Meillä on yksi ja hän jää ainoaksi. Mä en usko, että meidän mielenterveys kestäis enempää lapsia, enkä itse asiassa halua enää kokea sitä vauva/taaperoaikaa uudelleen. Joten jos meille tulis lisää lapsia, ne sais olla sitten jo vähintään kolmevuotiaita jo tullessaan.
Jos tämä meidän ainokainen kuolee, mun elämä loppuu siihen. Mä en voisi kuvitella elämääni ilman häntä. Jos voisin vielä saada lapsia, en ehkä siltikään tekisi toista, koska ei se toinen sitä ensimmäistä korvaa mitenkään. Jos olisi useampia lapsia ja yksi heistä kuolisi, niin se on totta, että silloin ehkä olisi pakko pysyä jotenkin elämänsyrjässä kiinni niiden muiden vuoksi. Ehkäpä mun elämäni sitten ihan konkreettisesti loppuisi siihen, jos tämä ainokainen menetettäis.
Mutta suurempi todennäköisyys on, että me kuollaan enne häntä. Joku puhui siitä, että sitten on ihan yksin järjestelemässä asioita ja suremassa. Kyllä mä vähän oletan, että hänellä on siinä vaiheessa elämää jo oma perhe ja ystäviä, joiden kanssa surra. Kun mun äiti tai isä joskus kuolee, niin enemmän mä varmaan saan tukea mieheltäni kuin sisaruksiltani.