Mieheni ihastunut ystävääni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras ap"

Vieras
Olen taistellut tämän tunteen kanssa koko seurustelumme ajan. Kun aloimme tapailla, liikkui yhteisessä ystäväporukassamme ystäväni, todella kaunis ja katseita kääntävä nainen. Olin itsekin silloin kaunis ja sain ihailua, mutta ystävättäreni aina enemmän. Näin selvästi, että mies oli vähän ihastunut tuohon ystävään, mutta valitsi kuitenkin minut, kun oli minut ensiksi nähnyt.
Tuo selvä ihastuminen kuitenkin vaivasi mieltäni hirveästi, ja aloin kateudesta olla vihainen ystävälleni. Olen pikkuhiljaa lopettanut yhteydenpidon ja joskus ollut jopa vähän töykeä, että saan hänet ulos mieheni silmistä. Emme nyt ole olleet sitten vuosiin tekemisissä.
Välillä, jos näen tätä naista jossain, ja hän tulee tervehtimään iloisena, tunnen itseni vain niin rumaksi ja alhaiseksi, etenkin jos mies on mukana. Olen lihonut, rumentunut valtavasti ja todella oksettava ja arkinen nykyään. En ole kyennyt normaaliin kuulumisten vaihtamiseenkaan. Puhun ystävästä miehelle pahaa, sellaisista asioista, joita en oikeasti hyväksykään, mutta kärjistän niitä miehelle, ettei hän pitäisi tästä naisesta.
Haluaisin hyvän ystävyyssuhteen takaisin, mutten pysty. En voi unohtaa sitä ihastumista, ja pelkään että se saa mieheni sekaisin. Pelkään, että mies tyytyy vain minuun, vaikka mielummin haluaisi tuon toisen, koska meillä on lapsia. Olen yrittänyt sanoa, että haluan kuulla suoraan sen, jos hänellä on tunteita muita kohtaan, mutta ei myönnä.

Tuskinpa miehesi "valintaperuste" sinuun oli pelkästään se, että hän oli nähnyt sinut ensin. Miksei sitä kaunista kaikki katso, mutta kyllä oikea parisuhde vaatii muutakin kuin kauniin kuoren. Oletko koskaan ajatellut jospa miehesi ihaili naisen ulkonäköä, mutta arvosti sinussa kaikkea muuta niin paljon enemmän että "valitsi" sinut.
Itsetuntosi tuntuu olevan nollassa. Muista että rakastaaksesi muita, sinun tulee rakastaa ensin itseäsi. Jos olet nuorena ollut suht nätti, tuskinpa kaikki se kauneus on kadonnut mihinkään. Arvosta itseäsi ja elämääsi. Jos olet tyytymätön ulkonäköösi, tee asialle jotain. Miehesi ei myönnä, että hänellä olisi tunteita toista kohtaan. Usko se. Tuskinpa hän olisi kanssasi perhettä perustanut, jos vielä haikailisi jonkun muun perään. Häntä pystyyn, anna suukko miehellesi ja osoita kuinka paljon hän sinulle merkitsee.

Pää pystyyn :) Varmasti miehesi näki sinussa jotain enemmän, koska sinut valitsi. Hänellä on ollut tilaisuuksia lähteä, muttei ole lähtenyt. Hän on sen sijaan hankkinut kanssasi lapsia, mikä kertoo jo jotain. AINA löytyy kauniimpia naisia. Siltä ainakin usein tuntuu. Täytyy kuitenkin nähdä itsessään ne kauniit puolet ja arvostaa niitä. Arvostaa, että olen kaunis juuri tällä tavalla ja uniikki yksilö. Tiedän, että oma mieheni on heikkona brunetteihin, espanjalaisiin ja brasilialaisiin naisiin. Itsehän olen todella vaalea. En kuitenkaan anna tämän asian häiritä, koska mieheni olisi voinut minut jättää sata kertaa, mutta sen sijaan hän meni kanssani naimisiin. Huomaan kyllä, jos mieheni pitää jotain naista hyvännäköisenä, mutta samaan aikaan tiedän, ettei hän heidän kanssaan parisuhdetta haluaisi. On eri asia ihailla naisen ulkonäköä kuin valita itselleen elämänkumppania. Se yhteiselämä on kuitenkin paljon muutakin kuin pelkkä ulkonäkö. Tsemppiä ap.

