Mieheni ostama syntymäpäivälahja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämmöstä tänne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämmöstä tänne

Vieras
On syntymäpäiväni. Olen monta kertaa miehelleni harmitellut, kun tekisi mieli mennä jalkahoitoon, kasvohoitoon ja kampaajalle, mutta kotihoidontuki on niin armottoman pieni, ettei ole varaa. Sanoin hänelle jo aikaa sitten ihan suoraankin, että jos jotenkin tahdot muistaa synttäripäivänä, niin lahjakortti olisi erittäin ihana juttu. Myöskin polkupyörästä olen haaveillut...

Tänään aamulla hän sitten antoi minulle Nomination käsikoruun palan... En hirveästi edes koko rannerenkaasta pidä ja se on laatikossa paljon. Että näin meni tavallaan ihan hukkaan reilu 50e :(

Tiedän, turha valittaa: Toiset eivät saa synttärilahjaa ollenkaan, mutta pointti on siinä, että jos rahaa on vähän, pitäisi sitä käyttää oikein. Ja kotiäitinä olisi ollut ihana saada omaa-aikaa hemmottelun merkeissä. Ja pääästä pyöräilemään...

Tämä taas todistaa sen, ettei mieheni kuuntele minua. :(

Alkuperäinen kirjoittaja tämmöstä tänne;24529352:
mutta pointti on siinä, että jos rahaa on vähän, pitäisi sitä käyttää oikein. Ja kotiäitinä olisi ollut ihana saada omaa-aikaa hemmottelun merkeissä. Ja pääästä pyöräilemään...
Tämäkö sitten on vähäisten rahojen oikeinkäyttöä?

No tuolla viidelläkympillä tietysti olisi saanut jo jalka- tai kasvohoidonkin, kampaajalle olisi voinut mennä vähän enemmän, riippuu mitä tehdään. Kyllä mäkin ymmärrän pettymyksen, kun kerran vielä selvästi kerroit mitä toivoisit.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24529381:

No siis ei olisi. Mutta tarkoitin, että enemmän hemmottelu olisi minua virkistänyt kuin koru. Eli jos on 50 e oli käytettävissä, niin oilsin mielummin mennyt kampaajalle.

Kyllä.
Jos mies aikoi joka tapauksessa ostaa lahjan naiselleen niin olisi sitten kuunnellut ja ostanut jotakin joka ilahduttaa ja on mieluisa.

voi että, olisin niiiin halunnut kohentaa ulkonäköäni! No, teen kyllä niin itsekkäästi, että menen johonkin hoitoon ja maksatan enemmän laskuja töissäkäyvällä miehelläni! Harmittaa vaan edelleen hukkaan mennyt 50 egee....

Mie en nykyään ihmettele miksi erotaan niin helposti, naiset ei ole mihinkään tyytyväisiä!
Ehkä miehesi halusi antaa sulle lahjan joka kestää....
Jos olisin ukkos ottasin korunkin pois.

Ota susta nyt selvää. Todennäköisesti olet mankunut jotain koruja aiempina vuosina ja kun mies yrittää nyt edes täyttää sen toiveen täyteen Nomination-korun muodossa (jota ei osteta kerralla), niin sekään ei kelpaa.

Sano suoraan mitä haluat, äläkä vihjaile, jos sydämestä annettu lahjakaan ei kelpaa.

No mitäs jos miehesi nurisis sinun antamasta lahjasta näin? Ai niin, ei se nurisis KUN SÄ osaat ostaa oikein lahjan ja SÄ osaat kuunnella. Tai sitten et...

Mä en yleensäkään ymmärrä aikuisten lahjojen ostelua jos rahat on tiukassa...

[QUOTE="mä";24529680]Ota susta nyt selvää. Todennäköisesti olet mankunut jotain koruja aiempina vuosina ja kun mies yrittää nyt edes täyttää sen toiveen täyteen Nomination-korun muodossa (jota ei osteta kerralla), niin sekään ei kelpaa.

Sano suoraan mitä haluat, äläkä vihjaile, jos sydämestä annettu lahjakaan ei kelpaa.[/QUOTE]

Kannattaa lukea ketju ihan ensimmäisestä viestistä alkaen... Ap nimenomaan sanoi, että jos haluat jotenkin muistaa, niin hän tykkäisi lahjakortista. Voiko sen suoremmin asiaa enää ilmaista?

en mä ainakaan haluais ostaa toiselle lahjaa jota erikseen pyytää. mikä helvetin järki siinä on. "hei mul on synttärit ni osta mulle lahjakortti". olisit ilonen että sait edes lahjan sen jälkeen .

Kannattaa lukea ketju ihan ensimmäisestä viestistä alkaen... Ap nimenomaan sanoi, että jos haluat jotenkin muistaa, niin hän tykkäisi lahjakortista. Voiko sen suoremmin asiaa enää ilmaista?
Niin ja siellä taustalla voi olla se korujen mankuminen edellisiltä vuosilta. Mies on voinut käsittää, että koruun täytyy ostaa lisäpalikka joka tapauksessa ja sen päälle muistaa lahjakortilla, mikäli rahaa jää. Nyt ei ilmeisesti jäänyt.

No tuota. :)

Meillä osataan keskustella myös näistä asioista. Ja jos olisi käynyt niin, että mies olisi ostanut mulle lahjaksi jotain tuon hintaista, mutta jolla en mitään tee, yhdessä tuumin se palautettaisiin ja vaihdettaisiin johonkin, jota oikeasti tarvitsen/käytän/haluan.

