Mieheni ei tee kotitöitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olet aivan vinksahtanut! Miksi et samalla laita pyykkejä koriin kun riisuudut? Oletko vammainen? Miksi et taittele tyhjää maitotölkkiä pois? Ovatko kätesi halvaantuneet?

Ei se kyllä niin mene että normaali toisen arvostus ja omien sotkujen siivoaminen voidaan unohtaa kun toinen käy töissä.
Mä en koskaan ajatellut että mies syljeskelee kattoon ja lojuu kotona kun minä tienasin ja mies oli kotona. Hän hoiti yhteistä lastamme ja kotiamme. Ja minä nautin myös mieheni kunnioitusta kun toisella kierroksella minä olin hoitovapaalla.
Ei me kumpikaan sikailemaan ryhdytty siksi että toinen on suostunut jäämään pienillä tuloilla kotiin hoitamaan yhteistä rakkaudenhedelmää.
Mittaatko kaiken arvon rahassa? Hampaat irvessä sotket tahallasi jotta toinen tuntisi olevansa mahdollisimman vähempi arvoinen kun sinä maksat suurimman osan kuluista?
Luepa tuo oma kirjoituksesi ja vedä hetki henkeä. Yrität nyt maalata minusta sikaa joka sotkee tahallaan kotia ja jonka mielestä kotona olevan pitää pyyhkiä töissäkäyvän perse kuuliaisesti. Missä kohtaa minä olen niin antanut ymmärtää ja miten tämä minuun liittyy? Ja miten niin minä mittaan kaiken arvon rahassa? Minkä takia oletat ja sitä kautta solvaat ja haukut minua vammaiseksi? Mittaako ap:n mies kaiken rahassa siksi että sattuu käymään töissä ja jättämään maitotölkin pöydälle tai sukat lattialle?

Pointtini oli siinä että on täysin JÄRJETÖNTÄ rääkyä näissä aloituksissa tässä mittakaavassa asioista joilla ei ole MITÄÄN todellista merkitystä muualla kuin naisen omien korvien välissä. Jos maitotölkki jää joskus pöydälle tai sukat lattialle niin se tarkoittaa joidenkin naisten häiriintyneissä mielissä sitä että mies ei arvosta eikä kunnioita. Menkää nyt jumalauta itseenne ja yrittäkää KERRANKIN katsoa asioita ja sitä isompaa kokonaiskuvaa objektiivisesti eikä aina jollain hormonien sekoittamilla tunteilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29154749:
Jokaisen pitäisi siivota omat jälkensä, minusta toista ei kunnioita jos jättää sotkunsa toisen siivottavaksi.

Juuri näin. Mutta toista pitää myös kunnioittaa siten, että antaa siivota sotkunsa oman aikataulunsa ja mieltymysten mukaisesti.

Luepa tuo oma kirjoituksesi ja vedä hetki henkeä. Yrität nyt maalata minusta sikaa joka sotkee tahallaan kotia ja jonka mielestä kotona olevan pitää pyyhkiä töissäkäyvän perse kuuliaisesti. Missä kohtaa minä olen niin antanut ymmärtää ja miten tämä minuun liittyy? Ja miten niin minä mittaan kaiken arvon rahassa? Minkä takia oletat ja sitä kautta solvaat ja haukut minua vammaiseksi? Mittaako ap:n mies kaiken rahassa siksi että sattuu käymään töissä ja jättämään maitotölkin pöydälle tai sukat lattialle?

Pointtini oli siinä että on täysin JÄRJETÖNTÄ rääkyä näissä aloituksissa tässä mittakaavassa asioista joilla ei ole MITÄÄN todellista merkitystä muualla kuin naisen omien korvien välissä. Jos maitotölkki jää joskus pöydälle tai sukat lattialle niin se tarkoittaa joidenkin naisten häiriintyneissä mielissä sitä että mies ei arvosta eikä kunnioita. Menkää nyt jumalauta itseenne ja yrittäkää KERRANKIN katsoa asioita ja sitä isompaa kokonaiskuvaa objektiivisesti eikä aina jollain hormonien sekoittamilla tunteilla.