Ihan kuin vaimoni kirjoittamaa tekstiä. Sitä mukaa kun hän on itse rupsahtanut, niin hän on lopettanut pitämästä yhteyttä kauniimpiin ystäviinsä. Jos joskus niistä jotakin puhuu, niin pahaa.

[QUOTE="vierailija";29147613]Tuskinpa miehesi "valintaperuste" sinuun oli pelkästään se, että hän oli nähnyt sinut ensin. Miksei sitä kaunista kaikki katso, mutta kyllä oikea parisuhde vaatii muutakin kuin kauniin kuoren. Oletko koskaan ajatellut jospa miehesi ihaili naisen ulkonäköä, mutta arvosti sinussa kaikkea muuta niin paljon enemmän että "valitsi" sinut.
Itsetuntosi tuntuu olevan nollassa. Muista että rakastaaksesi muita, sinun tulee rakastaa ensin itseäsi. Jos olet nuorena ollut suht nätti, tuskinpa kaikki se kauneus on kadonnut mihinkään. Arvosta itseäsi ja elämääsi. Jos olet tyytymätön ulkonäköösi, tee asialle jotain. Miehesi ei myönnä, että hänellä olisi tunteita toista kohtaan. Usko se. Tuskinpa hän olisi kanssasi perhettä perustanut, jos vielä haikailisi jonkun muun perään. Häntä pystyyn, anna suukko miehellesi ja osoita kuinka paljon hän sinulle merkitsee.[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä tämän, enkä olekaan mustasukkainen muista kauniista naisista miehen ympärillä, tai jossain kadulla tai telkkarissa. Luulen, että mieheni jotenkin ihastui tuon ystävän käytökseen ja luonteeseenkin, ja juuri siksi se tuntuu niin pahalta. Hän on todella kaunis, kyllä, mutta myös todella suloisen oloinen ja lempeän ensivaikutelman antava. Se saa miehet rakastumaan, ja tiedän että monet ovat siihen "ansaan" joutuneet, vaikkei ystäväni tahallaan koskaan sellaista aiheuta.
Kauneuteni on jäänyt piiloon lihavuuteni taakse. Minulla on syömishäiriö enkä voi pudottaa painoa normaalisti.

Nimenomaan. Ja tuolla ajattelutavalla ja asenteella on melko varma että ajaa myös miehensä ulos suhteesta ennemmin tai myöhemmin.

Yleisesti ottaen minulla ei ole niinkään heikko itsetunto. Se iskee joinain päivinä, aivan kuten jokaisella, ja korostuu tämän ystävän läsnäollessa. Meillä on monia yhteisiä naistuttavia, joilla on juuri sama ongelma, vaikka olisivat muutoin hyvin itsevarmoja ja kauniita.
Kauneus on kuin kirous tälle ystävälleni, ja on tyhmää, että hän saa siitä näin tavallaan kärsiä. Monet naiset karttavat hänen seuraansa kuten minä.

[QUOTE="mies";29147707]Ihan kuin vaimoni kirjoittamaa tekstiä. Sitä mukaa kun hän on itse rupsahtanut, niin hän on lopettanut pitämästä yhteyttä kauniimpiin ystäviinsä. Jos joskus niistä jotakin puhuu, niin pahaa.[/QUOTE]

No kannattaa näyttää, että vaimosi on valitsemasi ja kaunis, kaunein silmissäsi, jos näin on.

Kuulostat kyllä vaan tosi epämiellyttävältä tyypiltä itse. :(
Miksi sä ootat ees että miehes pitäis susta, jos et ole kovin pidettävä tyyppi? Puhut pahaa, mustamaalaat, hylkäät ystäviäsi.

