Miehen sisko pilasi illanistujaiset

  • Viestiketjun aloittaja kotiäitiys on työtä
  • Ensimmäinen viesti
mietiskelen
No teidänhän ne neljä lasta ja valinnat ovat. Ne nyt eivät sitten miellytä miehen muita omaisia (ehkä appea lukuunottamatta), ja sepä tuli nyt sitten tässä vaiheessa selvästi.

Sinä saat ap olla tuota mieltä, tehdä lapsia ja hoitaa niitä itse. Anoppia ja tätiä ei nyt sitten kannata näillä em. asioilla rasittaa - oletko varma ettet ole tähän asti rasittanut turhan paljon...? Eihän tuo tilanne kiva varmasti ollut, mutta jos olet niin epäsensitiivinen ympäristösi suhteen että viimeisen kolmen lapsen ajan tuota kälysi ja anoppisi tunnelmaa et ole yhtään vaistonnut, niin kai se heidän sitten piti vähn suoremmin ilmaista. Onhan heilläkin mielipiteeseensä oikeus.

Oletko muuten ihan varma, että perheyritys josta elantonne pumppaatte todella on niin hyvissä voimissa? Jospa he tietävät jotain mitä sinä et tiedä?
 
"vieras"
[QUOTE="Miima";25985256]Juurikin tätä tarkoitan: Tehtiin päätös perheenlisästä,koska täällä missä asutaan ei miulle tällä hetkellä ole töitä..eikä jatkokoulutusta.

Eli kakaroita tehdään ihan jostain muusta syystä kun mitä pitäis. En ihmettele muiden ajatuksia.[/QUOTE]

Tutkikaapa tilastoja. Esimerkiksi 90- luvun alun laman aikaan suomessa syntyvyys lähti aikamoiseen nousuun, kun töitä ei ollut.

Itse olen ollut sekä kotiäitinä että työelämässä, ja ikääkin on sen verran, etten tuomitse muiden ratkaisuja. Kukaan ei mielestäni voi määritellä syytä "kakaroiden tekemiselle", kuten edellinen kommentoija niin kauniisti ilmaisi ;)
 
"mona"
[QUOTE="Miima";25985183]Ei tee nainen yksin, sen varmaankin ymmärtää tyhmempikin? Mä olen ollut kohta 15 vuotta naimisissa miehen kanssa, kenellä on todella varakas suku, eikä miehelläkään ole pikkurahan puutetta ollut. Meillä on 3 lasta, mutta siitä huolimatta olen välissä käynyt töissä ja kouluttautunut, en ole koskaan elänyt mieheni siivellä vaan kantanut oman korteni kekoon. Se lisää mun omanarvon tunnetta, sukulaiset, omat ja miehen, kunnioittavat, työt ei tule loppumaan ja eläke kertyy. Musta on aika tyhmää elää niin että ei katso elämää eteenpäin.[/QUOTE]

No sun valinta on ollut että joku muu hoitaa sun lapsia kun itse olet töissä, ap on valinnut hoitavansa lapsensa itse. Ap kyllä ehtii töihin kun nuorin vähän kasvaa..
 
"mama"
Älä mene. Jää mielenosoituksellisesti kotiin. Lähetä anopille onnittelukortti, jossa ilmoitat, ettet tahdo tulla heidän pöytäänsä siipeilemään. Joo joo, on lapsellista, mutta minua sapettaisi niin pahasti, että varmasti tekisin juuri noin!
Jos anoppi ei suutaan avannut niin en kyllä lähettäisi tuollaista viestiä. Jättäisin kyllä menemättä silti jos tiedossa on että miehen sisko on myös paikalla.
 
[QUOTE="Miima";25985244]Voisin väittää että työn saanti hankaloituu huomattavasti jos on vuosia kotona vailla työkokemusta vaikka koulutus olisikin. Itseasiassa tää on fakta.[/QUOTE]


Se JOS on vuosia kotona,on eria asia.Mut omakohtaisesti olen ollut esikoiselta kotona sen puolitoista vuotta.Sitten heittäydyin sijaisuuksien vietäväksi työelämässä täällä uudella pienellä paikkakunnalla. ennen esikoista minulla oli työtä opintojen ohella koko ajan. 28 vuotiaaksi omalta alaltani viiden vuoden työkokemussaldo..se on jo aika hyvin :)
 
"vieras"
[QUOTE="Miima";25985307]Miks lapsia tehdään sen takia et ei ole töitä? Eihän kyse ollutkaan siitä et onko sulla varaa elättää lapsi yksin.[/QUOTE]

Oletko sä noussut ihan väärällä jalalla sängystä???
 
Keittiönoita
[QUOTE="Susu";25985297]Kysymys kuuluukin että miksi lapsia tehdään siitä syystä et ei ole töitä?? Mulla henk koht syyt ovat olleet ihan toiset.[/QUOTE]
Koska silloin on sopiva ajankohta. Työttömänä ollaan joka tapauksessa poissa työelämästä, joten tehdään ne lapset silloin. Sitten on lapset tehtynä. Sitäpaitsi cv:ssäkin lapset näyttävät paremmilta kuin työttömyys.
 