Aikuisesta miehestä tulee kyllä yllättävän paljon sotkua jos hän ei niitä sotkuja siivoa itse lainkaan. Ihan kuin lapsesta. Kuten ap kertoo, mies ei tee mitään näitä asioita, ei ole kyseessä silloin tällöin löytynyt sukka tai astia. Vaan ap:n mies odottaa jatkuvaa palvelua ja hänen jälkiensä siivoamista.
Sinä vittuilet miten naiset lorvii kotona kun mies TIENAA. Nainen mahdollistaa sen tienaamisen usein ja hoitaa yhteisiä lapsia. Et todellakaan tunnu sille antavan mitään arvoa. Kusipäälle kyllä vaikutat.
Minä kysyin että oletko jotenkin vammainen kun et osaa laittaa pyykkejä pyykkikoriin? Koska uskon että sellainen aikuinen joka siihen ei kykene, on jotenkin pahasti vammautunut.

Kyllä, kuka tahansa joka odottaa toisen keräävän paskasi perästäsi vaikka olet itse terve ja hyvinvoiva saa ihan luvan kanssa epäillä kunnioituksen puutetta.

Minä olen 7 ollut miehen kanssa joka ei ole käynyt töissä tai opiskellut, on saanut muutaman satkun kuussa vuokratuloja niin ei ole viitsinyt hakea töitä tai ilmoittautua työttömäksi. Olen tehnyt 99% kotitöistä ja kantanut ruuat kotiin, hoitanut lapsen ja käynyt töissä. Olen kyllä puhunut, raivonnutkin säännöllisesti sekä nalkuttanut, kolme kertaa olen meinannut lähteä mutta lapsent takia olen suostunut jatkamaan kun mies on sitä anellut. Miksi ei anelisi, ymmärrän, olenhan hänen elämässään kuin enkeli. Nyt on asiat paremmin, ainakin jonkun verran, eli mies tekee kotijuttuja ainakin sen jälkeen kun olen saanut vaihteeksi raivarit. olen juuri sairaslomalla ja mies tiskaa, ja kohta lähtee työharjoittelupaikkaansa jonka aloitti viime kuussa. :-)

Älä sinäkään luovu toivosta. Jos miehesi rakastaa sinua oikeasti eikä vain käytä hyväkseen, hän ennenpitkää repii aivojensa perukoilta sen pienenpienen empatian jyväsen ja alkaa tehdä enemmän. Minunkin mieheni on ollut tuollainen että on jättänyt kaikki silleen- siis vaikka on ollut työttömänä kotona ja minä painanut raskasta fyysistä vuorotyötä...

Jos ei muu auta, ota ero puheeksi, ihan tosissasi. Puhu rauhallisesti ja hermostumatta, katso miestä silmiin ja pyydä häntä katsomaan ja kuuntelemaan niin että ymmärtää. sano että et ole enää onnellinen, haluat tosissasi erota jos hän ei ole valmis ottamaan enempää vastuuta. Et halua yhtä lasta lisää, sinulla on jo lapsia. Haluat aikuisen, vastuullisen miehen kumppaniksesi etkä murrosikäistä poikaa.

Minä olen tosiaan 3 kertaa 7 vuoden aikana joutunut tuon tekemään, ei ole ollut helppoa eikä aina ole vieläkään, mutta paljon on miehellä mennyt jakeluun, ja nyt viimeisen vuoden aikana olen pikkuhiljaa alkanut uskaltaa myöntää itselleni että minähän tässä alan jo olla onnellinen.

Toivon sinulle paljon rakkautta ja kärsivällisyyttä! <3

Vielä, että rakastaminen on kiinni vain ja ainoastaan päättäväisyydestä, kärsivällisyydestä ja tahtomisesta. Naimisiin mennessä (vaikkette olisikaan naimisisissa, pätee silti) sanotaan TAHDON, ajattele sitä. Jos et jaksa enää tahtoa, armahda itseäsi ja lähde. Mutta älä luovuta liian helpolla. Joillakin miehillä on pitkät piuhat. :-)

