Jauhan tästä asiasta täällä siksi, koska en halua kellekkään tutulle tunnustaa miehen ajatuksia.
Ultraaja kyllä aika varmasti veikkaili meille tyttöä.
Otin eilen asian mieheni kanssa puheeksi. En puhunut ultrasta mitään. Kysyin vaan häneltä, miksi olisi kovin tärkeää saada poika. Aluksi ne perustelut alkoivat kaikenlaisilla tuulesta temmatuilla myyteillä kuten poikalapsi on älykkäämpi, todennäköisemmin urheilullisempi, esikoisen pitää olla poika, pojan kanssa voi tehdä sitä ja tätä ja tota pojan on mahdollisempi päästä korkeampaan asemaan jne.. Pojat ovat kuulemma myös paremman näköisiä lapsia.
Rauhoittelin miestäni ja sanoin ihan asiallisesti, että nykyään on kyllä aika tasa-arvoista ja tytötkin voivat kouluttautua pitkälle. Ulkonäkö ei ole sukupuolesta kiinni jne.. Sanoin myös miehelleni, että hänen siskollaanhan on esikoinen tyttö, eli onko hänen siskonsa tyhmä. Mies sanoi, ettei sisko tyhmä ole, mutta siskon mies on syyllinen kaikkeen.. siskon mies on amiksen käynyt duunari ja sillä on iso maha jne..
No mä sitten kysyin, että eikö mies aio kysyä miten ultrassa meni. Siinä juteltiin ja kerroin että meille tulee tyttö. Mies ei aluksi uskonut ja luuli, että vaan kiusaan. Meni sitten hiljaiseksi ja lähti lenkille.
Varmaan raskauskin tekee mun herkäksi, mutta mä purskahdin itkuun. Mulle on oikeasti aivan sama kumpiko meille tulee. Se on MUN lapsi. Itkin vielä, kun mies tuli kotiin. Aluksi kyseli mitä itken jne..
Mä sitten sanoin miehelle, että mun mielestä on kauheaa ajatella miten hän puhuu omasta lapsestaan. Lapsestaan joka haluaa olla isälle tärkeä. Oli lapsi tyttö tai poika, niin sa tarvitsee rakastavan ja siitä välittävän isän. Mä ainakin aion rakastaa lasta oli hän millainen tahansa.
No mies sitten sanoi, että on usein kuullut, että duunarit, ylipainoiset jne saavat helpommin tyttölapsia ja jos kaikki pitävät miestäni nyt jotenkin huonompana, kun esikoinen on tyttö.
Hetken vakuuttelin, että näin ei ole. EIkä kukaan ole niin idiootti, että pitäisi. Oikeasti sen työkavereita/pelikavereita jne ei varmasti kovin paljon miehinä edes kiinnosta toisen ihmisen lapsen sukupuoli!
Kyllä se mies sitten siitä vähän leppy. Sanoi, että ottaa aikaansa. Aamulla kyllä "jutteli" mahalle ja sanoi, että mitäs iskän muru.