Miehen seksimeili

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja whattodo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kukaan ei kostoksi lähettele kuvia mulkustaan. Ihan hullua. Mutta mies tietää, ettet sinä suhdettanne lopeta, joten voi kusta linssiin mennen tullen. Eikös teillä ollu jo yhteinen lapsikin (vai muistanko väärin, en jaksa tarkistaa), joten minnepä sinä tuosta teidän mahtavasta suhteesta lähtisit.

Ihmetyttää, että mikä pitää sinut vielä suhteessa? Tai mikä lie viritys teidän välillänne nyt onkaan... Ole itsenäinen nainen ja monota miehesi mäkeen.

Viddu, mitä touhua.

Alkuperäinen kirjoittaja Virvat(*):
Teitpä pahan virheen kun kaivelit ukkosi tavaroita. Kun et olisi niitä löytänyt, olisi liittonne voinut jatkua onnellisena koko elämän.

Minäkin tein aivan suunnattomia typeryyksiä liittomme alussa, mutta en jäänyt niistä kiinni ja nyt varsin onnellista yhteiseloa on takana jo 25 vuotta.

Tiedän myös, että mieheni petti minua vuoden ajan noin kymmenennen avioliittovuoden aikana, mutta sulkin asialta silmäni ja ohihan ihastus meni. Näin liittomme on voinut jatkua hyvänä.

Ei kannata jokaiseen hairahdukseen tarttua, ei edes niihin suuriin. Jos niihin tarttuu niin se on liiton menoa.

Tässä on tyypillisen suhteessa roikkuvan naisen kirjoitus. Näitähän saa aina välillä lukea - tosin toisesta näkövinkkelistä. Ihmetellään sitä, että miten se vaimo on voinut sulkea silmänsä miehen salasuhteilta, vaikka varsin hyvin tietänyt miehen pettämisestä.

Tässä selitys: välitetään vain ja ainoastaan siitä, että liitto säilyy ja kulissit ovat pystyssä.

Enpä usko, että tuonkaan naisen mies on pitäytynyt vain yhdessä salasuhteessa. Todennäköisesti hänellä on ollut niitä monia, ja ehkäpä nytkin menossa yksi - mistäs sitä tietää. Jos pettää kerran (vuoden ajan!!), nin todennäköisesti hommasta tulee toistuvaa.

On aivan naivia ja sairasta neuvoa sulkemaan silmänsä valehtelulta ja pettämiseltä. Sellainen ihminen itse on niitä, jotka roikkuvat suhteessa, kun eivät osaa lähteä muuallekaan. Ovat riippuvaisia siitä kulissista eivätkä osaa ottaa vastuuta omasta elämästään. Pääasia, että on se omakotitalo ja kerran vuoteen lomamatka etelään ja tietty elintason, jonka se mies tuo siihen suhteeseen.

Sitten muka esitetään naapureille, että kyllä meillä suhteessa menee niiiin hyvin! Vaikka sisimmässä tietää, että homma on ihan syvältä.

Alkuperäinen kirjoittaja jopas...:
Minulle ainakin rehellisyys, ja se, että toinen ei petä on suhteen A ja O.

Kunhan kasvat aikuisemmaksi, joudut huomaamaan, että melkein kaikissa liitoissa petetään. Ei pettämistä pidä pelätä, vaan antaa sen soljua ohi sormien ja jatkaa sitten liittoa kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Ei pidä olla kunniastaan kopea, eikä luulla, että ihmiseen voi lujasti luottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuohan on aivan normaalia:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Niskavuoren_nuori_em%C3%A4nt%C3%A4

... ja vanha hämäläinen tapa: naiset vaihtuu vaan maa ja lapset pysyy ...

Siksi ei maasta kannata luopua. Maa (multa) on ja pysyy. Ihmiset vaihtuvat.

"Tässä selitys: välitetään vain ja ainoastaan siitä, että liitto säilyy ja kulissit ovat pystyssä."

Tokihan voi olla muustakin kysymys. Mikäs siinä sormien välistä katsomisessa, jos muuten menee hyvin. Arki on mukavaa ja parisuhdekin päällisin puolin hyvin. Sellaisessa suhteessa voidaan hyvin ajatella, ettei se järvi soutamalla kulu. Tällaisiahan on elävässä elämässä, omassa tuttavapiirissänikin.