Aikuisesta miehestä tulee kyllä yllättävän paljon sotkua jos hän ei niitä sotkuja siivoa itse lainkaan. Ihan kuin lapsesta. Kuten ap kertoo, mies ei tee mitään näitä asioita, ei ole kyseessä silloin tällöin löytynyt sukka tai astia. Vaan ap:n mies odottaa jatkuvaa palvelua ja hänen jälkiensä siivoamista.
Sinä vittuilet miten naiset lorvii kotona kun mies TIENAA. Nainen mahdollistaa sen tienaamisen usein ja hoitaa yhteisiä lapsia. Et todellakaan tunnu sille antavan mitään arvoa. Kusipäälle kyllä vaikutat.
Minä kysyin että oletko jotenkin vammainen kun et osaa laittaa pyykkejä pyykkikoriin? Koska uskon että sellainen aikuinen joka siihen ei kykene, on jotenkin pahasti vammautunut.

Kyllä, kuka tahansa joka odottaa toisen keräävän paskasi perästäsi vaikka olet itse terve ja hyvinvoiva saa ihan luvan kanssa epäillä kunnioituksen puutetta.
Miten tämä nyt yhtäkkiä minuun liittyy? Mistä sinä tiedät kuinka minä suoriudun omien jälkieni korjaamisesta tai miten minä kohtelen puolisoani?

Alkaa pikku hiljaa haista kunnianloukkaukselle. Sinun kannattaisi oikeasti keskustella jonkun asiantuntevan ihmisen kanssa ongelmistasi joita sinulla selkeästi täytyy olla koska suollat tuollaista tekstiä. Vähintäänkin suosittelen vakavaa itsetutkiskelua.

Miten tämä nyt yhtäkkiä minuun liittyy? Mistä sinä tiedät kuinka minä suoriudun omien jälkieni korjaamisesta tai miten minä kohtelen puolisoani?

Alkaa pikku hiljaa haista kunnianloukkaukselle. Sinun kannattaisi oikeasti keskustella jonkun asiantuntevan ihmisen kanssa ongelmistasi joita sinulla selkeästi täytyy olla koska suollat tuollaista tekstiä. Vähintäänkin suosittelen vakavaa itsetutkiskelua.

Lue sivun 2 mielipiteesi ajatuksella ja mieti saako sinusta sellaisen kuvan että on ihan normaalia että nainen on miehen palvelija ja passaaja? Ei mielipiteistäsi VOI muuta päätellä kuin että kotiäiti on lorviva laiskimus mielestäsi ja joutaa kyllä miehen tienatessa vaikka nuolemaan ne miehen astiat puhtaaksi.
Kunnianloukkaus? :laugh: Pane haaste tulemaan!

Enemmän kunnioituksen puutteesta kertoo se, että pakotetaan toinen käyttäytymään omien normien tai pakkomielteiden mukaan.

Toisen mielestä sukat saavat olla lattialla max 3 minuuttia. Toisen mielestä kolme päivää. Harvoin kuulee sellaista, että kolmen päivän ihminen pakottaisi minuutti-ihmisen alistumaan tahtoonsa. Toisinpäin pakottaminen sen sijaan tuntuu monien mielestä olevan ihan ok.

[QUOTE="mies";29154902]Enemmän kunnioituksen puutteesta kertoo se, että pakotetaan toinen käyttäytymään omien normien tai pakkomielteiden mukaan.

Toisen mielestä sukat saavat olla lattialla max 3 minuuttia. Toisen mielestä kolme päivää. Harvoin kuulee sellaista, että kolmen päivän ihminen pakottaisi minuutti-ihmisen alistumaan tahtoonsa. Toisinpäin pakottaminen sen sijaan tuntuu monien mielestä olevan ihan ok.[/QUOTE]

Onneksi ongelma ei koske minua enää nykyisessä elämässä. Kokemusta tuollaisesta paskasta kyllä on menneisyydestä.
Omasta miehestäni heti ekaa kertaa hänen luokseen mennessä näki että on siisti tyyppi. Muutamalla helpolla kikalla se on todettavissa erittäin helposti.
WC:n ja jääkaapin siisteystaso kertoo jo valtavasti.
Meillä ei muuten ikinä ole riidelty siivoamisesta tai sotkuisuudesta. Kumpikin ollaan perussiistejä ihmisiä ja tykätään kauniista kodista. Lapset oppivat siinä sivussa.
Joten minun osaltani tämä asia loppunkäsitelty.
Kannattanee niiden sottapyttyjen etsiä samanlainen kumppani itselle myös niin voi sitten yhdessä rypeä siellä sotkussa. :)