"TTiu"
[QUOTE="Miima";25985307]Miks lapsia tehdään sen takia et ei ole töitä? Eihän kyse ollutkaan siitä et onko sulla varaa elättää lapsi yksin.[/QUOTE]

Jäisitkö itse sitten mammalomalle juurikin vuoden parin työssäolon jälkeen vakituisesta työstä...? minä en. Mieluusti teen sitten töitä kun työpaikka löytyy ja oppisopimushan täällä toimii ja onnistuu. Olen varmistellut ensi vuodelle paikkaa ja mahdollista tukea kysellyt työnantajalle.
 
"Miima"
[QUOTE="mona";25985298]No sun valinta on ollut että joku muu hoitaa sun lapsia kun itse olet töissä, ap on valinnut hoitavansa lapsensa itse. Ap kyllä ehtii töihin kun nuorin vähän kasvaa..[/QUOTE]

:) ! Jokainen lapseni on saanut varttua reilu 3 vuotiaaksi asti kotona, ennenkun on tarvinnut mennä esim päiväkotiin. Sen 3 vuotta olemme mieheni kanssa vuorotelleet kotona joten luulisin että lapsemme ovat saaneet olla enemmän omien vanhempiensa kanssa kun muiden hoidettavana. Jopa enemmän kuin keskimäärin muissa perheissä. :D
 
mitäihmettä
Te täällä ihmettelette, miten ap on voinut tehdä neljä lasta, koska he eroavat, miten ap lastensa kanssa pärjää. Hei haloo, niillä lapsilla on isä! Isä, jolla on hyvät tulot. Miksi heti oletatte, että ap ottaisi huoltoonsa kaikki neljä lasta ja eläisi sitten surkeassa köyhyydessä. :D

Olisiko ap:n pitänyt sanoa miehelleen, että "Ei me kyllä neljättä voida tehdä, vaikka haluaisitkin, koska jos me erotaan, niin mulla ei ole varaa näihin lapsiin". Heh, niin, se isän rooli näköjään unohtuu palstalaisilta kovin helposti.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25985283:
Mä menisin juhliin. Olisihan se vähän kökköä, jos päivänsankarin poika ja lapset olisivat juhlissa, mutta miniä herne nenässä kotona. Ja saattaisihan ne omat lapsetkin vähän ihmetellä, miksi äiti ei tule mukaan. Mun mielestä aikuinen ihminen osaa käyttäytyä muutaman tunnin asiallisesti, vaikka kuinka ottaisi päähän.
Mä en näytä naamaani anopin luona enää koskaan ja sen tietävät kaikki niin ei tarvitse ihmetellä :) Mun tapauksessani en ajattele niin että mun täytyisi mennä anopin kesteihin näyttämään ihmisille kuinka fiksu mä olen,kun anoppi ensin hääpäivänämme ilmoitti miten mun sukuni on hänen makuunsa liian duunariporukkaa ja miehen entinen tyttöystävä olisi antanut paremman potkun miehen uralle. Tämä siis pää täynnä kuplivaa ja kovalla äänellä tietysti. Lapset saavat ihmetellä siihen asti kunnes mummi ihan itse kertoo miksi äiti ei välitä tulla kyläilemään ;)
 
Keittiönoita
[QUOTE="TTiu";25985334]Jäisitkö itse sitten mammalomalle juurikin vuoden parin työssäolon jälkeen vakituisesta työstä...? minä en. Mieluusti teen sitten töitä kun työpaikka löytyy ja oppisopimushan täällä toimii ja onnistuu. Olen varmistellut ensi vuodelle paikkaa ja mahdollista tukea kysellyt työnantajalle.[/QUOTE]
Monet naiset tekevät juuri näin. Ja rekrytoijat myös tietävät tämän.
 
"Miima"
[QUOTE="TTiu";25985334]Jäisitkö itse sitten mammalomalle juurikin vuoden parin työssäolon jälkeen vakituisesta työstä...? minä en. Mieluusti teen sitten töitä kun työpaikka löytyy ja oppisopimushan täällä toimii ja onnistuu. Olen varmistellut ensi vuodelle paikkaa ja mahdollista tukea kysellyt työnantajalle.[/QUOTE]

Ap on kälyn reaktiosta päätellen ollut vuosia kotiäitinä ja ilmeisesti jonkun vuoden tästä eteenpäinkin. Jos mulla ei olisi ennen lastentekoa yhtään oman alan työkokemusta, todellakin menisin ensiksi töihin, hankkisin työkokemusta ja paikan minne palata takaisin lomien jälkeen. Kyllä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Miima";25985386]Ap on kälyn reaktiosta päätellen ollut vuosia kotiäitinä ja ilmeisesti jonkun vuoden tästä eteenpäinkin. Jos mulla ei olisi ennen lastentekoa yhtään oman alan työkokemusta, todellakin menisin ensiksi töihin, hankkisin työkokemusta ja paikan minne palata takaisin lomien jälkeen. Kyllä.[/QUOTE]
Mä valmistuin aikoinaan sairaanhoito-opistosta suoraan äitiyslomalle. Olin kotona siihen asti, kun lapsi täytti 1 v 10 kk eli sen, mitä hoitovapaa siihen aikaan oli. Hyvin pärjäsin työelämässä sen jälkeen ja jos olisin tuon parin vuoden sijasta ollut kotona 10 vuotta, niin ei se 10 vuotta vanha työkokemus olisi paljon vaakakupissa painanut työpaikkaa hakiessa.
 
