miehen ylipaino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Miten olette saaneet miehenne innostumaan kuntoilusta ja laihdutuksesta? Mieheni oli vuosia sitten normaalivartaloinen, mutta vuosien saatossa on vyötärölle alkanut kertymään ylimääräistä läskiä... Kaiken kukkuraksi miehellä on toimistotyö, eli ei siis päivän aikana yhtään liikuntaa töissä. Olen puhunut mieheni kanssa asiasta, ja hän aina lupaa tehdä asialle jotain, mutta mitään ei tapahdu. Käy ehkä parina iltana viikossa lenkillä ja siihen se sitten lopahtaa. Meillä on kaksi pientä lasta, jotka tietysti vievät energiaa, mutta jotain on tehtävä. Tämä alkaa jo vaikuttaa seksielämäämme, emme rakastele enää esim. niin että mies on päällä, koska ällöttää se maha siinä päälläni roikkumassa. Olen tästäkin miehelleni puhunut... Rakastan miestäni todella ja tunnen olevani kamalan pikkumainen kun tällaisista asioista ruikutan, mutta mielestäni myös miehen pitäisi tähän asiaan panostaa. Silläkin on nimittäin väliä että miltä näyttää ulospäin, vaikka aina siitä "sisäisestä kauneudesta"puhutaan. Vinkkejä, please, jos olette saman kokeneet!

mulla on myös aikas ylipainoinen mies. ja on aina ollutkin eli kun tapasimme (10v sitten) kokoluokka oli sama kuin nyt..

mua ei se massa haittaa,siihen olen jo tottunut. mutta miehellä on 2-tyypin diabetes ja se haittaa. ikää alkaa olla jo niin että kohta pukka päälle kaikki liitännäis sairaudet.

välillä on hurjalla dietillä ja saikin 1.5v sitten 35kg pois,vaan suurin osa tullut takas.

sen oon huomannu ettei virtaa riitä mihinkään,töistä kun kotiutuu niin just jaksaa sohvalle raahustaa ja siinä meneekin loppu ilta.(toki tekee myös kotitöitä,siivous on ollut hänen kontolla monta kk)

vaan kun sais herran tajuamaan että jos ei kilot ala karista niin eipä tartte kuopusta olla kouluun saattamassa..se on se lähteminen niin vaikeeta. \|O

Samaa olen itekin yrittänyt miehelleni jankuttaa ylipainon haitallisista terveysvaikutuksista. Mutta kun ei... Miehellä on suvussa diabetesta ja suvussa sattunut myös pari aivoinfarktia... Joten osittain pelkään että joskus saatan jäädä lasten kanssa yksin jos miehelle sattuu jotain. Hän ei ajattele asiaa noin, sanoi kerran että ensimmäisen infarktin jälkeen sitten voi ruveta laihduttamaan... vitsinä toivottavasti! Kiitos sinulle D-mamma kun vastasit, teillä onkin miehesi kanssa pidempi historia kuin meillä (naimisissa 4 v.). Hyvää loppukesää! :flower:

Oman kokemukseni mukaan miehen painonhallinta onnistuu parhaiten silloin, kun hän itse haluaa sitä. Tuo on vielä helppo sanoa, mutta miten sen miehen sitten saisi haluamaan pudottaa painoaan? Tilanne on siinä mielessä ongelmallinen, kun monetkaan miehet eivät taida katsella peiliin yhtä kriittisellä silmällä kuin naiset... Eikä kai terveyttään osaa kunnolla arvostaa ennen kuin se alkaa reistailla.

Mutta siis. Meillä kävi niin, että minun raskausaikanani mies lihoi reippaasti, ainakin 15 - 20 kiloa. Aikaisemmin olimme viettäneet aktiivisempaa elämää, mutta niihin aikoihin kuvioon tulivat mukavat koti-illat leffoja katsellen ja - tietysti herkkuja popsien. Yhdessä syöminen on valitettavasti yksi parisuhteen suurimmista nautinnoista... :whistle: Kyllä minullekin raskauskiloja kertyi, mutta niistä suuri osa jäi laitokselle, ja loput karisivat sitten pikkuhiljaa. Mies jäi hämmästelemään, että vaimon maha lähti 9 kuukauden jälkeen, mutta hänen mahansa on edelleen tässä, eikä ole lähdössä mihinkään...

Jonkun aikaa meni, ja miehelle kertyi vielä muutama kilo lisää. Minä en kehdannut sanoa juuri mitään, koska mietin miten paljon minua olisi loukannut, jos mieheni olisi moittinut minun kroppaani. Mutta hänellä on joitakin tosi suorapuheisia tuttavia, jotka vitsailivat hänelle, tyyliin "koska sulla on laskettu aika?" Mies alkoi pikkuhiljaa katsoa peiliin sillä silmällä, että pitäiskös tälle ehkä tehdä jotain. Ei hän mulle puhunut oikeastaan mitään aikomuksistaan, mutta hän teki joitakin muutoksia syömätapoihinsa (ei mitään kovin radikaaleja, koska minä en alkuun edes tajunnut hänen laihduttavan). Samaten hän alkoi innostua liikkumaan jonkun verran. Ja nyt hän onkin jo päässyt siihen painoonsa, jossa oli ennen minun raskauttani. En tiedä, miten hän sen teki niin nopeasti ja niin helpon tuntuisesti. Olen jo melkein kateellinen, koska minulle jo parin kilon pudottaminen on ollut vaikeaa... ;)

minä aloitin ensin painonpudotuksen ja hankin painonvartijat pointsplussa cd-rompun tietokeneelle. ja siinä oli 2 käyttäjää(uusimmassa on jo 3)Mies kun näki sen ladatessaan romppua koneellemme, niin ilmoitti, että hän on sitten toinen käyttäjä. Ja epäreilulta kun se kuulostaakin, niin miehet laihtuu nopeammin ja helpommin, kun naiset, koska heillä on ne lihakset.Ja saavat syödä pisteitäkin runsaammin kun naiset. Esim minä kitkutan 17 pist ja mies saa syödä 33.Eikös ole väärin tuollainen? :)
Mies laihtui 3kk aikana 30 kg.Hän alkoi liikkumaan säännöllisesti ja oikein innostui koko laihdutukseen tän painonvartijat rompun avustuksella.Suosittelen.....

Mistäs tommosia painonvartijoiden romppuja saa ja mitä maksaa? Miehellä oli joskus vähän aikaa semmoset painonvartijoiden vihkoset joihin pystyi laskemaan pisteitä, mutta se loppui aika lyhyeen.

Yhteistyössä