Nykypäivän naisten odotukset ja ajatusmaailma ovat täysin vääristyneitä ja kieroutuneita. Otetaan itsestäänselvyytenä se että itse saa olla kotona joko miehen tai yhteiskunnan rahoilla tai molempien ja sitten rääytään jostain TÄYSIN mitättömistä asioista joiden takia muka naiselta lähtee JÄRKI ja haetaan selkäänpuukotusapua ja vertaistukea muilta ämmiltä anonyymiltä nettipalstalta jossa kuorossa kannustetaan lopettamaan miehen "passaaminen" ja kouluttamaan miestä kuin jotain pahaista rakkia tai ongelmalasta. Ja mitä nämä kauheat asiat josta nämä kermaperseämmät vetävät pussillisen pakastevihanneksia neniinsä? Pöydälle jätetty MAITOTÖLKKI ja lattialla olevat SUKAT.

Ei jumalauta. Sääliksi käy niitä miehiä jotka ovat tuollaisten kanssa hynttyynsä yhteen lyöneet.

Ei MITÄÄN suhteellisuudentajua. Ei sitten yhtään mitään.

Mä olen luullut, että naiset jää kotiin hoitamaan yhteisiä lapsia. Luopuu paremmista tuloistaan yhteisen edun vuoksi ja pitää huolen jälkeläisistä, joiden tekemiseen kumpikin osapuoli on innokkaasti osallistunut.
Kun minä olin kotona hoitamassa lapsia, hoidettiin koti yhdessä. Mikä oli mielestäni varsin viisas ratkaisu. Töissä käyminen on lomaa lastenhoidon rinnalla.

Olen ollut huomaavinani sellaisen jännän jutun, että useimmat (eli kaikki tuntemani) miehet ovat täysiin kykenemättömiä hoitamaan kotia lasten ohella. Miksi ihmeessä naisen pitäisi kotona ollessaan hoitaa, koti, lapset ja mies?

Uskallan myös väittää, että useimmiten miehet tarvitsevat elämäänsä naisen huomattavasti useammin, kuin nainen miehen.

[QUOTE="mies";29154902]Enemmän kunnioituksen puutteesta kertoo se, että pakotetaan toinen käyttäytymään omien normien tai pakkomielteiden mukaan.

Toisen mielestä sukat saavat olla lattialla max 3 minuuttia. Toisen mielestä kolme päivää. Harvoin kuulee sellaista, että kolmen päivän ihminen pakottaisi minuutti-ihmisen alistumaan tahtoonsa. Toisinpäin pakottaminen sen sijaan tuntuu monien mielestä olevan ihan ok.[/QUOTE]

Toisaaltaan... miksi sukat pitää ylipäätään jättää lattialle, kun niiden paikka ei ole siinä? Yhtähyvin voisit laittaa kengät hellalle ja ihmetellä miksi kumppaniasi häiritsee se?
Tietysti jos sinä päätät alkaa säilyttää vaatekaappisi ja pyykkikorin sisältöjä lattialla, niin siitä sinun on neuvoteltava kumppanisi kanssa. Ehkä hän päättää alkaa säilyttämään avonaisia huulipuniaan sinun puolellasi sänkyä?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Kannattanee niiden sottapyttyjen etsiä samanlainen kumppani itselle myös niin voi sitten yhdessä rypeä siellä sotkussa. :)

Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Jos pokaa baarista tupakoivan juopon, niin muutaman avioliittovuoden jälkeen on turha valittaa kun mies vain dokaa ja röökaa. Aivan sama pätee muuhunkin käyttäytymiseen. Jos mies yksin asuessa elää tiettyjen normien mukaan, ei voi olettaa että hänen pitäisi muuttua toiseksi ihmiseksi yhteenmuuttamisen jälkeen.