Mutta silloin, jos toinen kokee loukkaavaksi pettämisen, niin silloinhan juttu onkin eri. Aloittaja käsittääkseni pitää pahana miehensä käytöstä ja jopa niin pahana, että vaatii saada tietää totuuden. Valitettavasti totuutta ei ole tarjolla. Ja mies vaikuttaa muutoinkin tosi oudolta, joten miksi ihmeessä tuollaisessa parisuhteessa kannattaisi edes kulisseja yrittää pitää pystyssä...

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla totta!:
Teitpä pahan virheen kun kaivelit ukkosi tavaroita. Kun et olisi niitä löytänyt, olisi liittonne voinut jatkua onnellisena koko elämän.

Minäkin tein aivan suunnattomia typeryyksiä liittomme alussa, mutta en jäänyt niistä kiinni ja nyt varsin onnellista yhteiseloa on takana jo 25 vuotta.

Tiedän myös, että mieheni petti minua vuoden ajan noin kymmenennen avioliittovuoden aikana, mutta sulkin asialta silmäni ja ohihan ihastus meni. Näin liittomme on voinut jatkua hyvänä.

Ei kannata jokaiseen hairahdukseen tarttua, ei edes niihin suuriin. Jos niihin tarttuu niin se on liiton menoa.

Tässä on tyypillisen suhteessa roikkuvan naisen kirjoitus. Näitähän saa aina välillä lukea - tosin toisesta näkövinkkelistä. Ihmetellään sitä, että miten se vaimo on voinut sulkea silmänsä miehen salasuhteilta, vaikka varsin hyvin tietänyt miehen pettämisestä.

Tässä selitys: välitetään vain ja ainoastaan siitä, että liitto säilyy ja kulissit ovat pystyssä.

Enpä usko, että tuonkaan naisen mies on pitäytynyt vain yhdessä salasuhteessa. Todennäköisesti hänellä on ollut niitä monia, ja ehkäpä nytkin menossa yksi - mistäs sitä tietää. Jos pettää kerran (vuoden ajan!!), nin todennäköisesti hommasta tulee toistuvaa.

On aivan naivia ja sairasta neuvoa sulkemaan silmänsä valehtelulta ja pettämiseltä. Sellainen ihminen itse on niitä, jotka roikkuvat suhteessa, kun eivät osaa lähteä muuallekaan. Ovat riippuvaisia siitä kulissista eivätkä osaa ottaa vastuuta omasta elämästään. Pääasia, että on se omakotitalo ja kerran vuoteen lomamatka etelään ja tietty elintason, jonka se mies tuo siihen suhteeseen.

Sitten muka esitetään naapureille, että kyllä meillä suhteessa menee niiiin hyvin! Vaikka sisimmässä tietää, että homma on ihan syvältä.

Aivan näin. Taitavat nämä roikkujaeukot siksikin roikkua sikamiehissään, kun pelkäävät / tietävät, etteivät uutta miestä enää saisikaan :D Luuserisakkia...

Alkuperäinen kirjoittaja ujmkiol:
Aivan näin. Taitavat nämä roikkujaeukot siksikin roikkua sikamiehissään, kun pelkäävät / tietävät, etteivät uutta miestä enää saisikaan :D Luuserisakkia...

En minä ole miehessäni roikkunut. Hyväksyin omat ja mieheni toilailut siksi, että meillä oli ja edelleen on hyvä liitto.

Meillä on ollut huonoja vuosia 25:stä ehkä neljä tai viisi. Niidenkö vuoksi olisi pitänyt loput 21 hyvää heittää menemään?

Ainahan suhteen voi lopettaa pettämisen vuoksi, mutta aina sillä on myös mahdollisuus jatkua onnellisena useita kymmeniä vuosia pettämisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja miomio:
Mihinkähän perustat tuon väitteesi, että suhteella on AINA mahdollisuus jatkua ONNELLISENA useita kymmeniä vuosia pettämisen jälkeen?

