meillä oli kokoajan kitisevä, koliikkiaan huutava, öisin 1/2h välein heräilevä esikko. kuitenkin uskalsimme tehdä toisen, ikäeroa 1v7kk. Ja en kadu yhtään. Tytöt ovat kuin paita ja peppuAlkuperäinen kirjoittaja minttu:Oliko sulla vaikea raskaus? Tai hankala vauva? Mietin itsekin, jääkö yhteen ihan siksi, kun tämä ensimmäinen on tosi vaativa pakkaus ja olen itse toooosi väsyAlkuperäinen kirjoittaja lapsiluku täysi.:Onko muita jotka ovat näin päättäneet?meistä elämä helpompaa kun on vain 1.
Aika usein tapahtuu niin, että myös onnettomuudessa kuolee useampi/kaikki perheen lapset. Eli siis jos haluaa varautua, että edes yksi lapsi on elossa, niin paras tehdä niitä sitten ainakin 10Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo ei tehdä varakappaleeksi, mutta kannattaa olla realistinen. Mitä jos oikeasti tämä ainoa kuolee? Pysyykö elämä enää kasassa? Mitä jos ainoa ei koskaan saa lapsia ja suku loppuu siihen? Ja kun vanhemmat kuolee, on ainoa aika yksin, jos on vaikka tahattomasti lapseton.
Mun mielestä sisaruksista on tukea ja turvaa ja seuraa. Kannattaa vakavasti miettiä näitä aiheita. Että kestääkö sen tosiaan, että kaikki viedään, jos ainoa lapsi kuolee?
Mä kyllä peesailen tätä. KArua kutsua toista varakappaleeksi joo, mutta ymmärrän hyvin pointin ja olen samaa mieltä. Ja eihän sen lapsen kuolla tarvi, riittää että muuttaa toiselle puolelle maapalloa työn tai puolison perässä ja pitää yhteyttä kerran vuodessa jos sitäkään...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo ei tehdä varakappaleeksi, mutta kannattaa olla realistinen. Mitä jos oikeasti tämä ainoa kuolee? Pysyykö elämä enää kasassa? Mitä jos ainoa ei koskaan saa lapsia ja suku loppuu siihen? Ja kun vanhemmat kuolee, on ainoa aika yksin, jos on vaikka tahattomasti lapseton.
Mun mielestä sisaruksista on tukea ja turvaa ja seuraa. Kannattaa vakavasti miettiä näitä aiheita. Että kestääkö sen tosiaan, että kaikki viedään, jos ainoa lapsi kuolee?
Miksi karrikoit? Mun mielestä tää vain on tosiasia. Jos ainoa lapsi kuolee, niin miten sen kestää. Loppuuko kaikki siihen?Alkuperäinen kirjoittaja j:Aika usein tapahtuu niin, että myös onnettomuudessa kuolee useampi/kaikki perheen lapset. Eli siis jos haluaa varautua, että edes yksi lapsi on elossa, niin paras tehdä niitä sitten ainakin 10Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo ei tehdä varakappaleeksi, mutta kannattaa olla realistinen. Mitä jos oikeasti tämä ainoa kuolee? Pysyykö elämä enää kasassa? Mitä jos ainoa ei koskaan saa lapsia ja suku loppuu siihen? Ja kun vanhemmat kuolee, on ainoa aika yksin, jos on vaikka tahattomasti lapseton.
Tää on kyllä totta. Yhden lapsen kanssa on tosi helppo matkustaa. Muutenkin minusta tuntuu, ettei yksi lapsi ole edes muuttanut meidän elämää kauheasti. Jos tulis toinen, niin sitten se oli varmaankin sitä kunnon lapsiperhe-elämää...Alkuperäinen kirjoittaja S:Meille riittaa myos yksi, intohimomme on matkustelu joten sita voi jatkaa hyvin viela yhden lapsen kanssa.
Tuttavillemme kävi näin. Meni siinä samassa myös mahdollisuus lapsenlapsiin :/Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mieti, jos lapsi esim. kuolee. Teille ei jää mitään, varsinkin, jos olet jo siinä iässä, ettet voi enää tulla raskaaksi.
Sisarukset ei korvaa, mutta tahto elää tuossa tilanteessa on vahvempi.
Helppoa tosiaan on, pystyimme aivan hyvin jatkamaan matkustelua ja olemme olleetkin vaikka missa lapsemme kanssa. Ensin ajattelimme ettei valttamatta yhtaan lasta, joten tama yksi lapsi on oikein hyva kompromissi.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Tää on kyllä totta. Yhden lapsen kanssa on tosi helppo matkustaa. Muutenkin minusta tuntuu, ettei yksi lapsi ole edes muuttanut meidän elämää kauheasti. Jos tulis toinen, niin sitten se oli varmaankin sitä kunnon lapsiperhe-elämää...Alkuperäinen kirjoittaja S:Meille riittaa myos yksi, intohimomme on matkustelu joten sita voi jatkaa hyvin viela yhden lapsen kanssa.
Minä kylläkin haaveilen toisesta. Kuten äskeiseen viestiini kirjoitinkin, niin saa tosin tulla jonkun verran ikäeroa. Ehkä se matkustelukin on helpompaa, kun ei ole kahta ihan pientä.
Meitä oli aikoinaan kaksi ja sisareni kuoli, jolloin minusta tuli ainoa lapsi. Tästä syystä halusin ehdottomasti ainakin kaksi lasta. Mieluiten kolme.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo ei tehdä varakappaleeksi, mutta kannattaa olla realistinen. Mitä jos oikeasti tämä ainoa kuolee? Pysyykö elämä enää kasassa? Mitä jos ainoa ei koskaan saa lapsia ja suku loppuu siihen? Ja kun vanhemmat kuolee, on ainoa aika yksin, jos on vaikka tahattomasti lapseton.
kattelin täs yks pvä liikuttavaa videopätkää youtubes missä pariskunta kertoo kun heidän kaikki 3 lasta menehtyvät liikenneonnettomuudessa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo ei tehdä varakappaleeksi, mutta kannattaa olla realistinen. Mitä jos oikeasti tämä ainoa kuolee? Pysyykö elämä enää kasassa? Mitä jos ainoa ei koskaan saa lapsia ja suku loppuu siihen? Ja kun vanhemmat kuolee, on ainoa aika yksin, jos on vaikka tahattomasti lapseton.
No minä jäin omaksi onnekseni vanhemmilleni ainoaksi lapseksi, sillä en ole ikinä edes sisaruksia halunnut vaan ollut erittäin tyytyväinen omaan osaani.Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:Mä en tiedä vielä. Mä en halua olla koskaan enää raskaana, mutta haluaisin sisaruksen tolle meen tytölle. Mun mielestä sisarus on parasta, mitä voi lapselleen antaa ja en haluaisi sellaista lapseltani riistää.
Kyllä se lapsen saaminen lähes aina on itsekäs teko...Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:Luonnotonta tehdä useampi lapsi vain siksi että pelkää miten selviää jos ainokainen kuolee - siinä ajattelee enemmän itseään kuin lasta!
Tai oikeastaan ihan aina.Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:Kyllä se lapsen saaminen lähes aina on itsekäs teko...Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:Luonnotonta tehdä useampi lapsi vain siksi että pelkää miten selviää jos ainokainen kuolee - siinä ajattelee enemmän itseään kuin lasta!