• Tykkää
En tiedä onko teillä näin, mutta olen joskus törmännyt tähän, että mies käy töissä, tulee kotiin makaamaan sohvalle, kun "on niin rankkaa käydä töissä" ja nainen raataa 24/7. Hoitaa lapset illalla ja mihinkään ei voi päästä, kun ei se mies osaa vahtia lapsia tai suostu vahtimaan, herää joka yö 1-10 kertaa imettämään/hyssyttämään vauvaa/lapsia. Siivoa, tekee iltaisin ruokaa, kun mies katsoo telkkaria jne. Vähän kärjistettynä useimmilla, mutta tuollaisiinkin olen törmännyt...

Hmm, olikohan tuo kuvaus meiltä? Nimittäin niin hyvin osui ja upposi. Meillä myös asia reippaasti ollut tapetilla viime aikoina. Elämä kuten yllä kuvattua, mies ei osallistu kotitöihin, ei lapsenhoitoon, ei tee ruokaa, käy siis töissä. Jos jonkin kerran pyytänyt apua yövalvomisten takia, vastaus kuuluu: hän käy töissä, pitäisikö vielä yötkin valvoa. Lisäksi olen itsekäs, kun en vie koiraa aamulla ulos vaan mies joutuu heräämään puoli tuntia aiemmin hoitamaan asian. Vien kuitenkin koiran iltapäivällä ja usein vielä illalla. Illan mies viettää juurikin telkkarin edessä, lastenhoidossa avustaminen on vauvan sylissä pitoa tai viltillä leikkiä tv:n ohessa. Liekö kumma, jos parisuhteessa hiukan probleemaa?!? Mies ei vain ymmärrä pointtia, hänhän käy töissä...

[QUOTE="mies";29155032]Eikö naiset yleisesti tykkää puuhailla kotona enemmän? Ette te just samoin ajattelevia olentoja ole kuin miehet.[/QUOTE]

Naisia on erilaisia. Mua ei ainakaan kiinnosta.

[QUOTE="mies";29155032]Eikö naiset yleisesti tykkää puuhailla kotona enemmän? Ette te just samoin ajattelevia olentoja ole kuin miehet.[/QUOTE]

On varmasti jokaisen naisen unelmien täyttymyt saada mies taloon ja olla etuoikeutettu korjaamaan hänen jälkiään, palvelemaan ja tyydyttämään hänen korkeutensa tarpeita, koska "kotona puuhastelu on kivaa".

• Tykkää
Pakko kirjoittaa, että etkö todellakaan tiennyt miehesi tyylistä vain onko hän muuttunut lapsen tulon ja sun kotiin jäännin myötä? Ole tyytyväinen siitä, että mies on kotona iltaisin ja auttaa olemalla lasten kanssa. Sekin on kotityötä!!!!!!!Kyllä sä voit sitten siivota ja laitella paikkoja ja pyykkejä, jos mies on lasten kanssa tai vaikkei oliskaan. Meillä mä hoidan kodin ja mies tuo rahat, mutta työmalli on sovittu ja mies kyllä muistaa arvostaa täyden palvelun hotelliaan. Jos teillä on kaikki muu kunnossa suhteessa lukuun ottamatta noita sukkia ja lautasia yms. pikku sälää, niin ei huolta. Tietty voitte jutella osaisko mies edes tajuta mitä sä tarkotat ja tulla vähän vastaan.

Toisaaltaan... miksi sukat pitää ylipäätään jättää lattialle, kun niiden paikka ei ole siinä? Yhtähyvin voisit laittaa kengät hellalle ja ihmetellä miksi kumppaniasi häiritsee se?
Tietysti jos sinä päätät alkaa säilyttää vaatekaappisi ja pyykkikorin sisältöjä lattialla, niin siitä sinun on neuvoteltava kumppanisi kanssa. Ehkä hän päättää alkaa säilyttämään avonaisia huulipuniaan sinun puolellasi sänkyä?

Kyseessä kuitenkin lienee enemmän kulttuuriasia. Naiset kasvatetaan tosi siisteiksi, miehet kasvatetaan enemmän joustaviksi siinä asiassa.

Pitäisi osata neuvotella eikä sanella. Ihanne on, että kumpikin tekee niin kuin luontevalta tuntuu. Jos naisesta on luontevin siivota koko ajan, siivotkoon, jos miehestä on luontevin olla rennommin, olkoon. Ja sama toisinpäin. Kompromisseja pitää tehdä _kummankin_, niin sen siivousintoilijan KUIN sen rennommin olevan. Ei vain toisen, emmehän toki elä enää viktoriaanista aikaa, jossa koti on naisen valtakuntaa... Emmehän?