• Tykkää
Reactions: Freiya
Miten se, että miehesi pitää erityisesti bruneteista, näkyy teidän suhteessanne? Oma mieheni on myös ns. tummemman naiskauneuden perään ja pitää erityisesti ruskeasilmäisistä. Hän on tehnyt tämän tiettäväksi suoraan ja epäsuoraan muutaman kerran parisuhteemme aikana. Itse olen vaalea ja sinisilmäinen. Rehellisesti sanoen tunnen tästä jonkinlaista pahaa oloa, mutta sinun laillasi olen yrittänyt olla asiasta välittämättä. Aina se ei kuitenkaan onnistu, sillä selvästi minullakin on toive olla puolisoni mielestä ihastelun arvoinen juuri tällaisena kuin olen. Saan kyllä häneltä ihailua, mutta tummaveriköt tuntuvat saavan sitä häneltä erityisen helposti... Tsempit sinulle!

[QUOTE="marisa";29147702]Pää pystyyn :) Varmasti miehesi näki sinussa jotain enemmän, koska sinut valitsi. Hänellä on ollut tilaisuuksia lähteä, muttei ole lähtenyt. Hän on sen sijaan hankkinut kanssasi lapsia, mikä kertoo jo jotain. AINA löytyy kauniimpia naisia. Siltä ainakin usein tuntuu. Täytyy kuitenkin nähdä itsessään ne kauniit puolet ja arvostaa niitä. Arvostaa, että olen kaunis juuri tällä tavalla ja uniikki yksilö. Tiedän, että oma mieheni on heikkona brunetteihin, espanjalaisiin ja brasilialaisiin naisiin. Itsehän olen todella vaalea. En kuitenkaan anna tämän asian häiritä, koska mieheni olisi voinut minut jättää sata kertaa, mutta sen sijaan hän meni kanssani naimisiin. Huomaan kyllä, jos mieheni pitää jotain naista hyvännäköisenä, mutta samaan aikaan tiedän, ettei hän heidän kanssaan parisuhdetta haluaisi. On eri asia ihailla naisen ulkonäköä kuin valita itselleen elämänkumppania. Se yhteiselämä on kuitenkin paljon muutakin kuin pelkkä ulkonäkö. Tsemppiä ap.[/QUOTE]

No, mulla on samankaltainen kuvio. Mies SELVÄSTI on ihastunut yhteen ystävääni. Kun tämä ystävä on kylässä, mies on hyvin mielinkielin ja suurieleisesti kertoo kuinka paljon tekee kotitöitä ja usein myös siinä sivussa vie roskia ja muuta, siis sellaista mitä ei tee muuten eikä kenenkään muun vieraan aikana. Mies on kuullut jotain ystäväni ja hänen miehensä parisuhdeongelmista, ja jotenkin tuntuu että mies haluaa oikein näyttää naiselle että katopas ku tällasiaki miehiä on. Mies myös AINA kehuu naisen hoikkuutta tavalla tai toisella. Se on minusta ahdistavaa, koska itsekin haluaisin olla hoikka ja siro mutta olen mallia vanttera. Siis olen kyllä sporttinen ja hoikka, mutta en mikään balettitanssija. Joskus mies myös kyselee minulta, että miten ystävälläni ja hänen miehellään menee. En oikein tiedä, mitä sanoa. Kerran mies ehdotti kaikkien neljän yhteistä reissua kylpylään (me ja he), mutta minä sanoin että ei se taida olla hyvä idea. Taustalla ihan puhdas ärsytys siitä että luulen että mies vaan haluaa ihailla naapurinrouvan solakkaa vartaloa bikineissä.

Ja kyllä se vaan niin on että ihmiset ihastuu myös parisuhteessa, olisi lapsellista edes kuvitella muuta.

Voi olla, että olet ihan oikeassa. Useimpia häiritsee, jos puoliso todella paljon lihoo ja eikä asialle edes mitään tee. Toisaalta harva lastensa äidin tuollaisen asian takia jättää, koska miehet joutuu käytännössä samalla jättämään lapsensa. Sen sijaan ihastuksia toisiin voi herkästi sattua ja joskus ne johtuu johonkin muuhunkin.

Mikä syömishäiriö sinulla on? Oletko hakenut siihen apua?

En kehottaisi sinua uudelleenlämmittämään ystävyyssuhdetta ennen kuin itsetuntosi on kohentunut. Nyt tuskin hyvä ystävä pystyisit olemaan.