Miehen raivarit huolestuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullun akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullun akka

Vieras
Kysytäänpä täältä että onko kokemusta kellään vastaavasta.
Mies teki ruokaa yksi päivä ja pyysi mua pilkkomaan makkarat makkarakastikkeeseen. Tein työtä käskettyä ja laitoin Campingit palasiksi.
Alettiin syömään ja mies irvisti, että enkö ottanut kuoria pois makkaroista. No en ottanut kun ei ole tapana kuin hk blööstä kuoret poistaa.

Siitäkös ukko hermostui, kihisi kiukusta ja sanoi, että tekisi mieli heittää koko lautanen seinään, että pilasin koko päivän. Näytti siltä, että joutui tosiaan pidättelemään itseään (ilmeisesti lapsen takia, joka söi samassa pöydässä), ettei lautanen lennä seinään.

Tapaus 2. Mies päätti nyt viikonloppuna, että aloittaa laihiksen tästä päivästä alkaen. Viime yönä heräsi kolmen aikaan ja suuntasi keittiöön. Söi karkkipussin tyhjäksi ja sitten ilmestyi makkarin ovelle uhkaavan näköisenä, että "missä on keksipaketti kaapista?". Sanoin, etten tiedä (olin ehkä syönyt sen...) tai ehkä olen vienyt sen mukanani jollekin kaverille.
Tästä seurasi aivan järjetön raivari. Ukko huusi puolisen tuntia vittua sun muuta ja että olen aivoton ämmä kun hänen keksinsä vien kavereille. Että pitäisi tietää, että hänen kekseihinsä ei kosketa! Ja nyt mun pitää lähteä hakemaan hänelle abc:ltä keksiä.
Ihmettelen, ettei lapsi herännyt huutoon.

Mua alkoi naurattamaan koko tilanne, kuvitelkaa nyt yli kolmekymppinen ukko riehumassa keskellä yötä kun ei löydä keksipakettia :D En sitten kuitenkaan viitsinyt kauheasti alkaa kettuilemaan sille, ois voinut käydä vaikka päälle. Niin raivostuneelta meinaan kuulosti.
Rauhoittuihan se siitä kun jotain laittoi suuhunsa keksin sijaan ja tuli ihan normaalisti takaisin nukkumaan.

Mutta eihän tuollainen käytös voi ollla normaalia. eihän?
Pitääkö tässä alkaa pelkäämään oman itsensä puolesta oikeasti kun ruoka on niin tärkeää tolle?

Eikö hoitamattomaan diapetekseen kuulu epänormaali aggressiivisuus, kun sokerit heittelevät. Selittäisi raivoamisen kekseistäkin, jos on sokerit alhaalla, ja niitä etsii luolamiehen tavoin lisää.

Oudolta kuulostaa. Stressiä, masennusta?

Mutta olisi minuakin ärsyttänyt että makkaroita ei ole kuorittu... Hyi sentään, kyllä meillä on aina ollut tapana poistaa kuoret, jos ei olla grillaamassa. Kuorenpaloja ruuassa, yök. Jäisi syömättä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Eikö hoitamattomaan diapetekseen kuulu epänormaali aggressiivisuus, kun sokerit heittelevät. Selittäisi raivoamisen kekseistäkin, jos on sokerit alhaalla, ja niitä etsii luolamiehen tavoin lisää.

Miehellä on diabetes, mutta olen joskus kysynyt asiasta kun se öisin heräilee syömään, että oliko sokerit matalalla tms. niin aina vastaa, että ei, että teki vaan mieli syödä jotain.

Melkeinhän sitä toivoisi, että kyseessä olis just toi sokereitten heittely, mutta kun ei ukon mielestä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miehellä on diabetes, mutta olen joskus kysynyt asiasta kun se öisin heräilee syömään, että oliko sokerit matalalla tms. niin aina vastaa, että ei, että teki vaan mieli syödä jotain.

Melkeinhän sitä toivoisi, että kyseessä olis just toi sokereitten heittely, mutta kun ei ukon mielestä ole.

Jos ei miehelläsi ole ikinä ennen ollut vastaavia raivareita niin mäkin kyllä olisin sitä mieltä että diabetes on nyt jotenkin epätasapainossa. Mistäs sen tietää että ei vaan saa sokereita pysymään normaaleina muttei sulla vaan kerro, jos ei vaikka viitti lääkäriin mennä muka. Pystytkö jotenkin tarkistamaan arvoja tms. saattaa olla että vaatii lääkärillä kaynnin jotta tarkistetaan annostus että saisi sen taas tasapainoon. Epäilyttävästi nyt ruokailun yhteydessä tullut nuo puuskat, niin sen takia epäilen..

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
[
Jos ei miehelläsi ole ikinä ennen ollut vastaavia raivareita niin mäkin kyllä olisin sitä mieltä että diabetes on nyt jotenkin epätasapainossa. Mistäs sen tietää että ei vaan saa sokereita pysymään normaaleina muttei sulla vaan kerro, jos ei vaikka viitti lääkäriin mennä muka. Pystytkö jotenkin tarkistamaan arvoja tms. saattaa olla että vaatii lääkärillä kaynnin jotta tarkistetaan annostus että saisi sen taas tasapainoon. Epäilyttävästi nyt ruokailun yhteydessä tullut nuo puuskat, niin sen takia epäilen..

No eihän tuo edes mittaile ikinä arvojaan ja muutenkin tuntuu liian huolettomasti suhtautuvan koko diaan :( Eli jäljillä saatat olla. Mutta kun ei sitä saa niistä huolehtimaan, niin minkäs teet?

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
[

No eihän tuo edes mittaile ikinä arvojaan ja muutenkin tuntuu liian huolettomasti suhtautuvan koko diaan :( Eli jäljillä saatat olla. Mutta kun ei sitä saa niistä huolehtimaan, niin minkäs teet?

Jos ei ite viitti tai halua huolehtia niin sitten kyllä ei voi mitään.. Voi vaan odottaa että joskus menee niin pahaksi että sairaalaan joutuu. Josko siellä joku sitten järkeä puhuisi. Harmi vaan, siinä niin paljon niitä liitännäistauteja että kymmenen vuoden kukuttua saattaa olla jo tosi sairas jos ei pidä tautia tasapainossa. Yleensä sitten vasta sitä miettii että miksei silloin aikanaan huolehtinut.

Jos koittaisit puhua. Vaikka ihan sivulauseessa mainitsisit että pitäsköhän sun käydä tarkistuttamassa annostus kun tuntuu että vähän vinksallaan on, kun sulla noita huonoja hetkiä on tässä nyt aika usein ollut.

Okei, mies tuli töistä ja oli sitä mieltä, että oli ihan aiheellinen raivari. Mielenkiintoista. Sen tarvii alkaa varmaan laittaa tussilla ruokien päälle nimi, etten vaan hävitä niitä...

Miehesi ei ole hyväksynyt diabetestaan.

Yksi työkaveri on näyttänyt meille muille, missä on hunajaa annospakkauksissa. Siltä varalta, että hän saa töissä raivarin. Itse hän ei välttämättä hoksaa hunajantarvettaan, mutta jonkun kerran sitä on tarvittu ja on tehonnut... Eli kun menee tarjoamaan, hän hoksaa sitä ottaa ja saa sokerit ylös.