On varmasti jokaisen naisen unelmien täyttymyt saada mies taloon ja olla etuoikeutettu korjaamaan hänen jälkiään, palvelemaan ja tyydyttämään hänen korkeutensa tarpeita, koska "kotona puuhastelu on kivaa".

Mutta onhan toisten ihmisten palveleminen teille paljon luonnollisempi asia. Mikä nainen se sellainen on, jota ei kiinnosta toisten ihmisten hyvinvointi? Siinä mielestäni puuttuu jotain naiselle tosi tärkeää ja jota me miehet pidämme arvossa ja joka meille tuntuu hyvältä (tästä syystä esim. naishoitsut ovat yleensä kysytympiä kuin naisnyrkkeilijät).

Kautta aikain naiset ovat olleet juuri tässä työssä ja tästä perspektiivistä mukana. Ei menneisyydeltä voi vain livistää. Toki poikkeuksiakin mahtuu mukaan ja hyvä niin. Pointtina, että tuo toisista huolehtivuus -asia kuitenkin on valtavan tärkeä asia monelle miehelle.

[QUOTE="vieras";29155006]En tiedä onko teillä näin, mutta olen joskus törmännyt tähän, että mies käy töissä, tulee kotiin makaamaan sohvalle, kun "on niin rankkaa käydä töissä" ja nainen raataa 24/7. Hoitaa lapset illalla ja mihinkään ei voi päästä, kun ei se mies osaa vahtia lapsia tai suostu vahtimaan, herää joka yö 1-10 kertaa imettämään/hyssyttämään vauvaa/lapsia. Siivoa, tekee iltaisin ruokaa, kun mies katsoo telkkaria jne. Vähän kärjistettynä useimmilla, mutta tuollaisiinkin olen törmännyt...

Hmm, olikohan tuo kuvaus meiltä? Nimittäin niin hyvin osui ja upposi. Meillä myös asia reippaasti ollut tapetilla viime aikoina. Elämä kuten yllä kuvattua, mies ei osallistu kotitöihin, ei lapsenhoitoon, ei tee ruokaa, käy siis töissä. Jos jonkin kerran pyytänyt apua yövalvomisten takia, vastaus kuuluu: hän käy töissä, pitäisikö vielä yötkin valvoa. Lisäksi olen itsekäs, kun en vie koiraa aamulla ulos vaan mies joutuu heräämään puoli tuntia aiemmin hoitamaan asian. Vien kuitenkin koiran iltapäivällä ja usein vielä illalla. Illan mies viettää juurikin telkkarin edessä, lastenhoidossa avustaminen on vauvan sylissä pitoa tai viltillä leikkiä tv:n ohessa. Liekö kumma, jos parisuhteessa hiukan probleemaa?!? Mies ei vain ymmärrä pointtia, hänhän käy töissä...[/QUOTE]

Voi, teillä on tommoista:/ Tuollaisiin olen elävässä elämässä törmännyt ja aina ihmetellyt, mitä h*****tia sen miehen päässä liikkuu ja antaako se nainen miehen vain noin toimia. (Monella varmasti nainen yrittää asiasta puhua, mutta miehen argumentti on just toi, että hänhän käy töissä). Yksi näistä lähipiirissä olevista pareissa vaimo on masentunut, ei saa nukuttua, kun lapsi vielä 2 vuotiaanakin heräilee öisin ja kaikin puolin tosi väsynyt. Siinä kyllä ihmetteln, että miten mies voi olla niin tollo, ettei edes yhtä yötä viikossa voi ottaa tai viikonloppusin antaa naisen nukkua tai järjestää vaimolle vähän vapaa-aikaa ja osallistua kotitöihin. Musta ei kuulosta, että mies tällöin rakastaa naista ja välittää hänen jaksamisestaan.

