Miehen väsymys hämmästyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitikenguru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitikenguru

Vieras
Meillä 3 lasta , 7, 5 ja 6 kk ja mieheni käytös on kyllä ollut vauvan syntymän jälkeen OUTOA. Voiko hänellä olla joku synnytyksen jälkeinen masennus? Teetin kyllä depp.seulan netissä ja sai 10 pistettä, raja siis 12 mutta silti...AINA VÄSYNYT. Toki käy töissä, mutta silti. Nousee 6 maissa aamulla, kotiin tulee töistä klo 16-17. MINÄ hoidan kodin ja lapset. Aina valmis ruoka odottamassa ja siivot tehty. Ja ei sillä toki mä teen kun oon kotona, mut hieman osallistumista edes lasten hoitoon kaipaisin...Vauva kun herää vielä monta kertaa yössä niin itsekin tarvis joskus lepoa.Kun saa syötyä menee lepäämään. Tänäänkin lepäili tossa sohvalla koko illan ja nukahtikin muutaman kerran. Nukkuun meni 21.30...Hreillä ollessa tossa illan mittaan tiuski lapsille, ei viitsinyt edes takapuoltaan nostaa kun olis pitänyt iltasatu lukea isommille. Hoh hoijaa. Aamulla voi odottaa että heräilee 10-11 maissa kyseleen että koskas tei nousitte. Taidan sanoa huomenaamulla etten kerinnyt tänä yönä nukkuun ollenkaan :D Täytyy yrittää lotota, jos sais rahaa ja sitä kautta ois ees mahkut avioeroon...

Onko vertaistukea åaikalla? Mikä hemmetti tota vaivaa????

Olisko syytä mennä verikokeisiin kattomaan, ettei olejoku sairaus kyseessä? Kilpirauhanen voi aiheuttaa väsymystä, samoin anemia jne onhan noita syitä vaikka kuinka - muitakin kuin masennus.

Voi olla myös burn out. Miksi heti pitäis erota, ei ymmärrä? Jos miestäsi alkanut yhtäkkiä väsyttämään, niin voi olla sairaus tai kaipaa lomaa, tai syy voi olla mikä vaan. Vähän vastoinkäymisiä niin heti ollaan eroomassa. Puhu miehesi kanssa, kysy mikä on. Älä syyttävään sävyyn vaan huolestuneeseen sävyyn-

ollaan oltu yhdessä 17-vuotta, olis toki muitakin syitä erota kuin tämä, enkä nyt varmaan miehestä eroa ottaisi, välillä vaan tulee mieleen että olis helpompaa kun ei olis tossa sohvalla huilaamassa kun kuiteskin teen täällä kaiken ;) Olen yrittänyt asiallisesti keskustella asiasta, mutta lääkäriin ei suostu menemään, verikokeet olis toki otettava, mutta kun ei väkisin voi raahata kokeisiin.

Samaa liikkeellä, ollaan miehen kanssa molemmat ihan sairaan väsyneitä. Hoidetaan onneks tytär yhdessä ja leikitetään vuoron perään. Voisin vaan nukkua, nukkua ja nukkua. Onneks, meillä vetää huomenna unta kaaliin koko sakki viä 9 aikaan. Tytärkin, joka on 2v9kk :D. Periny mun ja miehen unenlahjat, näköjään.

Mä epäilin kuopuksen syntymän jälkeen miehellä 'synnytyksen jälkeistä masennusta'. Ei osallistunut kotitöihin, vauvanhoitoon laisinkaan/huomioinut lasta, vihoitteli koko ajan ja jatkuva väsymys.
Ollaan keskusteltu asiasta ja myönsi jonkin sortin masennuksen tuolloin käyneensä läpi. Mutta se yhdessä toivotun ja odotetun kuopuksen lähes täydellinen huomiotta jättäminen ensimmäisen 6 kk aikana kirpaisi äidin sydäntä melkoisesti.

Yhteistyössä