Miehen rakkaus toiseen

  • Viestiketjun aloittaja putunen
  • Ensimmäinen viesti
putunen
Mieheni rakastui puoli vuotta sitten toiseen naiseen, jonka kanssa hänellä oli vakava suhde muutaman kuukauden verran. Kun sain asiasta tietää, niin puhuimme kovasti ja avoimesti siitä, ja tiedän asiaan johtaneet syyt ja muutenkin riittävästi ymmärtääkseni, että noin voi käydä ihmiselle elämän aikana. Ilmeisesti aika monikin ihminen rakastuu avioliiton jossain vaiheessa toiseen ihmiseen.

Nyt tilanne on se, että miehellä ei ole varsinaista suhdetta tähän naiseen, mutta on sanonut hänelle miettivänsä asiaa, ja miettii siis sitä, jatkaisiko elämäänsä tämän kanssa vai minun kanssani. Meillä on yksi 4 v lapsi, ja kaikesta huolimatta rakastamme kumpikin toisiamme. Meillä sujuu elämä ihan mukavasti muutoin, emmekä riitele. Mahtaakohan tuollaisesta rakkaudesta päästä aikaa myöten irti eli voinkohan ajatella, että mieheni pystyisi elämään jatkossa taas täysipainoisesti kanssani, kunhan saa ajatuksensa selviksi. Tuolla toisella naisella ei ole lapsia eikä hän ole aiemmin ollut naimisissakaan.

Olen ajatellut, että aikaa myöten sitten näen, kuinka elämämme saamme järjestykseen taas yhdessä, kunhan mieheni saa tehtyä päätöksensä jatkaa kanssani, mutta toisaalta olen miettinyt, että pitäisikö jo uskoa, ettei tästä mitään enää voi tulla. Ehkä sen takia kun en ole asiasta varma, ei minun pitäisi tehdä mitään ratkaisuja.

Onko muilla kokemuksia tällaisista avioliiton ulkopuolisista rakkaussuhteista? Voiko niiden jälkeen avioliitto vielä jatkua hyvänä tai voiko niistä jopa oppia niin, että suhde voisi vaikkapa parantuakin?
 
Mulla ei ole tollasista kokemusta, mutta se mitä ite ajattelen tosta niin sanon.
Epätietoisuudessa on hirveä elää, mutta aika näyttää vain! Ja se mitä sinun miehesi ajattelee, mihin tulokseen hän tulee asiaa tutkailessaan. En usko siihen, etteikö teillä elämä sujuisi taas yhdessä ja veilä paremminkin voi mennä jos asiat järjestyy!
Tuntuu, että tää voi lujittaakin teidän suhdetta jos niikseen on!
Toivotaan parasta!
 
Tosi kurja tilanne.
Meillä esikoinen tulossa ja täälläkin mies ihastunut/rakastunut (?) toiseen naiseen... Päätettiin kuitenkin katsoa ja odotella mitä tapahtuu, kun tässä on muutenkin niin paljon elämän muutoksia takana ja edessä, että aika näyttää. Mieheni on luvannut, ettei ole missään tekemisissä tämän naikkosen kanssa ja yrittää nyt kaikesta huolimatta keskittyä pian rakentuvaan perheeseemme. Olemme olleet yhdessä yli 10 v, joista naimisissa vajaa vuoden.
Tää on kyllä tosi tuskaista tää odottelu, mutta eihän tässä muutakaan voi. Ja kun aikaa kuluu tarpeeks ja jos mieheni ei vieläkään tiedä tunteistaan niin mä oon päättäny, että siinä vaiheessa mä luovutan ja lähden muksun kanssa.
En ala olemaan se kakkosvaihtoehto, mutta kovasti elän vielä toivossa, että kaikki muuttuisi hyväksi...
Kyllä ne asiat ajan kanssa jotenkin selviää -toivottavasti...
Voimia!
 
mie
Meillä miehellä oli kolme vuotta sitten suhde toiseen naiseen jota rakasti myös. Lopetti suhteen ja palasi luoksemme, aika nopeesti mies unohti toisen naisen, mutta täytyy sanoa että vaikka suhteesta on jo kauan ei se minulta ole unohtunut. Toki ajan kanssa luottamus pikkuhiljaa palaa, mutta edelleeen asia välillä vaivaa.
 
KIA
Kyse on nimenomaan rakastumisesta, ei rakkaudesta.
Voi kun ihmiset oppisivat erottamaan noi kaksi asiaa toisistaan. Rakastuminen (=huuma, ihastus..) häviää muutaman vuoden kuluessa, mutta rakkaus on se mikä kestää.
Olin itse parisuhdeleirillä vastaavasta syystä ja siellä oikeastaan koko teema oli "rakkaus on tahdo valinta", ts kyse on päätöksestä rakastaa ja hoitaa rakkautta ja suhdetta. Rakastumisen tunteen pystyy sitten taas löytämään, kunhan asian eteen tekee töitä.

Meillä miehen rakastumiesta ja suhteen päättymiestä on nyt noin vuosi. Alku oli melkoista vuoristorataa, mutta nyt tilanne on tasaantunut. Meillä tosin miehen kanta on katkaista suhde välittömästi ja ehdottomasti valita minut ja perhe. Hän vaikuttaa tällä hetkellä sitoutuneemmalta kuin minä..
 

Yhteistyössä