Kaikille joiden mies ei tee kotitöitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen jonka mies tekee kotitöitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen jonka mies tekee kotitöitä

Vieras
Oon monesti viime aikoina ajatellut naisia jotka valittavat ettei heidän mies tee kotitöitä. Monesti tuo onkin totta ettei toinen tosiaan tee niitä kotitöitä, mutta mistä se johtuu, oletteko koskaan sitä miettinyt?

Meillä asia on toisin päin eli minä naisena en paljonkaan kotitöitä tee. Alkunsa tämä on saanut lasten synnyttyä ja miehen lisätessä omaa kotityö osuuttaan jotta minulle jää enemmän aikaa vauvan hoitoon. Mieheni on vain nyt vuosien varrella ottanut vähitellen lähes kaikki kotityöt hoitaakseen ja hoitaa siinä sivussa myös lapsia jotka jo isompia. Itse huomaan jääneeni syrjään ja kun koitan tehdä jotain niin teen sen aina miehen mukaan väärään aikaan tai väärällä tavalla. Hänellähän on asioihin jo omat rutiinit ja rytmit joten minä vain sekoitan niitä. Olen monesti miettinyt, että miltä tuntuu miehestä joka yrittää osallistua kotitöihin ja saa kuulla ettei osaakkaan tehdä asioita oikein ja oikeaan aikaan. Ei varmastikaan sen paremmalta kuin minusta tuntuu. Oma kokemukseni on että alkuun jätin sitten tekemättä kun ei kerran kelvannut, mutta nyt olen alkanut "taistella" osuudestani tämän kodin arjessa ja siitä on tullut muutama ihan riitakin kun haluan tehdä vääriä asioita...

Sanomani on siis että sietäkää väärin ja väärään aikaan tehdyt kotityöt niin toisen on huomattavasti helpompi niihin osallistua. Ei ole vain yhtä oikeaa tapaa pestä pyykkiä.

Itse olen huomannut syyllistyväni tuohon. Siis valitan jos mies ei tee, mutta helposti puutun tekemisiin sitten jos tekee... Astiat laittaa koneeseen väärin, pyykkiä pesee liian pienissä erissä ym ym. Yritän kyllä nykyään pitää suutani välillä kiinni :) .

tiedän syyllistyväni tuohon ja miehen kanssa siitä on kyllä puhuttu niin vakavasti kuin vitsillä. Yritän pitää suutani supussa. Mutta on se välillä vaikeaa kun toisen ESIM. pyykkien ripustamisen jäljiltä kaikki vaatteet roikkuu kuivumassa rypyssä ja mytyssä

Meillä myös on mies se, joka tekee enemmän kotihommia. Meille tämä sopii, ei riidellä näistä jutuista.. joskus mies vähän patistaa minua, mutta ei sen kummempaa... saa patistaakin :) Teen minäkin osuuteni ja yleensä aina meillä on ihan siistiä.

En ole koskaan tajunnut ihmisiä, usein naisia, jotka neuvovat ja määräävät miestä, miten joku asia pitää tehdä, missä jotkut tavarat kuuluu olla jne. On vaan elämässä niin paljon tärkeämpiä asioita kuin joku oikea tapa ripustaa pyykit ja astiakaapit, ei voisi vaan vähempää kiinnostaa :) Aivan TURHIA valituksen aiheita (saatikka riitojen).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedän syyllistyväni tuohon ja miehen kanssa siitä on kyllä puhuttu niin vakavasti kuin vitsillä. Yritän pitää suutani supussa. Mutta on se välillä vaikeaa kun toisen ESIM. pyykkien ripustamisen jäljiltä kaikki vaatteet roikkuu kuivumassa rypyssä ja mytyssä

Ihana kuulla, että muillakin kärsitään ruttuinen pyykki -syndroomasta. :D

Viisasta puhetta aloittajalla. Jos haluaa kaiken tapahtuvan oman päänsä mukaan, on pakko hyväksyä se että joutuu tekemään kaiken itse.

Toisaalta pitää hyväksyä, että eri ihmiset ovat tarkkoja eri asioista. Kun olin teini-ikäinen, äitini tuhosi lempivaatteitani väärällä pesulla. Niinpä mieheni tietää, että pyykki on minulle arka paikka. Mies taas on tosi tarkka siitä, että tiskit esipestään aina, minä voisin jättää karstaisia astioita päiväkausiksi lojumaan. Eli meillä kotityöt jakautuvat vähän sen mukaan, mihin kenelläkin on intohimoinen suhtautuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja pyykkärimuija:

:P

"respect", oot kyllä ihan oikeassa että on paljon turhaa mistä nainen voi valittaa. Mutta tää pyykinripustus on kyllä sellanen episodi meidän miehellä, joka vaatii lähes poikkeuksetta jatkotoimenpiteenä vaatteiden silittämisen kalsareista jokaiseen hiton teepaitaan. Kun itse taas ravistan ja oion ne kunnolla niin vältytään arkivaatteiden silitykseltä ..

Alkuperäinen kirjoittaja pyykkärimuija:

:P

"respect", oot kyllä ihan oikeassa että on paljon turhaa mistä nainen voi valittaa. Mutta tää pyykinripustus on kyllä sellanen episodi meidän miehellä, joka vaatii lähes poikkeuksetta jatkotoimenpiteenä vaatteiden silittämisen kalsareista jokaiseen hiton teepaitaan. Kun itse taas ravistan ja oion ne kunnolla niin vältytään arkivaatteiden silitykseltä ..

Mut kun tää on niin totta! Meillä sama juttu, ettei mies tajua silityksen väliinjättämisen mahdollisuutta kun suoris pyykin. Mutta muuten ap:llä oli tosi asiaa tuo.

Yhteistyössä