se hairahdus ei vain tapahdu: ensin flirttaillaan (vongataan ja hipelöidään), sitten mietitään sopivaa panopaikkaa, paikkaan siirtyminen vie aikaa (oli se sitten ravintolan vessa tai joku huoneisto), riisuutuminen ja kumppanin riisuminen... vasta näiden esileikkien jälkeen alkaa itse akti ja siinäkin joka työnnöllä tehdään sama päätös kun pannaan Liisaa voihkimaan..

No tämäkin on ihan totta! Kukaan ei petä VAHINGOSSA!! Mutta ap ei tainnut kaivata mielipiteitä tähän seikkaan... ;)

Ei petetä vahingossa, mutta siitä pettämisestä voi ottaa opiksi ja viisastua, olla tekemättä niin enää koskaan.

En usko, että loppupelissä kellään on vara tuomita toista teoistaan. Joskus se voi tapahtua omalle kohdallekin, ja mites sitten suu pannaan.

Ei petetä vahingossa, mutta siitä pettämisestä voi ottaa opiksi ja viisastua, olla tekemättä niin enää koskaan.

En usko, että loppupelissä kellään on vara tuomita toista teoistaan. Joskus se voi tapahtua omalle kohdallekin, ja mites sitten suu pannaan.

Niinpä. Ja sitäpaitsi en aina oikein tajua sitä, miksi seksuaalinen kanssakäyminen, siis akti, olisi jotenkin se pahin pettämisen muoto. Minun ainakin olisi helpompi antaa anteeksi yksittäinen kiksautus kuin vaikka vuoden jatkunut kahvittelu-kädestäpitämis-treffailu, johon ei liity seksiä sinänsä.

Mä en taas ymmärrä tätä petetyn miehen logiikkaa vaikka näinhän se taitaa yleensä mennä: Petturi puolisossa ei ole mitään vikaa vaan siinä miehessä joka houkutteli hänen naisensa sänkyyn.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että kuka tahansa saa metsästää ketä tahansa, moka on sen varatun joka lankeaa. Jättäisi se mies teidät rauhaan ja keskittyisi oman puolisonsa rankaisemiseen

Mä olen ton vieraan kanssa samaa mieltä siitä, että joku yksittäinen panoa pidetään niin hirveänä. Ja tosiaan itse antaisin helpommin anteeksi yhden aktin kun sen, että mies tuntisi suurta kiintymystä johonkin toiseen. Mikä siitä sukupuolielinten yhteen hankaamisesta tekee niin kamalaa? Eihän se oikeasti ole sen kummempaa kun vaikka käsien yhteen hankaaminen. Se on kuitenkin vaan fyysinen suoritus johon jokainen pystyy.

Miten ap, seuraavan kerran, kun miehesi on lähdössä viihteelle, käykö mielessä, että hyppääkö taas sänkyyn toisen kanssa?
Miten sun ja tän tuttavanaisen suhde, oletko antanut hänellekin anteeksi?

Aloittajalle pahoitteluni tapahtuneesta, tiedän ettei se helpota tilannetta, mutta tuossa tilanteessa on tarkeä että joku ymmärtää tai ainakin myötä elää.

Ei oikeesti pettäjä aina uusi tekoaan, ihminen voi oikeasti muuttua. Ihan on omakohtaista kokemusta sekä omalta että mieheni taholta.

Itse kuitenkin vakaasti uskon siihen että jokainen tekee suhteessaan itse omat ratkaisunsa jääkö siihen vai ei. Ystävä on sitä varten että ne tukee tuollaisten tilanteidentullen, oli se päätös mikä tahansa. Kuten jo joku totesi ei asiat aina ole niin mustavalkoisia. Tärkeintä kuinkin kai on että pystyy elämään asian ja päätöstensä kanssa sinut ja onnellinta elämää ilman että on karkera koko maailmalle.

Mitä uhkailuihin tulee niin, minä ensin seurailisin tilannetta ja arvioisin onko ne vakavasti otettavaia ja sitten olsin tarvittaessa yhteydessä viranomaisiin. Tiedän että ne ei välttämättä voi tehdä vielä mitään, mutta omalla kohdalla uhkailija sen verran pelästyi, että jätti uhkailunsa ja häiriköintinsä vähemmälle - ainakin hetkeksi

miksi miehesi ei hoida tuota asiaa se miehen kans. onko heihin pakko edes pitää yhteyttä?? sano et jos ei jätä rauhaan teitä, teet rikosilmoituken poliisille ja hankit lähestymis kiellon

Aika kauhealta kuulostaa tuo, että anteeksiantaminen on nöyrtymistä ja luovuttamista!
Olen itse saanut syrjähypyn anteeksi ja mielestäni se osoitti mieheni suuruuden.
Hän valitsi anteeksiantamisen ja olen siitä onnellinen. Me rakastamme toisiamme ja kestämme yhdessä.
Siitä on aikaa kuusi vuotta enkä kertaakaan ole sen jälkeen pettänyt, niin paljon kärsimystä siitä seurasi.
Nykyään ei käy edes mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja miau:
Aika kauhealta kuulostaa tuo, että anteeksiantaminen on nöyrtymistä ja luovuttamista!
Olen itse saanut syrjähypyn anteeksi ja mielestäni se osoitti mieheni suuruuden.
Hän valitsi anteeksiantamisen ja olen siitä onnellinen. Me rakastamme toisiamme ja kestämme yhdessä.
Siitä on aikaa kuusi vuotta enkä kertaakaan ole sen jälkeen pettänyt, niin paljon kärsimystä siitä seurasi.

Niin mieheni sanoi, että hän sai sellaisen opetuksen että ei olisi koskaan etukäteen kuvitellutkaan, vaikka ei pettämistä ole hyväksynyt.

Luin juuri koko ketjun läpi ja tuntuu että täällä nyt keskustellaan siitä onko ap ovimatto vai sankari.
Ihan siis nöyrimmin kyselisin ap:lta off topic, että mitä te miehesi kanssa olette tapauksesta jutelleet kun olet niin vahvasti suhdettanne pitämässä pystyssä ja mieskin saanut "sellaisen opetuksen että ei olisi koskaan etukäteen kuvitellutkaan".
Tapaus taitaa olla aika tuorekin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miau:

Niin mieheni sanoi, että hän sai sellaisen opetuksen että ei olisi koskaan etukäteen kuvitellutkaan, vaikka ei pettämistä ole hyväksynyt.
jep. pettäjällä jos siis oikeasti katuu tulee inho itseään kohtaan.

Miten olen voinut satuttaa tuota rakastani noin. se kalvaa sisältä. ja varmasti pettäjä huomaa ettei ollut sen arvoista ja on aivan varma ettei petä enään ikinä.

toki niitä pettäjiä jotka ei kadu niin heille se on helppo pettää uusiksi.

Minusta on hyvä että olette saaneet asian sovittua. varmasti menee aikaa että suhde taas ilman haavoja mutta hienoa että paikkaatte haavat.

ja asiaan
:D
eikö miehesi voisi puhua tämän miehen kanssa?
samaa mieltä jos ei puhe auta niin lähestysmiskileto

Yhteistyössä