Mieheni luulee, että töitä saa tuosta noin vain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Caro"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"Caro"

Vieras
Kesätöitä siis. Hänellä on kuvitelma, että töitä saa ilman mitään ongelmia, naps vain! Kas kun satutaankin asumaan opiskelijakaupungissa, jossa samaan paikkaan on jonossa tuhansia muitakin, niin miten kouluttamaton ihminen, jolla ei ole juuri mitään kokemusta eikä suhteita mihinkään, paikkaa saisi? (Olen 19, koulutus vaiheessa.) Hakemuksia on kyllä pistetty.

Hyvähän hänen on sanoa, kun itsellänsä on aina ollut suhteiden kautta työpaikkoja. Nykyisen vakituisen työnsäkin sai, kun yksi tuttava KYSYI häntä sinne töihin.

Ja sitten syyttää minua laiskaksi, kun en saa töitä.

Sanoi jopa, että tilitoimistoonkin pääsee töihin ilman koulutusta ja kokemusta.

[QUOTE="Caro";28374045]Kesätöitä siis. Hänellä on kuvitelma, että töitä saa ilman mitään ongelmia, naps vain! Kas kun satutaankin asumaan opiskelijakaupungissa, jossa samaan paikkaan on jonossa tuhansia muitakin, niin miten kouluttamaton ihminen, jolla ei ole juuri mitään kokemusta eikä suhteita mihinkään, paikkaa saisi? (Olen 19, koulutus vaiheessa.) Hakemuksia on kyllä pistetty.

Hyvähän hänen on sanoa, kun itsellänsä on aina ollut suhteiden kautta työpaikkoja. Nykyisen vakituisen työnsäkin sai, kun yksi tuttava KYSYI häntä sinne töihin.

Ja sitten syyttää minua laiskaksi, kun en saa töitä.

Sanoi jopa, että tilitoimistoonkin pääsee töihin ilman koulutusta ja kokemusta.[/QUOTE]

Kerro miehellesi että työttömiä oli 40900 henkeä enemmän kuin vuonna 2012 ja työpaikkoja 5800 vähemmän kuin vuonna 2012.

periaatteessa olen samaa mieltä kuin miehesi... Jos ei ole nirso työn suhteen, on siisti ja ulospäinsuuntautunut niin töitä saa kuka vain. Esimerkiksi konsulentteja/promoottoreita haetaan isompien kaupunkien lähettyvillä koko ajan, niihin töihin ei saada tarpeeksi tekijöitä. Palkkaus ihan hyvä, mutta työnä tietysti ei niin arvostettua. Ulkonäön ei tartte olla kuin mallilla ;) Lisäksi siivoushommia on yleensä aina tarjolla. Muita töitä sitten ehkä vähän heikommin..

[QUOTE="juupajuu";28374210]periaatteessa olen samaa mieltä kuin miehesi... Jos ei ole nirso työn suhteen, on siisti ja ulospäinsuuntautunut niin töitä saa kuka vain. Esimerkiksi konsulentteja/promoottoreita haetaan isompien kaupunkien lähettyvillä koko ajan, niihin töihin ei saada tarpeeksi tekijöitä. Palkkaus ihan hyvä, mutta työnä tietysti ei niin arvostettua. Ulkonäön ei tartte olla kuin mallilla ;) Lisäksi siivoushommia on yleensä aina tarjolla. Muita töitä sitten ehkä vähän heikommin..[/QUOTE]

Pari vuotta takaperin tuo piti paikkansa, nyt se on paikkakuntakohtaista. Useimmat noista töistä on provikkapalkalla ja ostovoiman laskiessa putoavat tulotkin. Tunnen useita jotka sanovat että tulot ovat pudonneet 10-30 %iin ns. tapahtumamyynnissä.
Lisäksi muistaakseni sekä promoottorit että konsulentit maksavat itse matkakulunsa työpaikalle, joten on mahdollista että maksat työnantajalle työstäsi?

[QUOTE="juupajuu";28374210]periaatteessa olen samaa mieltä kuin miehesi... Jos ei ole nirso työn suhteen, on siisti ja ulospäinsuuntautunut niin töitä saa kuka vain. Esimerkiksi konsulentteja/promoottoreita haetaan isompien kaupunkien lähettyvillä koko ajan, niihin töihin ei saada tarpeeksi tekijöitä. Palkkaus ihan hyvä, mutta työnä tietysti ei niin arvostettua. Ulkonäön ei tartte olla kuin mallilla ;) Lisäksi siivoushommia on yleensä aina tarjolla. Muita töitä sitten ehkä vähän heikommin..[/QUOTE]

En muuten päässy siivoamaan kokemattomana. Sekään ei nykyään ole tosta vaan-homma.

Yhteistyössä