Aina se mahdollisuus on olemassa. Ei se välttämättä toteudu, mutta joka ikisen pettämisen jälkeen mahdollisuus on olemassa.

Nykynuoret ovat niin kovin hätäisiä. Kaikki pitäisi saada eikä niinkään pientä vastoinkäymistä kuin pettäminen kestetä. Avioliitossa kuulkaa voi tulla vastaan paljon paljon pahempia asioita kuin pettäminen.

Kunhan kasvat aikuisemmaksi, joudut huomaamaan, että melkein kaikissa liitoissa petetään. Ei pettämistä pidä pelätä, vaan antaa sen soljua ohi sormien ja jatkaa sitten liittoa kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Säälin sinua todella, aikuinen nainen on noin katkera ja kateellinen kun oma mies on pettänyt :D hahhah..Onneksi minun mieheni ei petä, joten ei tarvitse tuollaisia edes miettiä. Ai miksikö ei petä? Koska meitä kumpaakin on petetty aikaisemmissa suhteessa, ja tästä asiasta on paljon keskusteltu ja kumpikaan ei sitä hyväksy.

Jatka sinä sitä kieroutunutta liittoasi, ja roiku kiinni siinä miehessä. Ethän sinä varmaan ketään muuta edes saisi.

Sano terveisiä niille miehesi salarakkaille. Niitä täytyy olla useampia, jos annat soljua vaan sormien välistä.

Ps. Olen kyllä aikuinen. Aikuisempi kuin sinä kirjoituksistasi päätellen. Minulla sentäs on älliä päässä, ja tiedän mikä on oikein ja mikä väärin. Toisin kuin näköjään sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämän käsi.:

Säälin sinua todella, aikuinen nainen on noin katkera ja kateellinen kun oma mies on pettänyt :D hahhah..Onneksi minun mieheni ei petä, joten ei tarvitse tuollaisia edes miettiä. Ai miksikö ei petä? Koska meitä kumpaakin on petetty aikaisemmissa suhteessa, ja tästä asiasta on paljon keskusteltu ja kumpikaan ei sitä hyväksy.

Jatka sinä sitä kieroutunutta liittoasi, ja roiku kiinni siinä miehessä. Ethän sinä varmaan ketään muuta edes saisi.

Sano terveisiä niille miehesi salarakkaille. Niitä täytyy olla useampia, jos annat soljua vaan sormien välistä.

Ps. Olen kyllä aikuinen. Aikuisempi kuin sinä kirjoituksistasi päätellen. Minulla sentäs on älliä päässä, ja tiedän mikä on oikein ja mikä väärin. Toisin kuin näköjään sinä.
Mitä sinä täällä yksinäsi riehut kaikissa ketjuissa? Ep.?

Suurempi mahdollisuus mielestäni pettämisen jälkeen on, että suhde kaatuu siihen.

Lähentelen 50 vuoden rajapyykkiä, ja avioliitossa yli 20 vuotta olleena elämänkokemusta on kyllä kertynyt siltä saralta. Aavistelin vuosikausia miehen hypähtelevän sivupoluilla, myönsikin asian kun ero oli jo käsillä.

Yritimme jatkaa suhdettamme pienen tauon jälkeen, mutta tietoisuus toisen salailusta ja luottamuksen pettämisestä oli jättänyt suhteeseen niin pahan särön, että suhde ei ollut enää sama, emme myöskään me.

Ymmärrän hyvin ap:n järkytyksen, enkä usko, että tuollaiselle perustalle mitään voi enää rakentaa.

Vastoinkäymisenä pettäminen ei tokikaan ole pieni, kun avioliiton yleensä oletetaan perustuvan molemminpuoliselle luottamukselle. Jos vähättelet pettämistä, avioliitto on silloin pelkkä kulissi. Säälittävää sellainen elämä.

kun avioliiton yleensä oletetaan perustuvan molemminpuoliselle luottamukselle.

Tuossahan se virhe tehdään. Missään kulttuurissa tai minään aikana ihminen ei ole ollut yksiavioinen. Moniavioisuutta on toteutettu joko luvan kanssa tai salaa, mutta yksiavioinen ihminen ei luonnostaan ole.

