miehen sterilisaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plussapallo

Jäsen
25.10.2004
67
0
6
onko kenellekkään tehty? Olemme mieheni kanssa tulleet siihen tulokseen että tämän joulukuisen vauvan, joka on jo neljäs, jälkeen ei enempää haluta, mutta kun mulle ei käy mikään ehkäisy. Miten se tapahtuu, mennäänkä tavalliselle tk lääkärille jotta saa lähetteen? käykö työterveyslääkäri myös? Entäpä se sperman tutkiminen sitten, kotona purkkiin vai kuinka?

Lähetteen saa esim. terveyskeskuksen lääkäriltä. Prosessia helpottaa, jos olette molemmat mukana vastaanotolla. (siinä lähetteessä on oma paikka puolison allekirjoitukselle)
Siitä homma etenee siten, että aikanaan (meilläpäin oli 4kk jono) tulee kutsu toimenpiteeseen joka voidaan tehdä päiväkirurgisena.
Itse operaatio ei kestä kuin parikymmentä minuuttia, oheistoiminta ja jälkiseuranta tovin enemmän.(minulla koko hommaan meni 3h, josta suurin osa odottamista (olin päivän vika poka))
Sairaalasta saatte mukaan seikkaperäiset ohjeet myös siemennestenäytteen toimittamisesta. (sekä haavojen hoidosta yms.)
Voi ruikkia kotona purkkiin, jos saa toimitettua riittävän nopeasti (olisko ollu parin tunnin sisällä, ei muista enää...) tutkittavaksi.

Joten ei muutakuin tohtorille aikaa varaamaan.
(Niinjoo, julkisia palveluja käyttäen homma tuli maksamaan 11+72 euroa (terkkarin maksu ja päivätoimenpiteen omavastuu))

Päivääkään en ole katunut.(toimenpide tehty 03/2005)

Yhteistyössä