"mona"
[QUOTE="Miima";25985336]:) ! Jokainen lapseni on saanut varttua reilu 3 vuotiaaksi asti kotona, ennenkun on tarvinnut mennä esim päiväkotiin. Sen 3 vuotta olemme mieheni kanssa vuorotelleet kotona joten luulisin että lapsemme ovat saaneet olla enemmän omien vanhempiensa kanssa kun muiden hoidettavana. Jopa enemmän kuin keskimäärin muissa perheissä. :D[/QUOTE]

No jos sun omatkin lapset on ollu kotona 3vuotta, niin miksi sitten kyseenalaistat ap:n valinnan? Ap:han ei kerro, minkäikäiset ikäerot on ollut, ehkä juurikin tuo 3vuotta.
 
Fur
Tosiaan, toivottavasti käly on itse varakkaasta suvusta kun on varaa haukkua. Ehkäpä kärsivät lapsettomuudesta tms ja on kateellinen ja katkera. Tai hällä ja anopilla ei ole ollut mahdollisuutta hankkia yhtä monta lasta ja olla heidän kanssaan kotona. Älkää suotta "rasittako" heitä vierailullanne :).. Kyseessä on miehesi sukulaiset, mielestäni olisi nyt hänen tehtävänsä puolustaa valintojanne heille.
 
"ninni"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25985283:
Mä menisin juhliin. Olisihan se vähän kökköä, jos päivänsankarin poika ja lapset olisivat juhlissa, mutta miniä herne nenässä kotona. Ja saattaisihan ne omat lapsetkin vähän ihmetellä, miksi äiti ei tule mukaan. Mun mielestä aikuinen ihminen osaa käyttäytyä muutaman tunnin asiallisesti, vaikka kuinka ottaisi päähän.
Samaa mieltä. Sattuuhan tuollainen, mutta antaisin heidän pitää mielipiteensä ja koettaisin olla ajattelematta asiaa. Pääasia on, että sinä ja miehesi olette onnellisia ja tyytyväsiä valintoihinne. Toisaalta nyt kun olet opiskellut ja saanut lapset, niin kunhan muutaman vuoden päästä menet töihin, niin tuskin sieltä heti minnekään äitiyslomille taas jäät. Eli sitten sulla on työlle aikaa! Tsemppiä ja mielentyyneyttä juhliin!
 
"Miima"
[QUOTE="mona";25985409]No jos sun omatkin lapset on ollu kotona 3vuotta, niin miksi sitten kyseenalaistat ap:n valinnan? Ap:han ei kerro, minkäikäiset ikäerot on ollut, ehkä juurikin tuo 3vuotta.[/QUOTE]

Et ilmeisesti seuraa viestiketjua ja kirjoituksien sisältöä sen suuremmalla ajatuksella...?
 
Keittiönoita
Tosiaan, toivottavasti käly on itse varakkaasta suvusta kun on varaa haukkua. Ehkäpä kärsivät lapsettomuudesta tms ja on kateellinen ja katkera. Tai hällä ja anopilla ei ole ollut mahdollisuutta hankkia yhtä monta lasta ja olla heidän kanssaan kotona. Älkää suotta "rasittako" heitä vierailullanne :).. Kyseessä on miehesi sukulaiset, mielestäni olisi nyt hänen tehtävänsä puolustaa valintojanne heille.
Eiköhän se käly ole samasta suvusta kuin veljensäkin ;)
 
"mä"
Tosiaan, toivottavasti käly on itse varakkaasta suvusta kun on varaa haukkua. Ehkäpä kärsivät lapsettomuudesta tms ja on kateellinen ja katkera. Tai hällä ja anopilla ei ole ollut mahdollisuutta hankkia yhtä monta lasta ja olla heidän kanssaan kotona. Älkää suotta "rasittako" heitä vierailullanne :).. Kyseessä on miehesi sukulaiset, mielestäni olisi nyt hänen tehtävänsä puolustaa valintojanne heille.
Eiköhän se käly ole tosiaan varakkaasta suvusta :D :D :D
 
"mamma"
MUN mielestä tässä on kyse nyt siitä miten ap on tämän kokenut. Arvostelu oli kovaa mutta jos ap olisi sinut omien valintojensa kanssa olis arvostelut valunut kuin hanhenselästä hukkaan. Nyt ap on ottanut itseensä joten olisko ap:nkin mielsetä ollut parempi mennä jo töihin? Nyt miehen sukulaiset vaan ehti snoa tämän ääneen ennenkuin ehti mennä sinne töihin.
 

Yhteistyössä