Miksi ihmeessä siis lähteä suhteeseen kuin pikkukakara prinsessaleikkejä leikkien? Tottakai jo suhteen alussa tulee myöntää, että pettämistä tulee todennäköisesti tapahtumaan. Se on silkkaa realismia, jonka kypsä aikuinen pystyy kohtaamaan. Tosiasioiden rajoja ymmärtämättömät teinit ovat asia erikseen.

Suhtautumisesi ei kyllä kovinkaan kypsältä vaikuta. Kuulostat kovin katkeralta.

Miksi ylipäätään olla parisuhteessa, jossa petetään? Vaihtoehtojakin sentään on.
Kypsä ihminen uskaltaa ottaa vastuun elämästään yksinkin.

Jännä ilmiö täällä Elleissä. Aina kun joku on eri mieltä, sen sanotaan olevan joko kateellinen tai katkera. Luin nuo Virvat(*):n kommentit nyt muutamaan kertaan, enkä löydä niistä mitään katkeran kuulloista. Normaalia arkista elämänviisautta, sanoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivustaseuraajan kommentti:
Jännä ilmiö täällä Elleissä. Aina kun joku on eri mieltä, sen sanotaan olevan joko kateellinen tai katkera. Luin nuo Virvat(*):n kommentit nyt muutamaan kertaan, enkä löydä niistä mitään katkeran kuulloista. Normaalia arkista elämänviisautta, sanoisin.

Ellen aiemmin jo kirjoittanut, olen samaa mieltä kanssanne, Virvat(*) ja Sivustaseuraajan kommentti. Enempää en jaksa nyt vääntää.

Suhtautumisesi ei kyllä kovinkaan kypsältä vaikuta. Kuulostat kovin katkeralta.

Miksi olisin katkera onnellisesta avioliitostani? Mies on elämäni rakkaus, vaikka me kumpikin olemme pettäneet.

Miksi ylipäätään olla parisuhteessa, jossa petetään? Vaihtoehtojakin sentään on.
Kypsä ihminen uskaltaa ottaa vastuun elämästään yksinkin.

Uskollisuus ei ole ainoa avioliittomalli. Ihmiselle tyypillisintä näyttäisi olevan sarja-avioisuus, jossa useiden vuosien liittoa seuraa toinen ja taas toinen. Yksinkin voi elää, mutta tutkimukset kiistatta osoittavat ihmisen voivan paremmin kumppanin kanssa. Kumppanin ei tarvitse kuitenkaan olla elinikäinen tai uskollinen.

Jos tahtoo uskollisia liittoja, kannattaa valita sarja-avioisuus. Jos tahtoo pitkän liiton, kannattaa hyväksyä pettäminen.

Alkuperäinen kirjoittaja tutkimuksille huutia:
Olen mieluummin onnellinen sinkku kuin onneton parisuhteessa, jossa saa pettää mennen tullen.

Meidän suhteessamme ei saa pettää, mutta on petetty kuitenkin. Näin se on monilla muillakin.

Ihanteet ovat kauniita, mutta ei kannata kääntää niitä itseään vastaan. Parempi on saavuttaa pitkä onnellinen liitto vaikeuksien kautta kuin toistuvia epäonnistumisia vaikeuksien hetkellä luovuttamalla.

Yritän selventää osaltani:
Koska minä olen minä ja koska mieheni on hän, meillä molemmilla on ihan oma elämä erillään toisistamme. Voimme vakuuttaa toisillemme, vannottaa toisiltamme, vaatia toisiltamme ikuista uskollisuutta, mutta silti elämme tätä elämää täällä kumpikin omia reittejämme. Minä menen koilliseen, mieheni lounaaseen välillä - ja, koska elämme ja kasvamme yhdessä (näin olemme sopineet), palaamme takaisin navalle.

Jos pujotan kuminauhan mieheni kaulaan: "Jos menet liian kauas, kuristut ja kuolet", mitä minulla sitten on? Minä ja loputtomat mieheni... Kyllä mieheni kertoo minulle sitten, kun haluaa elää ilman minua. Minä kuljen hänen rinnallaan eikä reittimme risteä kuitenkaan.