V
vierailija
Vieras
Olen hoitanut kahta lastamme kotona ja mieheni tuntee jatkuvasti katkeruutta siitä, että joutuu maksamaan laskut ja elättämään minua. Olen yrittänyt keskustella tästä ja selittää, mutta aina palataan tähän samaan ongelmaan. Minun päähäni ei vain mene se, ettei näe minun panostani tai ansionmenetyksiäni. Itse en edes osaa ajatella rahaa tässä asiassa, koska minulle tämä on niin selvä asia. Samoin mieheni on ollut myös sitä mieltä, että lasten on paras kasvaa kotona. Eli kotihoito on ollut yhteinen päätös. Olen myös perustanut yrityksen ja yrittänyt pyörittää sitä ollessani lasten kanssa kotona. Mies taitaa pitää hommaa täysin puuhasteluna eikä osallistu oikein mitenkään. Ei ymmärrä, että tarvitsisin aikaa yritykseni hoitoon ja on hyvin vaikeaa sitä häneltä anella. Iltaisin kun tulee töistä, ei haluaisi olla lasten kanssa, että saisin omia "töitäni" tehtyä saati että tarjoaisi apuaan jotenkin. Jostain syystä mies tuntuu menettäneensä kunnioituksen minua kohtaan kokonaan. On todella ilkeä ja suorastaan halveksiva. Olen ollut myös mukana yhdistystoiminnassa ja tämäkin häntä kovin ärsyttää. Olemme erilaisia ja hän viihtyy oikeastaan vain kotona. Minä haluan tehdä muutakin. En tiedä löytyykö ratkaisua mitenkään? Perheneuvontaan on aika varattu jo, en tiedä lähteekö mies. Eroko tässä on ainoa vaihtoehto vai voiko kunnioituksen saada takaisin molemmin puolin?