Jos teillä ei puhuminen auta, vois ulkopuolisen kanssa keskusteleminen olla hyväksi. Joku fiksu ystäväpariskunta tai parisuhdeterapeutti. Toinen vaihtoehto olisi saada mies näkemään, että sun työpäivä jatkuu neljän jälkeen ja loppua ei ole...Lähtisit esim. viikonlopuksi yksin sukuloimaa/ystävälle/kylpylään ja mies hoitaisi lapset ja kotityöt, joista olet tehnyt listan ja jotka itse tekisit, jos olisit kotona (vähän ekstraakin voi jättää:) Viikonlopun jälkeen keskustelisitte siitä, että sulla on jokaikinen päivä tuollainen, ehkä mies vois olla sitä mieltä, että töissä on helpompaa...Toinen vaihtoehto voi olla, että molemmat kirjoittavat "työpäivänsä" ja lepohetkensä ylös yhteiselle kalenteripohjalle. Mä ajattelen, että jokaiselle miehelle tekee hyvää olla kotona hoitamassa lapsia edes hiukan aikaa. Vaikka mun mies olikin ymmärtäväinen ja teki paljon kotitöitä, ymmärsi hän ihan eri tavalla mua, kun hoiti lasta isäkuukauden ajan yksin.

• Tykkää
miehet voi pamauttaa nyrkin naamaan, kun palvelu loppuu, se on monelle miehelle kova kolaus.:(
Kaverille kävi näin, erohan siittä tuli, ja lusikat jakoon, ajattelin vain varoittaa.:(

Tuo on väärin tehty. Asia pitäisi nähdä naisen tapana rakastaa. Miehen tapa rakastaa voi olla joku toinen, sen ei tarvitse olla samanlainen. Miehen pitäisi totta kai auttaa, jos nainen on väsynyt, esimerkiksi. En silti kannata samanlaisuutta, enemmän arvostan erilaisuutta myös suhteessa. Sellainen yhtäkkinen lopettaminen tms. ei ole rakentavaa.

Tuntuu, että yleisesti tykkäävät. Ei kaikki mutta isoa osaa kiinnostaa mm. sisustaminen, askartelu, ompelu, yleinen pesänrakennus.

Meillä molemmat siivoaa mutta pakko ei ole, enkä hepaa jos sukat lojuu lattialla.
En mä itsekään mikä himosiivoaja ole, mutta huomattavasti enemmän kiinnostunut pyykeistä, verhojen väristä, lasten vaatteista jne. kuin mieheni.

Teidän lapsethan oppii saman mallin, että perheen miehen ei tarvi tehdä mitään. Ei siivota omia jälkiäkään. Käytä tätä argumenttina, kun otat puheeksi asian miehesi kanssa. Tuskin mies haluaa tälläistä malli lapsilleen opettaa. Lapset kun apinoi ihan kaiken mitä teemme tai sanomme. Jos ei usko vieläkään, varaa aika parisuhdeneuvontaan...jokohan sitten tajuaisi, että kyse on vakavasta asiasta. Kukaan ei jaksa loputtomiin raataa tehden kaikkea.

[QUOTE="mies";29155084]Tuo on väärin tehty. Asia pitäisi nähdä naisen tapana rakastaa. Miehen tapa rakastaa voi olla joku toinen, sen ei tarvitse olla samanlainen. Miehen pitäisi totta kai auttaa, jos nainen on väsynyt, esimerkiksi. En silti kannata samanlaisuutta, enemmän arvostan erilaisuutta myös suhteessa. Sellainen yhtäkkinen lopettaminen tms. ei ole rakentavaa.[/QUOTE]

Eipä tainnut kyseisessä tapauksessa ollut naisen tapa rakastaa, kun kerran halusi lopettaa. Kotitöiden jakaminen ei ole samanlaisuutta. Kotityöt voi jakaa erilaisesti esim. toinen kokkaa ja hoitaa tiskipuolen, toinen siivoaa ja pesee pyykit. Musta taas kotityöt tulevat siitä, että talo, jossa asutaan likaantuu, päällä olevat vaatteet myös likaantuu, elääkseen tarvitsee ruokaa, eli kotityöt on pakko tehdä. Naisella ei ole kotityögeeniä ja miehen ei ole autettava vaan kannettava yhtäläinen vastuu, jos molemmat osapuolet eivät yksimielisesti toisin sovi.

Yhteistyössä