Ei jätettäisi 50 euroa kaappiin lojumaan tyhjänpantiksi.

no nyt pyydät tälle päivälle omaa aikaa ja meet saunaan ja laitat naamion sun muuta, pyydät mieheltä vaikka hieronnan ja sellasta... Ja käyt vaikka jossain parturilla missä opiskelijat tekee halvemmalla :)

Tyytyväinen vaimo = tyytyväinen perhe.
Oma aika ja itseensä panostaminen on kuin rahaa pankkiin laittas. Kyllä muakin harmittaisi ap:n tilanteessa.

en mä ainakaan haluais ostaa toiselle lahjaa jota erikseen pyytää. mikä helvetin järki siinä on. "hei mul on synttärit ni osta mulle lahjakortti". olisit ilonen että sait edes lahjan sen jälkeen .

Musta taas on järjetöntä, että jos toinen vaikkapa toivoisi lahjakorttia, niin hänelle ostettaisiin villapaita. Miksei voi ostaa lahjaa, mitä toinen toivoo ja mistä varmasti ilahtuisi? Ihan sama kuin jos hääparin lahjalistalla lukee, että keräämme Teema-astiastoa, niin sä menet ja ostat kaksi kahvikuppia Villeroyta? Mun miehelle on äärettömän hankalaa ostaa mitään yllätyslahjaa, joten mä kysyn aina suoraan, että mistä tykkäisit. Samoin mun mies pyytää esim. joulun alla kirjoittamaan hänelle ylös, mistä tykkäisin ja hän sitten valitsee niistä. Eipähän tarvitse sitten tulla palstalle vinkumaan, että "mun mies osti mulle ihan hirveen vaasin lahjaksi!".

Pistän vielä vinkkejä puoli-ilmaseen hemmotteluun :D Elikkäs hunajasta naamio kasvoille, oliiviöljystä hiuksille, kokovartalokuorinta sokerilla... Toimii paremmin kun kemikaalimönjät ja on halpaa :)

Musta taas on järjetöntä, että jos toinen vaikkapa toivoisi lahjakorttia, niin hänelle ostettaisiin villapaita. Miksei voi ostaa lahjaa, mitä toinen toivoo ja mistä varmasti ilahtuisi? Ihan sama kuin jos hääparin lahjalistalla lukee, että keräämme Teema-astiastoa, niin sä menet ja ostat kaksi kahvikuppia Villeroyta? Mun miehelle on äärettömän hankalaa ostaa mitään yllätyslahjaa, joten mä kysyn aina suoraan, että mistä tykkäisit. Samoin mun mies pyytää esim. joulun alla kirjoittamaan hänelle ylös, mistä tykkäisin ja hän sitten valitsee niistä. Eipähän tarvitse sitten tulla palstalle vinkumaan, että "mun mies osti mulle ihan hirveen vaasin lahjaksi!".

Sitä paitsi eikö lahjan perimmäinen idea ole lahjansaajan ilahdutus? Jos periaate on ostaa jotain ihan muuta kuin mitä saaja haluaisi, ketä se ilahduttaa? Miksi ostaa lahjaa ylipäätään?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24529867:
Sitä paitsi eikö lahjan perimmäinen idea ole lahjansaajan ilahdutus? Jos periaate on ostaa jotain ihan muuta kuin mitä saaja haluaisi, ketä se ilahduttaa? Miksi ostaa lahjaa ylipäätään?

Totta. Mun on esimerkiksi ihan turha ostaa miehelle ainuttakaan korua, hän ei käytä mitään muuta kuin vihkisormusta. Koska meillä on käytännössä yhteiset rahat, ja sitä rahaa on niukasti, niin sekin on jo lahja, kun antaa toiselle "luvan" ostaa itselleen jotain kivaa vaikka sillä viidelläkympillä.

[QUOTE="sondersson";24529814]Pistän vielä vinkkejä puoli-ilmaseen hemmotteluun :D Elikkäs hunajasta naamio kasvoille, oliiviöljystä hiuksille, kokovartalokuorinta sokerilla... Toimii paremmin kun kemikaalimönjät ja on halpaa :)[/QUOTE]

Tässä varmaan on taustalla se, että ap haluaisi itse mennä hemmoteltavaksi eikä alkaa räpeltämään itselleen sokerointeja, naamioita yms. vaikka kivalta kuulostaa noin itsekin tehtynä. :)

Ellei sitten aloittajan mies ala räpeltämään muorilleen kasvohoitoja sun muita. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24529867:
Vastaavasti jos periaate on olla tyytymätön annettuun lahjaan, jos se ei olekaan täysin sitä mitä on kenties salaa toivonut, ei lahjan antajakaan taida olla ilahtunut. Ilmeisesti mammoilta on unohtunut kiitollisuus.

JOs sun miehes halusi yllättää sut sellaisella lahjalla jota et etukäteen olisi arvannut. Ehkä tuo laittaa sut miettimään tarkemmin lahjan antamisen ideaa. Tulee ihan pikkulapsi-meininki jos ruinaa lahjasta. Jos oot petynyt niin pidä se omana tietonasi ja kiitä lahjasta. Osta sitte joskus ite se hemmottelulahja ja ajattele että olet sen ansainnut.

[QUOTE="vieras";24529925]Vastaavasti jos periaate on olla tyytymätön annettuun lahjaan, jos se ei olekaan täysin sitä mitä on kenties salaa toivonut, ei lahjan antajakaan taida olla ilahtunut. Ilmeisesti mammoilta on unohtunut kiitollisuus.[/QUOTE]

Jos on salaa toivonut, niin sitten ei auta olla pettynyt, jos ei toive toteudu. Mutta jos on ääneen toiveensa ilmaissut ja varsinkin, jos toivetta on kysytty, ja silti saa jotain ihan muuta, niin. Kyllä on lupa olla pettynyt.

Yhteistyössä