Miehen pitkät työpäivät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies tulee yleensä iltaisin kotiin vasta 7 aikoihin, joskus myöhemminkin. Hän myös tekee paljon kotona töitä. Mietin joudunko minä aina joustamaan joka asiassa kun palaan töihin ja lapset menevät päiväkotiin.

Tekeekö muiden miehen pitkiä työpäiviä?

Millä alalla miehesi on? Välillä tuntuu että olen kuin yksinhuoltaja kun mies ei paljoa osallistu arkeen koska tekee koko ajan töitä ainoa ero on mies onneksi maksaa suurimman osan laskuista.

Mun mies on it-alalla ja kun dedis tai esim. kesälomakausi lähestyy, saattaa tulla kotiin vasta n. klo 22. On se hajottavaa välillä. Toisaalta palkka on hyvä, ja voimme sitten lomailla vähän leveämmin jne. Ja saa ylityöt sitten vapaana, eli on välillä kotona keskellä työviikkoa jonkun päivän. Puolensa ja puolensa siis.

Meillä mies lähtee aamulla 06.00 ja tulee 19.30 paikkeilla aikasintaan. Yksinhuoltajaksi tunnen oloni minäkin... :( Eipä ole aina kivaa olla vauvan kanssa kaksistaan... Rahan takia miehen ei tarvitsisi tehdä niin pitkää päivää, mutta kun tykkää työstänsä (vaihtoi juuri paikkaa). Ehkä joku päivä minusta ja lapsesta enemmän... eläkkeellä?

Täällä kans sellanen aviomies, joka on aina töissä. Mutta joustaa kyllä sitten, kun palaan taas töihin. En siis tee yksin kotitöitä tai hoida yksin lapsia, mutta säännöllisestä harrastuksesta on mun turha haaveillakaan.

Meillä miehellä oli tosi hulluja päiviä. Piti olla suht säännöllinen työaika, eli klo 06-17, mut tosi monesti työpäivät veny tonne klo 20 astikin, eli olin koko päivän yksin. se oli äärimmäisen raskasta aikaa. Eikä mies voinu vaikuttaa päivien pituuteen, jakeluautoa kun ajoi, niin hommat oli tehtävä, ja siinä firmassa oli paljon äkkinäisiä kuskauksia, muuttoja ym. Jos sanoi ettei tee pidempää päivää, uhattiin lopputilillä. Tuota helvettiä kesti kolmisen vuotta, ja rupes kyllä vaikuttamaan koko perheen hyvinvointiin, mies kärsi itsekin, ja työ stressasi.

Nyt puolisen vuotta sitten vaihtoi toiseen firmaan, jossa todellakin säännöllinen työaika, ja on niin ihanaa, kun työaika on klo 7-16, joskus jopa aiemmin pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
Mun mies on it-alalla ja kun dedis tai esim. kesälomakausi lähestyy, saattaa tulla kotiin vasta n. klo 22. On se hajottavaa välillä. Toisaalta palkka on hyvä, ja voimme sitten lomailla vähän leveämmin jne. Ja saa ylityöt sitten vapaana, eli on välillä kotona keskellä työviikkoa jonkun päivän. Puolensa ja puolensa siis.

Jep, näin meilläkin. Nykyään tosin tekee sitä että tulee kotiin seitsemän, puoli kahdeksan aikaan, viettää vähän yhteistä aikaa ja sitten tekee vielä töitä noin 23-02, sitten nukkumaan ja aamulla uudestaan. IT-alalla nyt on välillä tuollaisia kausia, ja kun deadline lähestyy niin pakko tehdä töitä. Ei siinä voi todeta että tänään on tehty jo 8 h, nyt lopetan, jos ei ole kaikki valmiina. Sitten vastapainoksi välillä on kausia kun voi tehdä lyhyttä päivää...

Yhteistyössä